Nesreća koja nas povezuje | Profil Klett

23. ožujak 2020.

Nesreća koja nas povezuje

avatar
Autor: Barbara Zlatar

Nedjelja 22. ožujka, rano ujutro, ostat će trajno upisana u kolektivnu memoriju stanovnika Zagreba.

Potres nezabilježen posljednjih 140 godina izbacio nas je iz kreveta i kuća. Nakratko smo zaboravili na izolaciju, borbu protiv nevidljivog neprijatelja i sva ograničenja koja je većina okusila prvi put. Pobjegli smo na otvoreno i tiho čekali. I onda su, baš otprilike kad nas je i drugi put streslo, složno zazvonili mobiteli. Porukama i pozivima svi su željeli doznati kako su im članovi obitelji i prijatelji te što je sve stradalo.

Učitelji povezani sa svojim učenicima poput članova obitelji

 

U tom prvom valu i dalje intimnog proživljavanja nove drame mnogim su se učenicima javili i njihovi razrednici. Samo da pitaju je li sve u redu i da se kratkom porukom međusobno provjere i ohrabre. Takvo što, prije samo tjedan dana, gotovo i nije bilo moguće.

 

Naime, preko noći organizirana škola na daljinu rezultirala je i time da su učenici i razrednici konačno razmijenili brojeve mobitela te na Viberu ili WhatsAppu kreirali zajedničke, razredne grupe. Naravno, takvih je grupa bilo i prije, ali sporadično. U školskom kolektivu ti su učitelji gotovo osuđivani za rušenje nevidljivih i čvrstih zidova između učitelja i učenika. Zidovi su prošloga tjedna počeli padati, da bi ih jučer potpuno srušio - potres!

U samo tjedan dana učitelji su od monotone, razredne konstante postali osobe koje učenicima šalju niz ohrabrujućih, zabavnih emotikona i dostupni su u svako doba dana. Učenici su im uzvratili iskreno i svakoga dana sve opuštenije. Posljednja figurativna cigla pala je u nedjelju ujutro.

Iskreno zabrinuti, raspitivali su se jedni o drugima poput članova obitelji do koje im je uistinu stalo, a to je ono što zasigurno neće nestati povratkom u školske klupe.

Iako su mnogi strahovali da će digitalizirana škola na daljinu pridonijeti dehumanizaciji, ona je u samo tjedan dana dokazala potpuno suprotno. Stvorila je odnos koji nadilazi klasičnu vezu između učitelja i učenika. 

Od svih uspostavljenih odnosa i veza, u nedjelju je na području Zagreba pucala samo internetska. Zato mnogu učenici zagrebačkih škola danas nemaju nastavu, ali se školuju kao nikada dosad.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Svjetski dan borbe protiv dječjeg rada

Prvi je put Svjetski dan borbe protiv dječjeg rada (12. lipnja) obilježen 2002. godine, u organizaciji Međunarodne organizacije rada, s ciljem podizanja svijesti i pokretanja akcija u svijetu protiv dječjeg rada i zapošljavanja djece tražeći potporu pojedinih vlada, socijalnih partnera, civilnog društva, kao i medija u kampanji protiv svakog oblika izrabljivanja djece.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja