21. studeni 2016.

Europska dimenzija u kurikulumu OŠ Molve

Autor: Diana Greblički-Miculinić

Osnovna škola Molve ponovno je uspješno aplicirala na natječaj Erasmus+  te u sklopu KA1 – ključne aktivnosti, provodi svoj projekt pod nazivom Europska dimenzija u kurikulumu seoske škole koji će trajati u školskoj godini 2016./2017. i postati dio školskoga Razvojnog plana.

Projektnu su ideju pokrenule učiteljice Mirjana Kelemin i Marija Halaček, potaknute dobrim iskustvima nakon dvogodišnjega projekta Comenius. Iskustva su pokazala kako je i učiteljima i učenicima vrlo važna međunarodna suradnja koja proširuje vidike i osnažuje sudionike odgoja i obrazovanja. Sam naziv projekta daje naslutiti da se njime želi osnažiti kurikulum Osnovne škole Molve elementima koji podrazumijevaju europsku dimenziju, a najvažniji su:

kontinuirano poticanje razvoja i učenja o europskome identitetu, demokraciji, ljudskim pravima i slobodama radi međusobnoga uvažavanja, prihvaćanja i tolerancije prema različitostima; mobilnost u svrhu upoznavanja drugih jezika, kultura, vjera i običaja; upoznavanje različitih obrazovnih politika i sustava obrazovanja te razvijanje vještina upravljanja EU projektima.

Projektom su predviđeni tečajevi u Francuskoj, Finskoj, Portugalu i Malti.

Premda je Osnovna škola Molve mala škola, udaljena od gradskih središta, svojim učenicima nastoji pružiti što bogatije sadržaje. S obzirom na to da su navedeni ciljevi postavljeni i za buduće generacije učitelja i učenika, škola se nada produbljenju projekta već sljedeće godine u obliku strateškog partnerstva.

Prva se mobilnost ostvarila u Francuskoj u prvoj polovici studenog, u gradu Strasbourgu, jednome od središta europskih institucija. Strukturirani tečaj naziva How to learn and teach Europe in an attractive way organizirala je francuska asocijacija AEDE. Tečaju su pristupile učiteljice Mirjana Kelemin i Marija Halaček, uz učitelje iz različitih europskih zemalja: Estonije, Španjolske, Poljske, Nizozemske, Njemačke, Francuske i Portugala. Cijeli je tjedan bio posvećen upoznavanju i usvajanju vještina kojima bi se učenicima trebao približiti pojam Europe i Europske unije na zanimljiv način, primjenjujući metodu ELICIT +. Ovaj akronim podrazumijeva European Literacy and Citizenship. Dakle, europska i građanska pismenost može se razvijati u školi i izvan nje, a podrazumijeva široku lepezu potrebnih kompetencija za građane kakvi su potrebni u današnjem društvu.

Marija Halaček i Mirjana Kelemin u Vijeću Europe
Načini i metode poučavanja u Europi

Tijekom tečaja učiteljice su upoznate s nekim načinima i metodama poučavanja o Europi, a naravno, na prvome je mjestu igra. The smartest Europeen jedna je od takvih igara, no ima ih i na različitim internetskim stranicama, poput kidilangues.fr. Djeci se pojmovi vezani uz ljudska prava i slobode mogu približiti basnama, stripovima, video isječcima ili karikaturama. Stoga su polaznici obišli i stalni postav muzeja poznatoga ilustratora Tomija Ungerera, smještenoga u samome središtu Strasbourga. U raznolikim radionicama sudionici su vježbali kako prepoznati stereotipe i „razbijati ih“, kako legendu o Europi primijeniti u različitim nastavnim predmetima (likovna i glazbena umjetnost, nastava hrvatskog i stranih jezika, povijest), razvijali su kritičko mišljenje dajući osvrte na novinske članke iz različitih svjetskih dnevnih novina, debatirali o temama vezanim uz dva grada koja su sjedišta Europskoga parlamenta te su u radionici People on the move promišljali o migracijama koje su obilježile stoljeća, a posebno današnjicu. Tim povodom razgledali su i izložbu svjetskih fotografa koji zastrašujućim fotografijama dokumentiraju današnju izbjegličku krizu.

Nastavak rada na projektu

Nakon osmodnevnoga međunarodnog seminara stečena su nova poznanstva i nove prilike za suradnju, a sudionice su već osmislile i načine na koje će naučeno ugraditi u novi školski kurikulum. Projekt se nastavlja svojim diseminacijskim aktivnostima, ali i pripremama za novo putovanje u siječnju u Finsku gdje će se učitelji iskustveno upoznati s obrazovnim sustavom koji slovi kao najbolji  u Europi.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Pišući, ovaj svijet dijelimo s drugima

Tko su mogući budući pisci? Oni bi rado pisali za druge, ali ne osjećaju se dovoljno spremnima za tako ozbiljan pothvat. Iako im nešto govori da imaju potencijal za pisanje, koči ih saznanje da im puno toga nedostaje kako bi ga razvili. Treba im mala pomoć, treba im vjetar u leđa i netko tko bi ih ohrabrio i usmjerio, podijelio s njima znanje koje nemaju, a bez kojega nema dobroga pisanja.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Anđelka Rihtarić, Marina Marijačić
udzbenik
Dragica Dujmović-Markusi
udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Saša Veronek Germadnik, Marijana Zelenika Šimić, Ivana Lukas
udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Martina Kolar Billege, Suzana Delić