Crtajmo kao Michelangelo | Profil Klett

11. lipanj 2019.

Crtajmo kao Michelangelo

Autor: Patricija Burazin

Ove sam se školske godine uključila u projekt U svijetu likovnih umjetnika koji je pokrenula udruga hrvatskih učitelja razredne nastave Zvono, a otvoren je i na eTwinning platformi. Zadatak projekta bio je upoznati učenike s najvećim likovnim majstorima i njihovim djelima. Učiteljice i učitelji odabrali su po 5 umjetnika s čijim će likom i djelom upoznati učenike. Tijekom školske godine svoj sam razred upoznala sa stvaralaštvom Vincenta van Gogha, Jamesa Rizzija, Yayoi Kusame, Pieta Mondriana te Michelangela Buonarrotija, a rezultat su prekrasni radovi koji su ukrašavali panoe u učionici i školi. Učenici su s nestrpljenjem iščekivali umjetnike i motive koje će crtati ili slikati te su na taj način razvijali kreativnost i oblikovali svoje likovne vještine.

Djela velikog Michelangela ostavila sam za kraj projekta.

Michelangelo je već s 13 godina postao umjetnik. Zbog iznimnog talenta, rano se počeo baviti kiparstvom. Njegov je najznačajniji rani uradak Oplakivanje (Pietà), koji je u to vrijeme predstavljao novinu jer je ujedinio dvije mramorne figure u jednu cjelinu.

Kako se Pietà pokazala kao veliki uspjeh, Michelangelo je sve češće dobivao narudžbe. Jedna od narudžbi bio je i poznati kip biblijskog lika Davida koji je naručen za katedralu u Firenci. Nakon Davida, izradio je veličanstvenu skulpturu Mojsija.

 

Uskoro je započeo i oslikavanje svoda Sikstinske kapele. Cijeli je svod oslikao za manje od četiri godine (1508.-1512.) i to često u ležećem položaju, a trideset godina kasnije Michelangelo je naslikao Posljednji sud iznad oltara kapele. Na svodu je u stotinama likova opisao gotovo sve, od postanka čovjeka do njegova pada te stvaranje i uništenje svijeta.

 

Budući da je na svodu jedan od poznatijih prizora Stvaranje Adama dobro smo proučili taj prozor. Izdvojila sam detalj ruku i zadala učenicima zadatak: Danas ćemo crtati kao Michelangelo u Sikstinskoj kapeli. Smjestite se ispod klupe i zalijepite papir na donju stranu stola. Crtat ćemo ruke iz 'Stvaranja Adama'. Uživajte u radu!

Nastalo je veliko veselje u razredu. Učenici su uživali u svakom trenutku sata. Rekli su da im je to bio najbolji sat Likovne kulture. Radovi koji su nastali na satu pokazuju da su svi učenici mali umjetnici i da ih samo treba potaknuti i osvijestiti im što sve mogu.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

ESCAPE (CLASS) ROOM

Escape (class) room je tematski zadana misija, u kojoj u određenom vremenskom roku skupina učenika treba riješiti niz neobičnih zadataka, zagonetki, dekodirati kodove, otključati brave lokota…U učionici su skriveni predmeti, poruke, putokazi, slike koje treba pronaći. Rješavanjem zadataka otkrivaju se tragovi koji upućuju gdje dalje tražiti. Posljednji zadatak je vrhunac igre – njegovo rješenje je ujedno izlaz iz učionice.

Vrijednosti tradicijskih igara u školi

 

U ranoj dječjoj dobi igra zauzima važno mjesto u formiranju stavova, prilagođavanju okolini, razvijanju socijalnih i komunikacijskih vještina. Igra  razvija maštu, kreativnost i koordinaciju pokreta. Niti jedan prijedlog aktivnosti ne izaziva toliki žar u očima djece kao poziv na igru i igranje.

 

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Budinski, Suzana Delić, Marina Diković, Gordana Ivančić, Martina Kolar Billege
udzbenik
Jelena Sikirica, Snježana Stojaković
udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Marijana Zelenika, Saša Veronek Germadnik
udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Renata Gredelj, Marina Gabelica