Tradicijska kultura u zrcalu multikulturalnosti | Profil Klett

19. travanj 2022.

Tradicijska kultura u zrcalu multikulturalnosti

avatar
Autor:

Osnovna škola Retfala u Osijeku ugostila je od 7. do 11. 3. 2022. godine, u sklopu Erasmus+ KA2 Eco- Herit@ge Matters projekta pet škola s područja Europske unije. 

Bila nam je čast sudjelovati u najvećem međunarodnom iskustvu naše škole od njezina osnutka. Posjetile su nas dvije portugalske škole iz okolice Porta, talijanska škola iz mjesta Gangi na Siciliji, rumunjska škola iz mjesta Baclean te grčka škola iz mjesta Preveza. Naša je škola otvorila širom svoja vrata međunarodnim partnerima te u pet izuzetnih dana pokazala svoju kvalitetu, timski rad i slavonsku gostoljubivost.

Eco-Herit@ge Matters je projekt koji za cilj ima istraživanje i očuvanje ekološke baštine s ciljem njezine reinterpretacije i prepoznavanja njezinih resursa za stvaranje novih radnih mjesta u poduzetništvu s naglaskom na turizam. Projekt je pokrenuo Mirko Andrić, učitelj geografije i ujedno voditelj tima za projekte na našoj školi, još 2019. godine. U projektnom su timu od samoga početka učiteljice Verica Jukić, Marijana Živaljić, Ivona Ferić, Ljiljana Mandurić, Ivana Dolaček, Vlatka Šalić Dujmić, Tomislava Jukić i Maja Holoker. No u organiziranje petodnevnog domaćinstva nisu sudjelovali samo članovi tima, već se vrlo motivirano i srčano pridružila cijela škola.

Provedba projekta odužila se zbog krize uzrokovane epidemijom koronavirusa te je planirano se domaćinstvo planirano naše škole iz 2020. godine održalo početkom 2022. godine. U projektnim aktivnostima je izravno sudjelovalo 14 učitelja (i ravnatelji svih uključenih škola), 23 učenika partnerskih škola te 20 učenika naše škole. Prvoga dana gosti su obišli Tvrđu, nakon čega je u školi organiziran svečani program. Program je uz pratnju školskog zbora, TS Batorek, ritmičku skupinu škole te gudački trio učenica naše škole oduševio sve prisutne, među kojima je bila i dogradonačelnica Grada Osijeka, gospođa Jasenka Crnković.

Svečani je program pripremala Ivona Ferić, učiteljica glazbene kulture odabravši tradicijske slavonske napjeve prigodne temi projekta. Svečani program smo otvorili sa Himnom RH, Himnom naše škole i Himnom Erasmus+ projekta. Pjesme koje je pjevao školski zbor uz instrumentalnu pratnju Tamburaške škole Batorek su: ŽELIM BITI SLAVONIJO S TOBOM i TEKLA VODA KARAŠICA.  

Oduševljenje pjesmama i njihovom izvedbom gosti su izrazili tražeći višekratnu izvedbu za vrijeme koje su i sami zaplesali. Bili smo svi oduševljeni, a dječji su osmjesi i veselje je bili su najizrazitiji jamac pozitivnog ozračja u vrijeme nastupa i njihove recepcije cijelog programa. Pjevali smo još BEĆARAC NA ENGLESKOM JEZIKU koji su sastavili učenici naše škole uz mentorstvo učiteljice engleskog i njemačkog jezika Tatjane Mioković.

Himnu Erasmus+ projekta izveli su, kako je uobičajeno, svi sudionici projekta zajedno gosti i domaćin.

Udruga Šokačka grana svesrdno je pomogla u organizaciji aktivnosti čitavog tjedna prikazom tradicijskog veza na programu otvaranja, organizaciju radionice tradicijskih igara nakon programa otvorenja te u organizaciji radionice veza posljednjeg dana aktivnosti. U uređenju škole pomogao je i cijenjeni osječki umjetnik Nikola Faler ustupivši školi njegove nadaleko čuvene skulpture od slame.

Pri uređenju škole rukovodili smo se željom prikaza raskošnog kulturnog bogatstva naše tradicijske baštine: od šokačkih ručnika, šokačkih malih kola koja su nekad služila za plesova vožnju, raznolikih ručnih radova i slično. U tome su nam podržale članice udruge Šokačka grana, a radionicu tradicijskih igara i plesova vodila je uz profesoricu Ivonu Ferić i Jelena Draksler.  

Ovakvi multikulturarni projekti, osim što su učiteljima korisni za razmjenu obrazovnih praksi, učenicima pružaju živo iskustvo drugih i drugačijih kultura i tradicija. Time šire socijalnu empatiju te dobivaju uvid u posebnosti vlastite kulture i tradicijske baštine s kojom se mogu i trebaju ponositi.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Volim se gibat', gibat'...

Od samoga početka rada u školi posebno sam značajnim smatrala područje dječjega glazbenog stvaralaštva. Stoga u svim projektima koje radim učenici sukreiraju proces nastanka i razvoja ideja, izražavajući svoju kreativnost, oslobađajući stvaralačku maštu. Radimo zajedno. Suradnici smo koji se nadopunjuju zajedno stvarajući; ja sam ta koja ih okuplja motivirajući ih da rade što vole, usmjerava ih i pomaže.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Željkica Mamić, Ana Janković, Ružica Ambruš Kiš
udzbenik
Nataša Perak Lovričević, Ljiljana Ščedrov, Ružica Ambruš-Kiš