03. listopad 2017.

IBM-ova besplatna platforma za nastavu matematike

Autor: Damir Tadić

Pravi alati i strategije mogu pomoći učiteljima da trajno utječu na svoje učenike, a kako tehnologija i računalna moć napreduju, alati doslovce postaju pametniji. Međunarodna Zaklada IBM-a (The IBM International Foundation) razvila je i lansirala besplatnu platformu Teacher Advisor With Watson 1.0, osmišljenu da osnaži učiteljsku pouku iz matematike i pripomogne učenicima da uče na višoj razini.

Aplikacija koristi Watsonovu tehnologiju umjetne inteligencije (AI), koja se kao “natjecatelj” proslavila u nastupu u kvizu “Jeopardy”, 2011. Radi se o računalnom sustavu sposobnom odgovarati na pitanja koja mu se postavljaju prirodnim, ljudskim jezikom. Tehnologiju su osposobili vodeći matematički stručnjaci, uključujući Američki savez učitelja (AFT), a objedinjene su i povratne informacije o funkcioniranju sustava dobivene od više od tisuću učitelja diljem SAD-a. Program osigurava učiteljima osnovnih škola ciljane matematičke izvore, ispunjavajući tako kritičan jaz za učinkovite strategije nastave koje pomažu učenicima poboljšati njihovo znanje matematike, a usto služi i kao aktualna potpora.

Program sadrži više od tisuću lekcija iz matematike združenih sa strategijama nastave i odgovarajućim sredstvima s glavnim osloncem na Watsonov sustav preporuka. Watsonova umjetna inteligencija nudi primjerene sljedeće korake koji holistički grade djetetovo razumijevanje matematike na konceptualnoj razini.

Prednosti uporabe programa Teacher Advisor With Watson 1.0 jest što program omogućuje učiteljima da bolje zadovolje potrebe različitih naraštaja učenika. Kada pozornost učitelja prema nekim učenicima možda nije dostatna zbog vremenskih ili drugih razrednih obveza, ova vrsta alata pruža inteligentnu pomoć. Prema IBM-u, ne samo da će program ispuniti raznolike potrebe učenika nego će isplanirati nastavne preduvjete i standarde za svaku lekciju. Umjesto neugodna ispitnog okruženja, sustav će preporučiti nastavne tehnike koje će učenike držati zaokupljenima.

Watson je opremljen s kognitivnim računalnim mogućnostima i uz pomoć učitelja osposobljen u jeziku elementarne matematike. Umjesto jednostavnog odgovora na upit, Watson prepoznaje prirodni jezik i odgovara na upit temeljem njegova razumijevanja jezika na kojem je postavljeno pitanje.

“Učitelji su natovareni bezbrojnim izazovima i odgovornostima – savladavanjem sadržaja, standarda i kurikula, zadovoljavanjem raznolikih potreba i sposobnosti svakoga od svojih učenika”, veli Randi Weingarten, predsjednik Američkog saveza učitelja. “Previše se često od učitelja očekuje da sve to učine sami bez ičije pomoći, ali Teacher Advisor može pomoći da se to promijeni. AFT je usko surađivao sa Zakladom IBM-a kako bi usavršili taj alat i vidjeli kako snaži učitelje i koristi učenicima. Učinkovito javno-privatno partnerstvo čvrst je dokaz tome što se može postići kada se učiteljima povjeri inovativna tehnologija za potporu energičnog učenja.”

Nakon što se učitelji “ulogiraju” u Teacher Advisor With Watson, mogu tragati za temom ili konceptom i zauzvrat primiti personalizirane preporuke. Mogu tražiti posebne lekcije za odgovarajuće razrede, standarde, aktivnosti i nastavne strategije, a njihova će im stranica za otkrivanje sadržaja predstaviti rezultate. Lekcije se isporučuju u raznovrsnim formatima, uključujući PDF-ove i videa za skidanje, koje nakon toga učitelji mogu primjenjivati u učionici. Učenici će otkriti da ciljane lekcije i aktivnosti odgovaraju razini njihova znanja, i zadobit će samopouzdanje da nastave učiti.

 

Izvor:

educationworld.com

 

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Modeli oblikovani od geometrijskih tijela

Pogledajte fantastične učeničke autorske modele složene od geometrijskih tijela, nastale u projektu Ja sam autor 3D modela OŠ Špansko Oranice iz Zagreba, uz mentorstvo učiteljica matematike Anite Banić, Tamare Nemeth, Tereze Pišković i Ivane Vešligaj.

Zanima nas

Nove ideje za pozitivno školsko ozračje

Stručni posjeti inozemnim školama u sklopu mnogobrojnih projekata koje Osnovna škola Jurja Dobrile iz Rovinja provodi unutar programa Erasmus+ pokazali su se vrlo uspješnima u osmišljavanju novih načina i metoda poučavanja učenika. Jedna od takvih svakako je i zornost u nastavi pa smo ove školske godine u sklopu projekta Dvije strane Gaussa, po uzoru na sjevernoeuropske škole, našim stepenicama dodijelili i vizualnu ulogu.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Branko Goleš, Luka Krnić, Zlatko Lobor, Zvonimir Šikić
udzbenik
Tamara Nemeth, Goran Stajčić, Zvonimir Šikić