O izdradi digitalnih sadržaja za učenje jezika - intervju s Ankom Marić | Profil Klett

@colourbox

18. prosinac 2017.

O izdradi digitalnih sadržaja za učenje jezika - intervju s Ankom Marić

Autor: Maja Trinajstić

Digitalizacija nastavnih sadržaja - kako učenicima olakšati usvajanje novih znanja 

Kako koristiti digitalne sadržaje u nastavi njemačkoga jezika pročitajte u intervjuu s iskusnom korisnicom digitalnih alata i učiteljicom njemačkoga jezika Ankom Marić.

S obzirom na Vaše dugogodišnje iskustvo u nastavi stranih jezika možete li navesti prednosti digitalnih zadataka u poučavanju jezika?

Današnjim učenicim digitalno okruženje je prirodno te je potrebno prilagoditi svoj pristup odgoja i obrazovanja metodama prihvatljivim novim generacijama. Uvođenjem računala i digitalnih zadataka u nastavu raste motivacija učenika, razvijaju se njihovi interesi i olakšava im se učenje. Na ovaj način svi učenici, pa i oni koji malo sporije usvajaju gradivo imaju priliku uspješno rješavati zadatke i to svojim tempom i u kontroliranim uvjetima. Također im se pruža mogućnost da samostalno uče i vježbaju. Velika je prednost i to što učenici mogu učiti u svako doba i kada nisu na nastavi te se time stvara pozitivan stav prema učenju stranoga jezika.

Kako učenici reagiraju na takav oblik nastave?

Reakcije učenika su vrlo pozitivne što i ne iznenađuje jer govorimo njihovim jezikom, a također se ovim oblikom nastave postiže pozitivna klima i radno ozračje. Na ovaj način su svi učenici uključeni i aktivno sudjeluju s povećanom koncentracijom i fokusom, što nam je u konačnici i cilj. Ovakav oblik nastave odnosno zadataka je posebno dobro prihvaćen kod učenika s malo lošijim rezultatima koji su pokazali dodatnu upornost i interes prilikom rješavanja. Dakle postigli smo da uče i usvajaju nova znanja bez „prisile“, a nastavu smo osvježili i učinili dinamičnijom.

„Nedostatak“ je jedino što učenici tada traže još - što zahtijeva veliki angažman.

Koje ste alate koristili pri izradi digitalnih zadataka uz udžbenike Wir+ za četvrti, peti i šesti razred?

Pri izradi digitalnih zadataka za komplet udžbenika Wir+ 1, 2, 3 najviše sam koristila LearningApps, odličan digitalni alat koji se sastoji od malih interaktivnih modula, aplikacija pomoću kojih izrađujete različite vlastite sadržaje odnosno zadatke, kako otvorenog tako i zatvorenog tipa, te također Educa play - digitalni alat koji je vrlo slično koncipiran. Oba alata su jednostavna i besplatna u svojoj osnovnoj verziji te nude platformu za izradu interaktivnih zadataka kao što su kvizovi, križaljke, interaktivne karte, memory–igrice, zadatci s audio podrškom, mogućnost didaktiziranja video sadržaja i tako dalje.

Molimo Vas da nam ukratko predstavite te zadatke.

Dakle digitalni zadatci koje sam izradila za četvrti, peti i šesti razred prate udžbeničke komplete Wir+1, 2, 3 i obrađuju teme iz njih. Nastojala sam zadatcima obuhvatiti razvijanje vještina slušanja, čitanja i pisanja.

Izrađivala sam zadatke otvorenoga tipa (zadatci dopunjavanja ili kratkih odgovora) i zatvorenoga tipa (zadatci višestrukog izbora, zadatci alternativnog izbora, zadatci povezivanja i sređivanja), zatim zadatci uređivanja dijaloga, memory-kartice (kombinacije riječ–riječ, slika–riječ, audio–riječ ), zadatci postavljanja pitanja, slaganja rečenica i sl.

Nastojala sam da su postavljeni zadatci identični onima koje učenici imaju u svojim radnim bilježnicama.

Koje biste digitalne alate, osim prethodno navedenih, preporučili svojim kolegama i zašto?

Svakako bih preporučila Quizlet, odličan alat za uvježbavanje vokabulara te Kahoot, alat za izradu interaktivnog kviza koji se odvija u realnom vremenu i na koji sve generacije učenika, ali i odraslih odlično reagiraju upravo zbog elementa kompetitivnosti. Preporučila bih također Padlet - suradnički alat koji se može, između ostaloga, upotrijebiti kao platformu za dijeljenje sadržaja. Zatim Wizer.Me digitalni alat za izradu interaktivnih radnih listića s primamljivim sučeljem vrlo sličan alatima LearningApp i Educa play. Preporučila bih također Spiral, alat za brzu i jednostavnu provedbu formativne procjene znanja u svakodnevnim nastavnim aktivnostima. Naravno ima još puno korisnih i zgodnih alata za osvježiti svoju nastavu, učiniti ju dinamičnijom i učinkovitijom, ali potrebno je naglasiti da svi ti alati, koliko god oni jednostavni bili, zahtijevaju naš veliki angažman.

Imate li savjet kako kolegama olakšati uporabu digitalnih sadržaja i alata u nastavi?

Često se na internetu mogu pronaći različiti alati i portali koji su jednostavni i korisni kao dodatno ili pomoćno sredstvo u nastavi. Također gotovo svi alati na svojim platformama nude već gotove predloške i sadržaje koje je potrebno samo malo modificirati i prilagoditi svojoj nastavi, što ne zahtijeva preveliki angažman, a osvježava nastavu i podiže aktivnost i uključenost učenika. Velika pomoć kolegama su gotovi digitalni zadatci koji prate udžbenike po kojima rade, a mogu se naći, primjerice, i na web-stranicama Profil Kletta kao i online stručna usavršavanja, tj. webinari putem kojih se kolege mogu konkretno upoznati s određenim digitalnim alatom.

 

Zadatke kolegice Anke Marić povezane s udžbenicima njemačkoga jezika Wir + 1, 2 i 3 za četvrti (1. godina učenja), peti (2. godina učenja) i šesti (3. godina učenja) razred potražite u našem Repozitoriju digitalnih sadržaja. Zadatke prate i upute u Word formatu koje olakšavaju korištenje. 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Dan ujedinjenja Njemačke - projektni dan

Iz domene Međukulturnost kurikuluma njemačkog jezika, ove sam godine za temu razrednog projekta odabrala njemački državni praznik Tag der Deutschen Einheit (Dan ujedinjenja Njemačke) koji se obilježava od 1990. godine, četiri dana prije hrvatskog Dana neovisnosti. S obzirom na složenost teme projekt je predviđen za osme razrede, a iako se u Povijesti obrađuje tek na kraju godine, u tekstu pogledajte kako smo se snašli i uspješno obavili zadatak.

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ute Koithan, Tanja Mayr-Sieber, Helen Schmitz, Ralf Sonntag, Ralf-Peter Lösche, Ulrike Moritz
udzbenik
G.Barišić Lazar
udzbenik
Barišić-Lazar Gordana