U svijetu medija – sedma umjetnost FILM! | Profil Klett

29. travanj 2020.

U svijetu medija – sedma umjetnost FILM!

avatar
Autor: Marija Šimoković Sikavica

 

U sve tri čitanke iz hrvatskoga jezika – Petica, Šestica i Sedmica – otkrivamo učenicima svijet medija. Svjesni da djeca od najranije dobi odrastaju uz medije i da mediji uvelike oblikuju njihov pogled na svijet i život dok ih zabavljaju, obrazuju i informiraju, u čitankama potičemo medijsku pismenost te razvijamo kritički pristup sadržaju gradeći time put prema kvalitetnome i cjelovitom medijskom obrazovanju.

Svijet medija

 

Uz preporuke za čitanje, gledanje i slušanje koje su prisutne u cijelome sadržaju Petice, Šestice i Sedmice, poseban dio čitanki u Svijetu medija otkriva učenicima sadržaje i priče o tiskanim medijima, medijskim porukama i oglašavanju, novim medijima, popularnoj kulturi, stripu, filmskoj umjetnosti.

 

Svi su sadržaji čitanki prošireni i nadopunjeni zanimljivim, interaktivnim IZZI digitalnim materijalima koji videozapisima, igrama, kvizovima i ostalim aktivnostima pozivaju učenike na promišljanje, proučavanje i daljnje istraživanje.

Posebni smo naglasak stavili na učenicima blizak, važan i sveprisutan filmski svijet!

 

Filmska je pismenost u 21. stoljeću jedna od ključnih pismenosti jer je osnova audiovizualne, kao i jedan od temelja medijske pismenosti.

Tri, dva jedan – akcija!

 

Ako biste možda voljeli napraviti kino u razredu, filmske preporuke u čitankama umnogome će vam pomoći.

Svijet filma je čudesan, uvjerljiv i privlačan. Kome nije uzbudljiv zvuk udarca filmske klape? Mi smo je iskušali snimajući namjenske edukativne autorske filmove koji će prožeti vaše nastavne sate te filmski nadograditi klasične nastavne materijale.

 

Katalog Petica, Šestica, Sedmica AKCIJA ujedno je i radni materijal koji vas vodi u filmski svijet čitanki i udžbenika te izdvaja i spaja namjenske filmove i udžbeničke materijale i teme navodeći stranice za lakše snalaženje.

 

Učenici i sami snimaju mobitelima i fotoaparatima, objavljuju svoje videopriče na različitim društvenim mrežama, sami adaptiraju neke književne naslove i priče, članovi su amaterskih filmskih grupa. U čitankama će dobiti priliku na zanimljiv i njima blizak način svladati filmske rodove, naučiti osnove filmskoga jezika putem filmskih izražajnih sredstava, da bi zatim mogli kritički promišljati filmske sadržaje, pa u svom filmu mogu stvoriti samo svoj – poseban i originalan film.

Svijet medija u sve tri čitanke osigurava kartu za kvalitetne filmske sate i posebna filmska iskustva, a uz IZZI nadogradnju učenici će proširiti znanje o mnogim zanimljivostima povezanima sa svakodnevicom i stvarnošću te osobnim iskustvom.

Filmske teme u filmu

 

O filmu nam najzanimljivije mogu govoriti filmski redatelji. Družili smo se s redateljem Danielom Kušanom i redateljicom Čejen Černić.

Daniel Kušan redatelj je dvaju od četiriju djeci omiljenih filmova o Koku i sin poznatoga književnika Ivana Kušana. Otkriva našemu Marku (Marko Tocilj – Koko iz filma „Uzbuna na Zelenom Vrhu“) kako je lik Koka uopće nastao, koja je razlika između književnoga i filmskoga lika, ali i kako nastaje film, što je sve potrebno te koja su zanimanja vezana uz rad na filmu i stvaranje filma. Film je timski posao i Daniel nam otkriva koja su sve zanimanja u njega uključena. Također, s nama je podijelio privatne snimke s filmskoga seta kako bi učenicima što bolje dočarao kako set zapravo izgleda, koliko ljudi okuplja i kako se snima film. Ponosni smo što smo i projekcije filmova snimili u velikoj dvorani kina Europa.

Kroz elemente filmskoga jezika – scena, kadar, plan, rakurs – vodi nas redateljica Čejen Černić.

Čejen je režirala Unin najdraži film „Uzbunu na Zelenom Vrhu“ i spremna joj je objasniti kako nastaje filmska čarolija. Od A do Ž, vrlo precizno i uz jasna objašnjenja, u prekrasnome ambijentu klizališta Šlata, Čejen Unu vodi kroz filmske osnove te je potiče na snimanje vlastitoga filma. Zabavan i dinamičan film u filmu koji prati Uninu majstorsku klizačku izvedbu, a nastaje na kraju njihova susreta, odličan je materijal da učenici ponove i uvježbaju filmska izražajna sredstva.

 

 

„Upotpunjavanje čitanki za peti, šesti i sedmi razred kratkometražnim nastavnim filmovima izrazito je pozitivan iskorak prema tome da film približimo nastavi i da nastavu približimo filmu.“

Ana Đordić, prof. hrvatskoga jezika i književnosti

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vjenceslav Novak: učitelj, profesor glazbe i književnik

Rodio se u Senju 1859. godine. U rodnome gradu završio je osnovnu školu i dva razreda gimnazije, a svoje školovanje nastavio je u Zagrebu i Pragu. Postao je učiteljem, a malo kasnije i profesorom glazbe.

Autor je prvoga hrvatskog glazbenog udžbenika Starohrvatske crkvene popijevke, a u književnosti je pravu afirmaciju postigao pripovijestima i romanima koje je pisao u realističnome književnom stilu.

 

Lektira u slikovnici - Bajka o ribaru i ribici

 

U dosadašnjem radu s učenicima upravo se najboljim pokazalo kada bi učenici dobili neki kreativni zadatak za lektiru. Vrlo je važno da im se točno i detaljno objasni što se od njih traži i na koji će se način njihov rad vrednovati, a zatim na red dolazi kreativnost! Otkrijte u tekstu na koji su način učenici 5. razreda iz OŠ Josipa Zorića, Dugo Selo, obradili Puškinovu Bajku o ribaru i ribici.

 

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Anđelka Rihtarić, Marina Marijačić, Danuška Ružić
udzbenik
Gordana Lovrenčić-Rojc, Ela Družijanić Hajdarević, Valentina Lugomer, Zorica Lugarić
udzbenik
Ela Družijanić Hajdarević, Gordana Lovrenčić-Rojc, Zorka Lugarić, Valentina Lugomer