30. ožujak 2017.

Kako razvijati kritički odnos prema informacijama koje nude internetski portali

avatar
Autor: Jasminka Tihi-Stepanić

Sigurna sam da nisam jedina koja se bori protiv toga da se učenici služe neprovjerenim internetskim stranicama pri rješavanju zadataka dobivenih za lektiru; koja uvjerava, kumi i moli svoje učenike da to ne rade, a onda opet ustanovi da su njezine riječi otišle u vjetar. Umjesto čitanja knjige mnogi i dalje posežu za sadržajima s internetskih portala i čini se da tu nema pomoći. Uvjeravam svoje učenike da je divno držati knjigu u rukama i da je neusporedivo ljepše čitati nego mučiti se sa sažetcima koji nam ne daju baš nikakav sadržaj za razmišljanje, uživanje i estetski doživljaj. Uzalud.

Dosjetila sam se da bih praksi nekritičkoga služenja internetskim portalima namijenjenima učenicima bez strpljenja i želje za čitanjem mogla stati na kraj ako se sami uvjere u to da se služe tekstovima koji vrve činjeničnim pogreškama i pogreškama na svim jezičnim razinama i koje je, po svoj prilici, pisao netko tko ima manje znanja od njih.

Kako se bližila obrada pripovijetke Breza Slavka Kolara na satu lektire, čitala sam internetske stranice koje pružaju pregršt podataka o tome djelu ‒ mjestu i vremenu radnje, sadržaju, karakterizaciji likova, a ide se tako daleko da se nudi i Moje mišljenje o djelu. To me sneveselilo, ali i nasmijalo. Sve u jednom. Za svoj sam pothvat odabrala stranicu do koje vodi poveznica

http://www.teen385.com/lektire/domaca-lektira/slavko-kolar-breza i osmislila rad u skupinama u trajanju od tri nastavna sata u 8. a razredu (OŠ Eugena Kvaternika, Velika Gorica).

Tijekom rada učenici su bili vrlo aktivni, natjecali su se u otkrivanju pogrešaka, smijali onomu što su pročitali i čudili se kako je netko mogao napisati takvo što.

Mislim da je cilj lova na pogreške u tekstu preuzetom s interneta postignut i da će moji učenici ubuduće dobro razmisliti hoće li se i na koji način služiti internetom kao izvorom podataka. Radeći na primarnom cilju, provjerili su svoje znanje iz pravopisa i gramatike.

Ne želeći svoje učenike lišiti interneta kao izvora znanja, uputila sam ih na provjerene stranice kojima se mogu služiti: http://ihjj.hr/, http://hjp.znanje.hr/ i http://www.lzmk.hr/hr/.

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Tisuću ždralova

Senbazuru se može definirati kao origami koji se sastoji od tisuću ždralova nanizanih na jednu nit. Ždral se u japanskoj kulturnoj tradiciji, uz kornjaču i zmaja, štuje kao sveta životinja za koju se vjeruje kako može doživjeti i tisuću godina. Senbazuru se prvotno davao kao svadbeni dar kojim se mladencima željelo tisuću godina sreće ili se s istim značenjem darivao kao dar novorođenčetu.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Anđelka Rihtarić, Marina Marijačić, Julijana Levak
udzbenik
Dragica Dragica Dujmović-Markusi, Terezija Pavić-Pezer
udzbenik
Anđelka Rihtarić, Marina Marijačić
udzbenik
E. Družijanić Hajdarević, Z. Lugarić, Z. Romić, L. Sykora-Nagy G. Bartol, D. Jarec Tomorad, I. Đaković