08. svibanj 2019.

Kako smo obilježili Europski tjedan

Autor: Marija Galović

Tjedan u svibnju koji se veže uz 9. svibnja – Dan Europe svake godine u nastavi Njemačkog jezika posvećen je sadržajima vezanim uz Europu i Europsku uniju. Provjerite kako je naša kolumnisitica Marija Galović  obilježila taj dan ove godine sa svojim učenicima, a kao poticaj potražite i 'europski' radni listić u prilogu.

Mnoštvo je tema koje sam već proteklih godina radila sa svojim učenicima; od povijesti i geografije Europe, razlozima nastanka i glavnim obilježjima Europske unije, samom datumu obilježavanja Dana Europe. Ovdje se nalazi link na moj prošlogodišnji članak u sklopu kojeg se nalazi nekoliko radnih listića s prigodnim zadacima: https://www.profil-klett.hr/dan-europe

Ove sam godine odabrala dva ishoda, ovisno o razini znanja s kojom učenici raspolažu, pa su tako učenici početnih godina učenja imali pred sobom zadatak upoznati nazive zemalja članica Europske unije i njihove zastave. Koristila sam gotove materijale koje su izrađeni u suradnji s Vijećem Europe čiji link donosim ovdje: https://www.consilium.europa.eu , a zastave zemalje Europske unije i predlošci za bojanje mogu se naći na sljedećem linku: https://www.consilium.europa.eu/media/29888/qc0116256hrc.pdf

Također postoji vrlo zgodna slikovnica-bojanka za upoznavanje glavnih gradova članica zemalja Euroske unije koja se može koristiti u digitalnom obliku, a postoji i pdf verzija prilagođena za printanje:

https://www.consilium.europa.eu/media/29991/qc0414546hr2m.pdf

Produkt našeg rada i istraživanja predstavili smo u holu naše škole na velikom i vizualno vrlo zanimljivom panou: vlakić koji se sastoji od lokomotive i 28 vagona. Lokomotiva je naravno Europska unija, a svaki vagon „vozi“ zastavu i naziv jedne od 28 zemalja članica.

Za učenike četvrte i pete godine učenja Njemačkog jezika (sedmi i osmi razredi) odabrala sam ove godine legendu o nastanku imena Europa koja priča o prelijepoj feničkoj princezi Europi i grčkom bogu Zeusu koji se zaljubio u nju te po njoj nazvao kontinent na koji su zajedno doputovali.

Kod određenog broja učenika naišla sam već u samom uvodu u temu na pozitivnu reakciju prepoznavanja legende, jer su već prije gledali animirani film s ovom temom.

Ja sam za obradu legende koristila kratku (trajanje oko tri minute) digitalnu animaciju na njemačkom jeziku koju možete pronaći na sljedećem linku: https://www.youtube.com/watch?v=2xwac7wolBs

Ostatak sata sastojao se od rada na tekstu. Radni listić sam pripremila i prilagodila uz pomoć sadržaja pronađenih na stranici Infonetz – das Kindernetz (https://www.kindernetz.de/infonetz/politik/europa/stier/-/id=43808/nid=43808/did=43802/3lp920/index.html ) , a možete ga pronaći u nastavku teksta.

Nadam se da će vam neke od ovih ideja poslužiti kao inspiracija prilikom obilježavanja Dana Europe i u vašoj nastavi.

O autorici kolumne Mariji Galović

 

Činjenice kako ću cijeli život ostati u školi, bila sam svjesna čim sam krenula u prvi razred Osnovne škole Klinča Sela pored Jastrebarskog. Bila je to ljubav na prvi pogled! Naravno, cijeli ostatak moga školovanja odvijao se u tom pravcu.

Završila sam VII. (opću) gimnaziju u Zagrebu te svoje školovanje nastavila na Filozofskom fakultetu u Zagrebu birajući vrlo rijetku studijsku kombinaciju: germanistiku i povijest.

Nakon diplome 2002. godine stekla sam zvanje profesora njemačkog jezika i književnosti i povijesti.

U školi radim preko petnaestak godina, trenutno u statusu profesorice mentorice Njemačkog jezika. Imala sam tu sreću te sam tijekom svog radnog staža predavala oba predmeta koja sam studirala.

Neprocjenjivo pedagoško iskustvo s druge strane katedre zahvaljujem i svojim dječacima uz koje puno učim i ponovno proživljavam radosti đačkog života.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Strategije i metode učenja njemačkoga jezika - s osvrtom na udžbenik Maximal 2

Dvije su glavne paradigme koje sugerira novi kurikul Njemačkog jezika: samostalnost učitelja u odabiru aktivnosti i sadržaja kojima će ostvariti pojedini ishod i čim veća samostalnost učenika u procesu njegovog učenja. Učitelj tako može i sam sastaviti vlastiti obrazovni materijal ili koristiti neki od gotovih materijala dostupnih na internetu. Kako izrada samostalnih materijala zahtijeva obično jako puno vremena, učitelji vole pouzdan i kvalitetan udžbenik na koji se mogu osloniti.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Sarah Fleer, Ute Koithan, Bettina Schweiger, Tanja Sieber, Carmen Andrašec, Danijela Zeko
udzbenik
Sanda Marjanović
udzbenik
Gordana Bariši Lazar, Sanja Ivanči