Metodički paket za poučavanje povijesti | Profil Klett
Metodički paket za poučavanje povijesti

02. studeni 2021.

Metodički paket za poučavanje povijesti

Autor: Miljenko Hajdarovic

Izdavačka kuća Profil Klett prepoznaje potrebu za permanentnim stručnim usavršavanjem učitelja i mnogobrojnim aktivnostima nastoji podržati zajednicu praktičara. Uz webinare i stručne članke na portalu Profil Klett je za učitelje povijesti priredio zbirku suvremenih didaktičkih i metodičkih savjeta.

Uz mnogobrojne projekte, izložbe, usavršavanja, konferencije i druge aktivnosti na unapređenju obrazovanja Miljenko Hajdarović, Martina Glučina i Valerija Turk-Presečki, prikupili su zajedno već nekoliko desetljeća praktičnoga rada u hrvatskim osnovnim i srednjim školama. Zajedno su u različitim ulogama sudjelovali u izdavanju udžbenika, priručnika i digitalnih obrazovnih sadržaja izdavačke kuće Profil Klett. Njihove proširene biografije potražite u knjizi.

Metodički paket za poučavanje povijesti sadrži članke, stručne radove i istraživanja nastala u nekoliko posljednih godina tijekom kojih se provodi najnovija reforma obrazovanja u Hrvatskoj. Autori nastoje pomoći učiteljima povijesti tekstovima koji pokrivaju teme o odgojno-obrazovnim ishodima, vrednovanju, metodama poučavanja i drugim temama didaktike i metodike poučavanja Povijesti.

Iz recenzije

Pogledajte videoisječak u kojem recenzent dr. sc. Goran Đurđević najavljuje knjigu:

Sadržaj

1. Promjena paradigme, reforma ili sve po starom?
2. Što su ishodi učenja i čemu služe?
3. Vrednovanje
4. Primjeri vrednovanja
4. 1. Vrednovanje za učenje
4. 2. Vrednovanje kao učenje
4. 3. Vrednovanje naučenoga
5. O studiji slučaja kao strategiji u nastavi povijesti
6. Primjeri metoda poučavanja
7. Dvostruko kodiranje u nastavi povijesti
8. Velike slike ili kako ponavljanje gradiva učiniti smislenijim
9. Istraživačka pitanja u nastavi povijesti
10. 10. Slikovni izvori u nastavi povijesti – izazovi poučavanja
11. Karikatura kao povijesni izvor
12. Poučavanje pomoću grafičkih organizatora
13. Dobro korištenje filma u nastavi Povijesti
14. Digitalno poučavanje povijesti
15. Učinkovito korištenje računalnih prezentacija u nastavi povijesti
16. Problem straha od javnoga nastupa u online okruženju
17. Kako koristiti autonomiju u poučavanju povijesti?
18. Refleksija o protekloj školskoj godini – izazovi, napredak i kojim putem dalje

Osnovni podatci o knjizi

Autori: Miljenko Hajdarović, Martina Glučina, Valerija Turk-Presečki
ISBN: 978-953-359-300-5
2. prošireno izdanje, 2021.
elektroničko izdanje, 153 stranice
besplatno preuzimanjehttps://bit.ly/3jWHrN5

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Istraživačka pitanja u nastavi povijesti

Nisu sva pitanja koja postavljamo u nastavi jednake težine i kognitivne vrijednosti. U nastavi povijesti često se koriste zatvorena pitanja koja od učenika traže jednostavan i jednoznačan odgovor. Takva pitanja ne moraju nužno značiti nešto loše, no valja imati na umu da se zatvorena pitanja odnose na nižu razinu znanja te provjeru činjenica i pojmova.

Karikatura kao povijesni izvor

Primjeri korištenja karikatura u udžbeniku Zašto je povijest važna? 4

Karikatura je u svojim početcima bila namijenjena zabavljanju umjetnika i elite da bi se u 18. i 19. st. umnažanjem u tiskanim medijima počela povezivati sa širokim slojevima društva. Kako je stanovništvo uglavnom bilo nepismeno, nije postojala prepreka za razumijevanje karikature jer se poruka prenosi crtežom. Mali broj karikatura sadrži tekst, no u tome se slučaju radi o jednoj ili dvije rečenice. Za razvoj karikature od velikoga je značaja bila pojava humorističnih i satiričnih časopisa.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Miljenko Hajdarović, Vedran Ristić, Nikica Torbica
udzbenik
Damir Agičić
udzbenik
Snježana Koren
udzbenik
Ana Tomljenović, Domagoj Švigir