Kako razvijati kritički odnos prema informacijama koje nude internetski portali | Profil Klett

30. ožujak 2017.

Kako razvijati kritički odnos prema informacijama koje nude internetski portali

avatar
Autor: Jasminka Tihi-Stepanić

Sigurna sam da nisam jedina koja se bori protiv toga da se učenici služe neprovjerenim internetskim stranicama pri rješavanju zadataka dobivenih za lektiru; koja uvjerava, kumi i moli svoje učenike da to ne rade, a onda opet ustanovi da su njezine riječi otišle u vjetar. Umjesto čitanja knjige mnogi i dalje posežu za sadržajima s internetskih portala i čini se da tu nema pomoći. Uvjeravam svoje učenike da je divno držati knjigu u rukama i da je neusporedivo ljepše čitati nego mučiti se sa sažetcima koji nam ne daju baš nikakav sadržaj za razmišljanje, uživanje i estetski doživljaj. Uzalud.

Dosjetila sam se da bih praksi nekritičkoga služenja internetskim portalima namijenjenima učenicima bez strpljenja i želje za čitanjem mogla stati na kraj ako se sami uvjere u to da se služe tekstovima koji vrve činjeničnim pogreškama i pogreškama na svim jezičnim razinama i koje je, po svoj prilici, pisao netko tko ima manje znanja od njih.

Kako se bližila obrada pripovijetke Breza Slavka Kolara na satu lektire, čitala sam internetske stranice koje pružaju pregršt podataka o tome djelu ‒ mjestu i vremenu radnje, sadržaju, karakterizaciji likova, a ide se tako daleko da se nudi i Moje mišljenje o djelu. To me sneveselilo, ali i nasmijalo. Sve u jednom. Za svoj sam pothvat odabrala stranicu do koje vodi poveznica

http://www.teen385.com/lektire/domaca-lektira/slavko-kolar-breza i osmislila rad u skupinama u trajanju od tri nastavna sata u 8. a razredu (OŠ Eugena Kvaternika, Velika Gorica).

Tijekom rada učenici su bili vrlo aktivni, natjecali su se u otkrivanju pogrešaka, smijali onomu što su pročitali i čudili se kako je netko mogao napisati takvo što.

Mislim da je cilj lova na pogreške u tekstu preuzetom s interneta postignut i da će moji učenici ubuduće dobro razmisliti hoće li se i na koji način služiti internetom kao izvorom podataka. Radeći na primarnom cilju, provjerili su svoje znanje iz pravopisa i gramatike.

Ne želeći svoje učenike lišiti interneta kao izvora znanja, uputila sam ih na provjerene stranice kojima se mogu služiti: http://ihjj.hr/, http://hjp.znanje.hr/ i http://www.lzmk.hr/hr/.

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Čitajmo s razumijevanjem na materinskom i stranom jeziku

Na početku nove školske godine učitelje, učenike, a i roditelje čekaju novi izazovi. Učiteljica njemačkoga jezika Marija Galović za sve vas pripremila je seriju tekstova o vještini čitanja koja je nužna za sve predmete, usvaja se tijekom cijeloga života, a na nastavi materinskoga i stranih jezika na njoj je poseban naglasak i obuhvaćena je kurikulima tih predmeta.

 

Govor mog zavičaja u slikama

Već nekoliko godina zaredom Turistička zajednica grada Korčule i korčulanska Gradska knjižnica „Ivan Vidali“ priređuju literarno-likovni natječaj. Učenici osnovne škole Petra Kanavelića u Korčuli, vođeni svojim mentorom likovne kulture Abelom Brčićem, spremili su raznovrsne, maštovite i kreativne radove na ovogodišnju temu „Govor mog zavičaja“.

 

Sasvim drukčiji sati lektire, Mjesec knjige

Na noviji, drukčiji, kreativniji i puno zanimljiviji pristup obradi i čitanju potaknuli su me najviše učenici petoga razreda, koji su meni bili novi, kao i ja njima. Dok smo se upoznavali, primijetila sam da ih čitanje privlači, da nisu od onih koji će sa strahom i potrebom da pobjegnu od čitanja čitati svoje lektire. Osmislila sam 16 različitih zadataka za 16 učenika petoga razreda te im omogućila da sami odabiru kako žele pristupiti čitanju svoje lektire.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ela Družijanić Hajdarević, Gordana Lovrenčić-Rojc, Zorka Lugarić, Valentina Lugomer
udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Marijana Zelenika, Saša Veronek Germadnik
udzbenik
E. Družijanić Hajdarević, G. Lovrenčić Rojc, Z. Lugarić, V. Lugomer Gordana Bartol, D. Jarec Tomorad, I. Đaković