Škola na daljinu u nastavi njemačkog jezika - drugi strani jezik | Profil Klett

29. ožujak 2020.

Škola na daljinu u nastavi njemačkog jezika - drugi strani jezik

Autor: Doroteja Vojedilov

 

Kao učiteljica njemačkog jezika u osnovnoj školi trenutno imam više razrede te iz dana u dan tražim načine kako kod njih razviti ljubav i zanimanje za njemački jezik. Definitivno veliki izazov. No iskustvo koje sam zadobila tijekom dvadeset godina rada u nastavi pomoglo mi je da se snađem u ovoj novoj situaciji, da znam odakle početi, a te vještine nadograđujem iz dana u dan.

 

 

Protekla dva tjedna - prva dva u kojima sudjelujemo u  školi na daljinu - proletjela su nevjerojatnom brzinom. Toliko toga se dogodilo tijekom tog vremena, mislim da ne bismo vjerovali da nam je to netko rekao prije koji mjesec. A opet smo se prilagodili i dalje ćemo se prilagođavati na novonastalu situaciju i truditi se da na najbolji način opravdamo svoju ulogu, da našim učenicima ovo vrijeme osmislimo i ispunimo na najbolji i najkvalitetniji način. Nikome nije bilo lako prihvatiti novi način rada, no nakon samo četrnaest dana već smo puno toga isprobali i naučili, mogli bismo čak reći da smo postali eksperti u mnogim alatima koje do sada nismo poznavali.

Wir+5, Modul 14, Lektion 4: Gehst du mit der Mode
Novo razdoblje učenja i poučavanja: Wir+ 5 + Maximal 2-3

 

Nakon početnih poteškoća oko povezivanja s učenicima u razrede, krenulo je jedno novo razdoblje učenja i podučavanja. Prednost ove situacije je to što radimo s digitalno pismenom populacijom, koji ionako puno vremena provode za računalom. Od velike pomoći su svakako online materijali koji su nam dostupni uz udžbenike Wir+ i Maximal.

 

Zadnji tjedan proveden u učionici, dok smo se još nadali da do ove situacije neće doći, na nastavi njemačkog jezika govorili smo o deklinaciji pridjeva, neiscrpnoj temi koju možemo primijeniti i uvježbavati na tolike načine. Budući da smo u školi prošli sva pravila, u školi na daljinu na red je došlo uvježbavanje i primjena gradiva. Kako smo prvih dana bili zbunjeni količinom posla, mojim učenicima sam mogla u park klikova ponuditi zanimljive online listiće koji prate ovo gradivo (Wir+5, Modul 14, Lektion 4: Gehst du mit der Mode), a svaki listić je popraćen i metodičkim uputama. Da bi učenicima proširila temu, poslužila sam se i sadržajima koje nam nudi IZZI uz udžbenički komplet Maximal 3. Učenici su ponovili nazive prostorija i namještaja te odabrali jednu prostoriju koju su opisali koristeći deklinaciju pridjeva (Maximal 3, Modul 3, Lektion 3.2: Wir haben sturmfrei). Na taj smo način odmah proveli i vrednovanje kao učenje i vrednovanje za učenje.

Maximal 3, Modul 3, Lektion 3.3: So ist mein Tag
Neiscrpne mogućnosti uz IZZI: Maximal 2 i 3

 

Osim toga razredi koji koriste udžbenički komplet Maximal lakše će nadoknaditi nedostatak slušanja njemačkog jezika čemu su izloženi na „pravoj“ nastavi. Učenici imaju mogućnost saznati više o životu i obvezama glavnih likova te uz samo slušanje riješiti zadatke kojima će lako provjeriti razumijevanje (Maximal 2, Modul 2, Lektion 2,1: Wast hast du am Montag? i Maximal 3, Modul 3, Lektion 3.3: So ist mein Tag).

            Kolegica je otkrila i zgodan alata za drukčiju komunikaciju s učenicima i dobijanje povratne informacije. Radi se o lino oglasnoj ploči, a primjer jednog zadatka možete pogledati u prilogu.

            Nadalje, zadatke koje učenicima ponudim ponekad „prebacim“ u interaktivni listić koristeći alat liveworksheets. Na taj način učenici dobiju povratnu informaciju jesu li točno riješili zadatak, a postoji mogućnost i da listić direktno pošalju učitelju na pregled. Budući da je ovakav listić vrlo jednostavno napraviti, često ga koristim jer na taj način mogu lako provjeriti usvojenost gradiva, a učenicima je zanimljivije i lakše rješavati ovakav zadatak,  nego prepisivati u bilježnicu i zatim slikati i slati na uvid (što je ipak povremeno nužno kako bi uvježbavali pisanje).

            Vrlo je neizvjesno koliko će ovo razdoblje još potrajati, no mogućnosti i alati koji nam se nude su neiscrpni, a kada ih povežemo s našim iskustvom i ljubavlju prema učenicima i predmetu, rezultat ne može izostati.

 

Viel Glück!

Dokumenti: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Germanizmi u hrvatskom jeziku

Procjenjuje se da u hrvatskom jeziku ima između 2000 i 3000 germanizama. Neki od njih su se već toliko ustalili u svakodnevnom govoru da nam se čini gotovo neprirodnim upotrijebiti hrvatski ekvivalent, a često ga se ne možemo ni sjetiti. Zato smo pripremili kratak pregled germanizama u hrvatskome jeziku i zadatke za obradu u razredu.

Pjesmom ususret božićnim blagdanima

 

U ovo predblagdansko vrijeme nije nikakav problem uklopiti blagdane sv. Nikole, običaje adventa, te na kraju božićne običaje u nastavu njemačkog jezika. No s godinama izrade plakata, pisanje pisama sv. Nikoli, odnosno Nikolausu, maleni igrokazi na tu temu i slično postanu djeci uobičajena tema. Zato se ove godine raspjevajte sa svojim učenicima na njemačkom jeziku, a motivaciju potražite u tekstu i radnim listićima.

Dan ujedinjenja Njemačke - projektni dan

Iz domene Međukulturnost kurikuluma njemačkog jezika, ove sam godine za temu razrednog projekta odabrala njemački državni praznik Tag der Deutschen Einheit (Dan ujedinjenja Njemačke) koji se obilježava od 1990. godine, četiri dana prije hrvatskog Dana neovisnosti. S obzirom na složenost teme projekt je predviđen za osme razrede, a iako se u Povijesti obrađuje tek na kraju godine, u tekstu pogledajte kako smo se snašli i uspješno obavili zadatak.

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
M.A. Apicella, D. Guillemant, E. Spitznagel S.Brusati, K. Salvador
udzbenik
Ušćumlić Danica
udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Martina Ferić