Kad učenici naprave slikovnicu | Profil Klett

22. srpanj 2022.

Kad učenici naprave slikovnicu

avatar
Autor: Maja Pilipović

Dugogodišnji rad s djecom velika je radost. Svaka generacija nosi novu inspiraciju i potiče me da se i ja mijenjam kako bih nastavu učinila što zanimljivijom. Priprema i izvedba različitih izvannastavnih aktivnosti poticali su me na istraživanje i učenje.

Vrijeme pandemije donijelo je posve nove izazove u učiteljsku svakodnevicu. Smanjena koncentracija, nedostatak motivacije i česti izostanci nastave uživo postali su dio radnog dana mnogih učiteljica i učitelja. Tijekom toga razdoblja započela sam rad s Literarnom skupinom. Raznovrsne jezične igre i čitanje te upoznavanje s djelom „Mali princ”, A. de Saint-Exupérya, vodio nas je prema kreiranju vlastite učeničke slikovnice. Upoznala sam se s radom u digitalnoj aplikaciji Book Creator te naučila svoje učenike unosu sadržaja u aplikaciju.

Učenica polaznica literarne skupine napisala je priču, a ostali su učenici njezinu priču oblikovali u slikovnicu. Učenici su radili samostalno i pokazali brojne vještine. Osmislili su tekst za svaku stranicu i međusobno podijelili zaduženja. Učenici koji dobro crtaju su crtali, a drugi su bojili. Skenirali su crteže, „lijepili“ ih na digitalne stranice te pisali tekst. Završni zadatak bio je snimanje zvuka.

U nastanku digitalne slikovnice važnu ulogu imao je dječak s posebnim crtačkim talentom i osebujnim čitalačkim sposobnostima. Malo se odužilo, ali sve su uspjeli na vrijeme, do kraja školske godine. Učenici su radili u školi, sastajali se i mimo redovnog sata. Bilo je lijepo pratiti tijek nastanka slikovnice. Timskim radom pokazali su da zaista mnogo mogu napraviti zajedničkim radom. Ponosna sam i sretna što su bili dio mog životnog iskustva. Naučili su kako voljom, upornošću, radom i zajedništvom mogu doći do velikih rezultata. Ovo je prva slikovnica. Druge će, sigurno, biti još bolje.

 

Pomno odabrani, kvalitetni i primjereni uzrastu sadržaji udžbenika Tragača, po kojima smo dvije godine radili, bili poticaj i pokretač mašte i kreativnosti mojih učenika. Uživali su u svakom tekstu i pjesmi. Vrlo često je nakon prvog čitanja uslijedio pljesak. To je meni, kao učiteljici, bio dobar znak da mogu očekivati vrlo kreativnu analizu, ali i znak da su odabrani tekstovi u učenicima probudili osjećaj prema književnosti i stvaralaštvu. Takav rad doveo je do trenutka u kojem mogu biti ponosna na svoje učenike koji stvaraju samostalno, uče brzo i rade spretno.

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Dobrodošlica u OŠ Ivana Gorana Kovačića u Zagrebu

Počinje nova školska avantura u OŠ Ivana Gorana Kovačića u Zagrebu. Učiteljica Iva Zeljko sa svojim je kolegicama uredila školske prostorije i poželjela dobrodošlicu učenicima. Ulaz u školu, školska knjižnica pa čak i novi udžbenici dobili su posebno ruho. Ova je škola svojim učenicima već na samom početku nove školske godine pokazala koliko truda, mašte i rada ulaže u njihov odgoj i obrazovanje.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ernst Endt, Michael Koenig, Marion Schomer, Nadine Ritz-Udry u suradnji s Hannelore Pistorius
udzbenik
Gordana Remussini, Marija Tolić
udzbenik
Jelena Sikirica, Snježana Stojaković, Ana Miljak
udzbenik
Vesna Budinski, Marina Diković, Gordana Ivančić, Saša Veronek Germadnik