Kako će nastajati zanimanja budućnosti | Profil Klett

19. svibanj 2020.

Kako će nastajati zanimanja budućnosti

Autor: Uredništvo STEM područja

Uz udžbeničke komplete Profil Kletta, pribor za istraživačku nastavu i IZZI učenici se pripremaju za zanimanja budućnosti!

 

Britanska podružnica Microsofta na svojem je mrežnome mjestu objavila članak o tome kamo vodi ubrzani razvoj umjetne inteligencije te o posljedicama koje će ta tehnološka revolucija izazvati ponajprije u tzv. zanimanjima budućnosti, koja još ne postoje, a u kojima će današnji naraštaji učenika graditi svoje karijere.

Kreativnost, maštovitost, produktivnost

 

Roboti neće zamijeniti svakoga radnika, nego će njihova uporaba dovesti do povećanja broja poslova namijenjenih kreativnim ljudima, poručuje tvrtka The Future Laboratory koja nastoji predvidjeti budućnost .

 

Umjetna inteligencija (AI) djelovat će zajedno s ljudima, preuzimajući teži i dosadniji dio posla te omogućujući ljudima da budu maštovitiji i produktivniji, tvrde stručnjaci iz te tvrtke.

 

„Roboti će doista stvarati nove poslove ljudima zato što će im omogućiti slobodno vrijeme za kreativno razmišljanje i kreativno djelovanje“, kaže Steve Tooze, urednik posebnih projekata u tvrtki The Future Laboratory. „Roboti će odrađivati teži posao koji mi ne želimo. To će dati krila našoj mašti i stvaralaštvu.“

Jedno od novih zanimanja bit će osmišljeno za ljude da podijele svoja iskustva rada s robotima i pomognu drugima da prihvate tehnologiju kako bi preobrazili način svojeg života i rada.

 

Priprema mladih za radna mjesta budućnosti

 

Pripremajući se za te uloge, djeca bi sada trebala učiti kreativne vještine poput pripovijedanja priča, nadodaje Tooze. Mladi bi trebali ovladati pisanjem na papiru kako bi skicirali i razjasnili ideje tako da isto mogu učiniti kada odrastu, pokazujući ljudima i poslovnom sektoru na koji način mogu imati koristi od umjetne inteligencije.

„Učenici bi morali znati ispričati priču, graditi pripovijedanje i uočiti obrasce“, rekao je Tooze, čiji je cilj bio vidjeti kako se mladi mogu pripremiti za radno mjesto budućnosti.

 

Ruth Marshall-Johnson, direktorica za razvoj poslovanja u tvrtki The Future Laboratory, smatra da školska djeca „trebaju naučiti crtati na papiru ili se koristiti softverom za vizualizaciju, iscrtavanje i pokazivanje ideja ljudima“.

Te vještine, kao i nove koje će biti nužne, trebaju se obnavljati tijekom njihova radnog vijeka, koji će biti mnogo dulji od današnjeg, kaže Tooze.

„Bit će nam potrebno cjeloživotno učenje jer će ljudi živjeti dulje; mogli bismo doživjeti i 150 godina i biti zdravi stotinu godina te samo promatrati (tehnološke) promjene koje se smjenjuju u našem životu. U budućnosti će nam biti potrebno redovno obrazovanje.“

 

„Eksplozija“ umjetne inteligencije

 

Globalno će tržište robotike narasti do vrijednosti posla od 153 milijarde američkih dolara u sljedećih pet godina. I dok će mnogi fizički poslovi biti ugroženi „eksplozijom“ umjetne inteligencije, tražit će se ljudi osposobljeni za područja poput virtualne stvarnosti (VR).

To podrazumijeva računalno simulirano okružje koje putem trodimenzionalne slike koja ga okružuje kod korisnika stvara privid da je na nekom mjestu različitom od svoje stvarne fizičke lokacije i time mu daje potpuni doživljaj nekog mjesta ili situacije. Do kraja 2020. godine globalno će tržište VR tehnologije vrijediti 40 milijardi dolara, prema istraživanju tvrtke SuperData.

„VR postaje standard i opažamo da se premješta iz igara u potrošačku elektroniku i softverske aplikacije te dalje u širu ekonomiju. Nastat će potpuno nove kategorije poslova u velikom broju sektora koji će biti dostupni ljudima sa znanjem i namjerom da te prilike iskoriste“, kaže Jerome Ternynck, glavni izvršni direktor tvrtke za zapošljavanje SmartRecruiters.

 

Poslovi koji još ne postoje

 

Prema Ministarstvu rada SAD-a, oko 65 % učenika ostvarit će karijere u poslovima koji još ne postoje. U svijetu koji se iz dana u dan digitalizira, čemu smo i sami svjedoci, Microsoft i The Future Laboratory udružili su se i ispitali potencijalne karijere budućnosti.

Istraživanje nazvano „Poslovi sutrašnjice“ (“Tomorrow Jobs” report) utvrdilo je deset kategorija poslova koji danas ne postoje te znanja potrebna učenicima za zanimanja budućnosti koja, primjerice, uključuju arheologa svemirskog otpada, stratega za obnovu i zaštitu prirodnih procesa i ekosustava, specijalista za skladištenje memorije, baterijskog izumitelja, zagovornika etičke tehnologije i oblikovatelja dijelova ljudskog tijela.

 

Izvor:

https://news.microsoft.com/en-gb/2017/03/14/robots-will-create-jobs-creative-people-says-company-tries-predict-future/#sm.00005puom1awaf2fpqk2hesncs7ex

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Svjetski dan borbe protiv dječjeg rada

Prvi je put Svjetski dan borbe protiv dječjeg rada (12. lipnja) obilježen 2002. godine, u organizaciji Međunarodne organizacije rada, s ciljem podizanja svijesti i pokretanja akcija u svijetu protiv dječjeg rada i zapošljavanja djece tražeći potporu pojedinih vlada, socijalnih partnera, civilnog društva, kao i medija u kampanji protiv svakog oblika izrabljivanja djece.

Naši superheroji

Iznimno smo ponosni i od srca čestitamo našim autoricama i autorima digitalnog udžbenika Matematika 5 i Matematika 6 te autoricama udžbenika i radne bilježnice Kemija 7 koji su izabrani među 510 najuspješnijih odgojno-obrazovnih djelatnika u školskoj godini 2018./2019. To su naši učitelji za budućnost!

Školski projekt: Milko Cepelić

Osnovna škola Milka Cepelića u Vuki ove je godine obilježila važne obljetnice; četrdeset godina otkako je sagrađena sama zgrada škole i stotinu godina od smrti znamenitog Vučanina čije ime nosi. Dan škole bio je poseban i stoga što su ga prvi put obilježili bez prigodnoga programa za posjetitelje, ali zato projektnih aktivnosti uz sudjelovanje učenika nije nedostajalo. 

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja