Školski projekt: Milko Cepelić | Profil Klett

08. lipanj 2020.

Školski projekt: Milko Cepelić

avatar
Autor: Marija Šimoković Sikavica

AUTORICE: Božica Borbaš i Iva Černošek, OŠ Milka Cepelića, Vuka

 

Osnovna škola Milka Cepelića u Vuki ove je godine obilježila važne obljetnice. Prošlo je četrdeset godina otkako je sagrađena sama zgrada škole i stotinu godina od smrti znamenitog Vučanina čije ime nosi. Milko Cepelić rođen je 1853. godine u Vuki, a umro je 1920. u Đakovu. Bio je svećenik, etnograf, književnik, povjesničar te veliki ljubitelj prirode i domoljub. Biskup Strossmayer postavio ga je za svojega tajnika jer ga je izrazito cijenio i smatrao jednim od najodanijih prijatelja.

 

Ovogodišnji Dan škole poseban je i stoga što smo ga prvi put obilježili bez prigodnoga programa za posjetitelje, ali zato uz mnoštvo projektnih aktivnosti u kojima su učenici razredne nastave sudjelovali u školi, a učenici predmetne nastave u svojim virtualnim učionicama.

 

Učenici razredne nastave crtali su Milkov portret, kao i svoju školu te prikazivali narodne nošnje, dio folklora svojega kraja, o čijem se očuvanju Milko Cepelić posebno brinuo. Četvrtaši područne škole u Beketincima sa svojom su učiteljicom snimili i režirali film o Milku Cepeliću. U filmu su prezentirali geocaching, svjetski poznatu igru skrivanja i traženja blaga. Kod rodne kuće Milka Cepelića, koja se nalazi u Vuki, učenici su postavili kutijicu (blago) i pozvali sve da sami ili sa svojim obiteljima i prijateljima iziđu u prirodu i dobro se zabave tražeći postavljeno „blago“, a uz to i nešto nauče o ljepotama i vrijednostima njihova rodnog kraja.

 

U predmetnoj nastavi učenici su pisali činkvine te izrađivali portrete, plakate, digitalne postere i prezentacije. U virtualnoj učionici matematike učenici su osmišljavali zadatke kojima je rješenje godina rođenja i godina smrti Milka Cepelića. Osim toga, izrađivali su lentu vremena na kojoj su prikazali važne događaje iz Cepelićeva života. Surađivali su radeći na zajedničkom dokumentu u kojem su naveli te događaje i godine. Zatim su ih smjestili na brojevni pravac. Događaji koje su odabrali prikazani su na infografici. U konačnici, učenici su pokazali svoje novostečeno znanje popunjavajući križaljku.

 

Najbolji radovi ovoga projekta objavljeni su na školskoj mrežnoj stranici. Istražujući život Milka Cepelića, ali i radeći u izmijenjenim uvjetima, učenici i učitelji ovim su projektom pokazali kako je zajedničkim doprinosom moguće ostvariti i ostaviti u nasljeđe bogate i vrijedne sadržaje.

 

IZVOR: Kopljar, Mijo. Milko Cepelić (1853. – 1920.). Đakovo: Osnovna škola Milka Cepelića; Mijo Kopljar, 1995.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Međunarodni dan Roma

U Hrvatskoj živi oko 17 tisuća Roma, pretpostavlja se i više, a još uvijek susreću s brojnim predrasudama i teškoćama u svakodnevnom životu.

U osnovnoj školi Fran Koncelak, u kojoj je više od 20% učenika romske nacionalnosti trude se poticati drugačiju, pozitivnu međuetničku i međukulturalnu priču.

Nesreća koja nas povezuje

Nedjelja 22. ožujka, rano ujutro, ostat će trajno upisana u kolektivnu memoriju stanovnika Zagreba. Potres nezabilježen posljednjih 140 godina izbacio nas je iz kreveta i kuća. U samo nekoliko sati mnogim su se učenicima javili i njihovi razrednici. Samo da pitaju je li sve u redu i da se kratkom porukom međusobno provjere i ohrabre.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja