Učionica po mjeri učenika | Profil Klett

26. ožujak 2017.

Učionica po mjeri učenika

Autor: Damir Tadić

Jedan od najstarijih i najpoznatijih besplatnih internetskih izvora za edukatore Education World (pokrenut 1996.) donosi članak Navindre Persaud o inovativnim preoblikovanjima učionice sa svrhom stvaranja okružja pogodnog učenju. Svrha je tih zamisli povećati osjećaj udobnosti učenika ali i njihovu pokretljivost u učionici, što bi u konačnici trebalo utjecati na povećanu razinu njihova zalaganja na satu.

Sobni namještaj poput stola uz koji se stoji ili vrećaste „fotelje“, tzv. ljenivci, u prijašnjim su desetljećima mogli biti smatrani smiješnim. Danas su neke škole započele eksperimentirati s oblikovanjem učionice, a rezultati toga mogli bi vas iznenaditi. Te nove zamisli imaju pozitivan učinak na zalaganje učenika i njihovu udobnost u učionici.

Dobiti osnovnoškolske učenike da budu usredotočeni na zadaću, predstavlja teškoću mnogim učiteljima. No, neki su učitelji započeli ekperimentirati s oblikovanjem svoje učionice i to bi mogao biti jedan od ključeva koji pomaže olakšati zahtjevne zadaće držanja učenika angažiranim i motiviranim.

Učionica – to je udobnost i pokretljivost

Shayna Hicks, učiteljica u osnovnoj školi Mountain View u Corvallisu, u američkoj saveznoj državi Oregon, okušala se u oblikovanju svoje učionice ispunivši je s udobnim stolicama i stolićem za kavu. Izvjestitelj Anthony Rimel, pišući za portal tamošnjih dnevnih novina Gazette-Times , primijetio je da su učenici učiteljice Hicks bili usredotočeni na svoje zadaće većinu vremena, a neki su vidljivo prednjačili u radu koji im je dodijeljen. Međutim, nije samo (pre)oblikovana učionica bila jedina novost, štoviše učenicima je bilo dopušteno da tijekom dana mijenjaju položaj/mjesto sjedenja.

Učenici će se premjestiti sa svojih sjedala na okretne stolice i lopte za vježbanje. Oboje su sredstva koja će držati njezine učenike pokretnima u učionici dok dovršavaju svoje zadaće. Učiteljica Hicks odvažila se na taj pokus nakon što se upoznala s rezultatima istraživanja objavljenim 2006. u časopisu najveće svjetske organizacije za sportsku medicinu i znanstveno utemeljeno vježbanje - Journal of the American College Sports Medicine. Istraživanje je pokazalo da su učenici kojima je bila dana prigoda vježbati 10 minuta jedanput dnevno, bolje prionuli na zadaću nakon vježbanja. Učiteljica Hicks također vjeruje da je uputno davati učenicima i mogućnost izbora.

„Moje je okružje pogodno za učenje zato što učenici imaju izbor, a kada djeci ponudite izbor bolje uče. Kada se kreću okolo, uče bolje“, kaže Hicks.

Raspored u učionici prilagođen izboru učenika

Slično uređenje učionice postoji i u srednjoj školi Scullen u Illinoisu. Kao i u oregonskoj osnovnoj školi, svrha je toga neobičnog oblikovanja učionice potaknuti pokretljivost s nadom da će to unaprijediti zalaganje učenika. Učitelji iz Scullena intervjuirani za Daily Herald smatraju da davanje učenicima tih sloboda „čini učenje više osobnim i manje ustrojenim na način koji vodi k povećanu sudjelovanju“.

Učenici u školi pokazali su se prijamljivima za raspored u učionici prilagođen izboru. „Stvarno je udobno“, veli učenica sedmog razreda Gaurika Suresh. „Pomaže mi bolje razmišljati sada kada imam udobno mjesto za sjesti. “

U međuvremenu, u oregonskoj se osnovnoj školi proučava novi tip oblikovanja učionice. Naime, istraživači sa Sveučilišta Zapadni Oregon zamijenili su tradicionalne školske klupe u učionici petog razreda sa stolom uz koji se stoji kako bi utvrdili povećava li fizički čin stajanja raspon učenikove pozornosti i zalaganje. O tome izvješćuje Alicia Wenzel, jedna od autorica istraživanja, tvrdeći da je „postupno povećanje obrazovnih standarda i potreba kurikuluma tijekom vremena proizvelo učionice gdje se od učenikā očekuje da budu više usredotočeni“. Prema tome, važno je ispitati „pomaže li mijenjanje fizičkog okružja u učionici djeci da udovolje tim zahtjevima“.

Stvoriti okolinu pogodnu za učenje

Zanimljiva je i infografika koju su objavili CDW-G i Ergotron s tvrdnjom da je „nakon prijelaza na stojeće stolove, 12 posto učenika pokazalo veće zalaganje“, navodi EdTech Magazine.

Konačni smisao tih pokusnih oblikovanja učionica je stvoriti okolinu pogodnu za učenje. Započelo se s nečim o čemu mnogi možda nisu razmišljali u prošlosti - da povećanje učenikove udobnosti i/ili stupnja aktivnosti može biti ključ za povećanje njihova zalaganja.

http://www.educationworld.com/a_news/new-classroom-design-trends-fostering-engaged-students-552310862

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja