QR kodovi u nastavi | Profil Klett

23. studeni 2016.

QR kodovi u nastavi

Autor: Adrijana Leko

Tijekom svog dugogodišnjeg radnog iskustva u nastavi primjenjivala sam različite pristupe, metode, načine rada, no cijelo se vrijeme još od početka potiho u svemu potkradala tehnologija.

Prije nekih dvadesetak godina vrhunac i otkriće u mojoj učionici bio je grafoskop. Tada sam se uspjela izboriti za jedan lagani, tanki, prijenosni koji i danas svoje počasno mjesto zauzima ispod klupe u učionici. Još je u funkciji. Koristim ga rijetko. (Još mi je svježe sjećanje na širom otvorene oči učenika pri nedavnom provjeravanju radi li ta spravica uopće. Rezultat: njihovo iznenađenje i bezbroj pitanja.)

Danas su vremena modernija. U nastavi koristim projektor i prijenosno računalo, tablete, pametnu ploču, te polycom uređaj za videokonferencije. Povremeno se na meniju nađe i skype (ako nam je polycom nedostupan). Tehnologija je svakodnevno prisutna u svim etapama nastavnog procesa: od pripreme, motivacije, glavnog dijela sata, ponavljanja , vježbanja te do utvrđivanja nastavnih sadržaja. Jedino je ne koristim za sate službenog provjeravanja jer naš obrazovni sustav (a samim time i savjetnici i nadzornici u AZOO) još uvijek želi papirnati oblik pisanih provjera, trag koji je učenik ostavio svojom ručicom.

Mnogi učitelji nemaju ovu privilegiju i tehnologija im se u nastavi čini nedostupna. Ipak, postoji čitav niz načina na koje se nastava može osuvremeniti, učiniti zanimljivija uz minimalan udio tehnologije. Jedan od takvih načina je upotreba QR kodova u nastavi.

QR kodovi (engl. Quick response = brzi odgovor) su tip dvodimenzionalnog koda u početku namijenjen autoindustriji (Toyota). Zbog svoje brze čitljivosti i mogućnosti velike pohrane podataka u kratkom su vremenu postali popularni u svim segmentima društva, pa tako i u obrazovanju. QR kod sastoji se od crnih kvadrata i pravokutnika raspoređenih u kvadratni uzorak na bijeloj pozadini (iako ukoliko promijenite boju moduli ne moraju nužno biti crni). QR kodove može očitati svaki mobitel s fotoaparatom i pristupom internetu (ponekad Internet veza nije potrebna) koji ima instaliranu aplikaciju za čitanje QR kodova. Nekim su uređajima te aplikacije već tvornički instalirane, a za ostale postoji velik izbor besplatnih aplikacija koje se mogu skinuti s interneta. U nastavi osobno koristim čitač i-Nigma s kojim do sada nikada nismo imali poteškoća. Za izradu QR koda postoji mnoštvo alata (QR Stuff, QR Code Generator,
QR Code Tec-it…) i svi rade na istom principu:

- odaberete sadržaj koji želite prenijeti u QR kod (tekst, sms poruka, telefonski broj, e-mail, pdf, mp3, poveznicu na razne društvene mreže ili web stranice i sl.)

- alat automatizmom generira QR kod kojeg preuzmete na računalo i isprintate (neki alati dopuštaju promjenu boje koda pa moduli ne moraju biti crni kao i dodavanje sličice unutar koda što ga čini zanimljivijim).

Kako koristiti QR kodove u nastavi?

QR kodove možete koristiti u svim nastavnim područjima i svim etapama nastave. Jednom izrađeni kodovi mogu se koristiti generacijama. U kratkom video zapisu pogledajte kako smo ih koristili na nastavi glazbene kulture, a u galeriji slika priložene su fotografije korištenja kodova u nastavi hrvatskog jezika (jezični sadržaji – rečenica), matematika (zadatci riječima) i prirode i društva (zbrinjavanje otpada).

Dodatnu zanimljivost nastavi i QR kodovima daje organiziranje njihovog traženja. U tom slučaju kodove uklopite u priču koju prezentirate učenicima poput potrage za Dorom i Nemom, potrage za izgubljenim blagom ili (kako je to bilo u našem slučaju) lov na pokemone. Djelić ove potrage pogledajte u video zapisu.

Nadam se da sam ovoga puta zagolicala znatiželju učitelja u izradi i korištenju QR kodova u nastavi te inspirirala barem nekolicinu na jedan od inovativnih pristupa nastavi.

U nastavku uvođenje QR kodova u nastavu prepuštam vašoj mašti.

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Suradničko učenje u nižim razredima osnovne škole

Pri planiranju svog rada učitelji ponekad požele mijenjati načine poučavanja. Želja za realizacijom dinamičnijega nastavnog sata nosi sa sobom promjene u poučavanju i stavljanje učenika u aktivniju ulogu u nastavnom procesu. Rad u skupinama rješenje je za takav nastavni sata, a za posljedicu ima usmjerenost učenika jednih prema drugima, jačanje prijateljstva i osjećaja odgovornosti prema izvršavanju zadatka, te poboljšanje komunikacije među članovima skupine i suradničko učenje.  

Mjesec hrvatskog jezika u Osnovnoj školi Blaža Tadijanovića

Povodom Mjeseca hrvatskoga jezika u Osnovnoj je školi ''Blaž Tadijanović'', Slavonski Brod, održana Književna večer pod motom ''Pjesnik se rađa, a zaljubljenik u poeziju postaje''. Ovu su književnu večer organizirale učiteljice Marina Krijan (učiteljica razredne nastave) i Zdravka Čuljak (učiteljica hrvatskog jezika i književnosti). Gost večeri bio je autor zbirke pjesama Zrno pijeska, Željko Krijan. Ta je zbirka pjesama predstavljena 2017.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Lj. Kurjak, G. Remussini
udzbenik
Sanda Marjanović

Komentari

Slika korisnika lucija.radas@os-ostrog-kastelluksic.skole.hr

Glazbeni krug 6