14. travanj 2020.

Hrabro stomatologu!

Autor: Maja Jelić Kolar

Razgovarali smo sa stomatologinjom Maristelom Tartaro koja u svojoj ordinaciji provodi mnogo vremena kako bi uspješno, bez traume i s punim povjerenjem izliječila dječje zube. Odnos koji gradi s djecom pun je povjerenja i hrabrosti. Ovih se dana moramo posebice brinuti o higijeni ruku, odjeće i prostora u kojemu živimo. No važno je brinuti se i o higijeni svojih zuba i usta, a kad ova posebna situacija u kojoj trenutačno živimo završi, vratit ćemo se uobičajenomu načinu života. U tome će trenutku naša svakodnevica postati i posjećivanje stomatoloških ordinacija. U nastavku pročitajte kako pomoći djeci da hrabro i s povjerenjem odlaze svome zubaru.

 

Djeca u Republici Hrvatskoj već od vrtićke dobi upoznaju stomatologe. Čitaju razne slikovnice i boje bojanke s temom zdravih zuba. Kako se djeca najčešće ponašaju kad prvi put dođu k Vama?

Prvi dolazak zubaru nikako nije ugodan i djeca u većini slučajeva osjećaju strah. Najbolje bi bilo da prvi put posjete zubara dok su im svi zubi zdravi. Tada je to ugodno i zabavno iskustvo. Najgore je ako djeca prvi dolazak povežu s osjećajem boli – tada je traumatičan i treba jako mnogo vremena da se dijete privikne na rad.

 

Koliko stečena znanja prije prvoga odlaska zubaru utječu na njihov prvi susret sa zubarskom ordinacijom?

Dobra priprema djeteta prije prvoga posjeta zubaru uvelike olakšava naš rad. Roditeljska je uloga pritom presudna. Maloj je djeci najjednostavnije uz igru približiti što se događa pri prvome dolasku u ordinaciju.

 

Za zdrave zube važna je i zdrava prehrana. Razumiju li djeca važnost prehrane za zdravlje zuba?

Promicanje zdrave prehrane u vrtićima i školama dobra je osnova za djecu, a potpora roditelja i usvajanje spoznaja o važnosti prehrane za zdravlje zuba osigurava svladavanje važnosti uloge zdrave prehrane za zdravlje općenito, a samim time i za zdravlje zuba.

 

 

Koliko su važne redovite kontrole za stjecanje dobroga osjećaja pri odlasku zubaru? Osjećaju li djeca strah i kako im Vi pomažete da se opuste?

Redoviti stomatološki pregledi nužni su za održavanje oralnoga zdravlja. Tijekom redovnoga pregleda možemo otkriti probleme koje sami ne možemo vidjeti ni osjetiti. Pristup djeci mora biti pun strpljenja. Trebate zadobiti njihovo povjerenje. Uz igru i puno priče o tome što se radi i kako se radi djeca stječu razumijevanje pozitivne uloge stomatologa. Prije početka rada, jako je važno dogovoriti se s djetetom o tome da slobodno signalizira kad treba zaustaviti rad te poštovati taj dogovor. Tako dijete stječe povjerenje u vas.

 

Djeca ne mogu sama doznati kako pravilno oprati zube i zato ih je važno tome naučiti. Ovo se čini kao dobra prilika. Kako pravilno oprati zube?

Postaviti četkicu pod kutom, tako da je pola četkice na zubnome mesu, a pola na zubu te čistite kratkim kružnim pokretima bez pritiska. Očistite prvo vanjsku stranu zuba, pa onda unutarnju. Griznu površinu zuba posebice djeca trebaju pažljivo očistiti od stražnjega dijela polako prema naprijed i natrag.

 

Je li dolazak k Vama za djecu hrabrost? Može li odlazak zubaru biti poticaj za hrabrost i pozitivan pristup svim ostalim odlascima liječnicima?

Da, dolazak stomatologu je hrabrost i svaki put kad dijete uspješno završi s posjetom dobije medalju za hrabrost. Nadam se da će posjeti stomatologu olakšati posjete ostalim liječnicima, no svaka je grana medicine specifična i izazovna na drukčiji način. Zato je važno imati razumijevanja prema djeci i olakšati im prve dolaske liječnicima.

 

Kako biste Vi opisali rad s djecom i što biste poručili svakome školarcu?

Za mene je rad s djecom najlakši. Kad zadobijete njihovo povjerenje, s lakoćom rješavate sve probleme. Tada su djeca izrazito pristupačna i suradljiva. Preporučujem svim školarcima da što redovitije posjećuju stomatologa – najmanje dva puta godišnje – i naravno, da redovito peru zube.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Svjetski dan osoba s Down sindromom = Dan šarenih čarapa

Svatko bi se od nas mogao prisjetiti poneke situacije kad smo izgubili čarapu pa smo u nedostatku one prave obuli različite, a 21. ožujka različite čarape možemo nositi i namjerno. Zašto? Zato što 21. ožujka, prvog dana proljeća, obilježavamo Svjetski dan osoba s Down sindromom, a upravo nošenjem šarenih čarapa želimo svima poručiti da poštujemo prava osoba s Down sindromom te da se za njih brinemo i razumijemo ih.

Zanima nas

Job shadowing – IES San Jose, Cuenca, Španjolska

Sjećam se svojih fakultetskih dana i prakse u školama. Ono što me se, kao budućeg nastavnika, najviše dojmilo, bio je angažman nastavnika koje sam promatrala. Nastojala sam upiti njihove metode rada, kako u odnosu s učenicima i uspostavljanju autoriteta, tako i u motiviranju učenika. Činili su to izvanredno. Danas, kao nastavnica u OŠ Pantovčak, primjenjujem njihove metode, ali i nastojim unaprijediti svoj rad.

Erasmus+ projekti nude mogućnost unapređivanja rada nastavnika.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja