Književni vremeplov 3 - čitanka

Čitanka Književni vremeplov 3 utemeljena je na suvremenome pristupu književnomu tekstu: književno djelo promatra se u kontekstu suvremene kulture, a njegova tema stavlja u kontekst svakodnevice, odnosno učenikova osobnoga i čitateljskoga iskustva. Ponuđeni obvezni i izborni tekstovi reprezentativni su primjeri književnih tekstova u kojima se aktualiziraju suvremene teme s kojima se učenici svakodnevno susreću. Književne tekstove prate i neknjiževni tekstovi: književnost kao umjetnost riječi povezuje se s pristupom književnomu tekstu (teorija književnosti) i književnopovijesnim razdobljima (povijest književnosti), a učenike se istovremeno uvodi u svijet pisane riječi aktualnim temama koje se dodatno razrađuju u integriranom radnom bilježnicom Fonoplov 3.

Prolistaj

Fon-Fon 3 – udžbenik

Koncepcija udžbenika Fon-Fon 3 utemeljena je na komunikacijskome pristupu učenju i poučavanju: učenike se različitim tekstovima i zadatcima stavlja u kontekst određene komunikacijske situacije u kojoj uočavaju tekstove kojima su okruženi, analiziraju ih služeći se jezičnim znanjima, a onda ih i sami stvaraju. Pritom se služe različitim izvorima informacija koje kritički propituju te primjenjuju različite strategije slušanja, govorenja, čitanja i pisanja te upoznaju komunikacijski bonton. Na taj način učenici stječu jezična znanja – znanja o jeziku, ali i praktična znanja kao preduvjet za komunikaciju u kojoj se poštuje jezična norma. U udžbenicima drugoga, trećega i četvrtoga razreda uvedeni su sadržaji kojima se usvaja školski esej kao poseban oblik pisanoga izražavanja (interpretativni esej, usporedna raščlamba, raspravljački esej). Na taj se način dodatno ostvaruje načelo integracije književnih i jezičnih sadržaja.

Prolistaj

Fonoplov 3 – integrirana radna bilježnica

U integriranoj radnoj bilježnici Fonoplov 3 učenicima se nude različiti tipovi zadataka kojima se obrađeni sadržaji ponavljaju, uvježbavaju, usvajaju i primjenjuju u novim situacijama. Stoga su u njima zastupljeni različiti tipovi zadataka: od točnih i netočnih tvrdnji preko analize obveznih lektirnih djela do stvaranja vlastitoga teksta i kritičkoga pristupa temi obrađenoj u djelu. Pritom je poseban naglasak stavljen na zadatke kojima se uvježbava čitalačka pismenost na suvremenim tekstovima koji pripadaju različitim funkcionalnim stilovima, a donose aktualne teme. Rješavajući takve zadatke, učenici uče „dubinski“ čitati tekst služeći se različitim izvorima, a istovremeno kritički propituju tvrdnje iznesene u tekstu.

Prolistaj

Metodički priručnik

Metodički je priručnik sastavljen od dvaju dijelova. U Općem dijelu navode se kurikularni dokumenti i na temelju njih izvedeni teorijski sadržaji o planiranju i organizaciji nastavnoga procesa, a u drugom se dijelu donose praktični primjeri za rad u pojedinom razredu. Priručnik je zamišljen kao svojevrsni vodič, odnosno kao prijedlog hodograma u kojem se na jednom mjestu objedinjuju teorija i praksa. Stoga se u njemu predstavlja novi pristup planiranju obrazovnoga procesa i vrednovanju, ali i navode konkretni prijedlozi za rad u nastavi:

  • godišnji izvedbeni kurikul
  • izvedbeni program s konkretnom razradom tema na nastavne jedinice
  • pripreme za svaki nastavni sat naveden u izvedbenome programu
  • način obrade samostalno odabrane lektire
  • pisane provjere.

Pritom se naglašava da je ponuđeni pristup samo jedna od više mogućnosti koju pružaju tiskani udžbenici, integrirana radna bilježnica i digitalni obrazovni sadržaji.

Prolistaj

IZZI digitalni obrazovni sadržaj

Tiskani udžbenik i digitalni sadržaj čine jedinstvenu cjelinu. Vođeni idejom interaktivno – zanimljivo – zabavno – inkluzivno (IZZI) nastojali smo stvoriti udžbeničke komplete koji slijede suvremene metode poučavanja. Prateći teme tiskanoga udžbenika, digitalnim se sadržajima učenicima ponegdje nudi dodatni tekst, drugačiji pristup temi ili ista tema u drugome mediju, čime se dopunjava, obogaćuje, a istodobno i rasterećuje sadržaj udžbenika. Tiskani udžbenik upućuje na digitalne sadržaje, a digitalni sadržaji upućuju na tiskani udžbenik kako bi se učenicima i nastavnicima olakšalo snalaženje i uporaba obaju izvora.

Prolistaj
Godišnji izvedbeni kurikul šk. god. 2020./ 2021.
Preuzmi
Izvedbeni program šk. god. 2020./ 2021.
Preuzmi
Uvodne napomene šk. god. 2020./ 2021.
Preuzmi
Metodički priručnik za treći razred (140 sati)
Preuzmi
Razlikovni sadržaji - prvi i drugi razred
Preuzmi