Tijekom travnja 2024., učiteljice OŠ Strahoninec, Tea Horvatić, Vesna Mikulić i Rozmari Vinković boravile su u sklopu Erasmus mobilnosti na kanarskom otoku Gran Canaria sa zadatkom poučavanja u školi CEIP Elvira Vaquero u mjestu Valsequillo.
Svakog dana poučavale su 5. razrede IKT i engleski jezik kroz primjerene aktivnosti poput MIT Scratcha, Micro:bita i programiranja na engleskom jeziku. Osim inovativnih metoda poučavanja koje su primjenjivale, učenici su imali priliku prvi puta se susresti s mini računalom Micro:bit i primjenjivati ga u različitim zadacima od osnova do brojanja koraka ili mjerenja temperature. Koristeći Scratch kreirali su svoje digitalne priče i animacije.
U utorak je održan seminar o igrifikaciji (engl. gamification) u obrazovanju gdje je predavačica Laura González Pérez, koja drži obuku nastavnika (a ujedno i objavljuje svoje materijale na svom Instagramu), predstavila osnove te metode rada i podijelila korisne ideje. Igrifikacija predstavlja upotrebu elemenata iz videoigara u neigračkom kontekstu poput obrazovanja, kako bi se povećala motivacija i angažman učenika. Uključuje elemente kao što su bodovi, bedževi, izazovi i nagrade.
Primjena igrifikacije u obrazovanju može poboljšati učenikovu motivaciju, angažman, suradnju i zadovoljstvo učenjem. Kroz igrifikaciju učenici razvijaju vještine kritičkog razmišljanja, rješavanja problema i timskog rada. Nastavnici mogu koristiti različite alate i metode za igrifikaciju nastave, kao na primjer:
- bodovi i nagrade: dodjeljivanje bodova za završene zadatke i postizanje ciljeva
- bedževi ili naljepnice: vizualne nagrade za postignuća, koje učenici mogu sakupljati
- izazovi i kvizovi: korištenje kvizova i izazova kako bi se gradivo ponovilo na zabavan način.
Neki od popularnih alata za igrifikaciju u nastavi su:
- Classcraft: Platforma koja omogućuje nastavnicima stvaranje igračkih scenarija u učionici.
- Kahoot!: Interaktivni kvizovi koji omogućuju učenicima natjecanje i suradnju.
- Duolingo: Aplikacija za učenje jezika koja koristi igrifikaciju za poticanje učenja.
Prezentacija sa seminara dostupna je na poveznici.
Tijekom boravka u školi, prisustvovale smo i satu matematike gdje se primjenjivala OAOA metoda (engl. Operational, Algorithmic, Abstract, Operational) koja naglašava integraciju operativnog, algoritamskog i apstraktnog razmišljanja u učenju matematike. Cilj je pomoći učenicima da postepeno prijeđu od razumijevanja osnovnih operacija do složenijih apstraktnih koncepata. U nižim razredima, OAOA metoda može se primjenjivati kroz operativne vježbe: fokusiranje na osnovne aritmetičke operacije (zbrajanje, oduzimanje); algoritamsko učenje: uvođenje jednostavnih algoritama za rješavanje problema (koraci za množenje); apstraktne koncepte: uvođenje osnovnih matematičkih pojmova (oblici, uzorci). Operativna primjena je primjena naučenog kroz praktične zadatke i igre. Zahvaljujući ovoj metodi, učenici s lakoćom i kroz igru provode računske operacije s višeznamenkastim brojevima. Za više informacija posjetite OAOA Matemáticas.
U samim učionicama primijetili smo zanimljive natpise i predmete koji mogu pomoći u samom nastavnom procesu. Kolegica u 3. razredu objasnila je kako koristi difuzor u razredu s različitim aromama što ponekad na učenike djeluje aromaterapeutski i smiruje ih kada je to potrebno. Uz ulazna vrata ima natpise kako se učenici osjećaju s termometrom gdje učenici jasno mogu kvačicom označiti svoje osjećaje toga dana – ukoliko se primijeti da se netko osjeća ekstremno (ljuto, tužno, potišteno…) lakše se mogu uočavati i rješavati problemi. Za vođenje bilješki i planiranje svog nastavnog rada, koristi aplikaciju iDoceo koja ima različite korisne alate za organizaciju nastavnika.
Škola CEIP Elvira Vaquero ima i svoj eko vrt koji održavaju učitelji i učenici, a plodovi se koriste u školskoj kuhinji. Sveobuhvatnim radom učenici uče o bilju, okolišu i stječu radne navike. Sve to provode u sklopu programa Eko škole i objavljuju na svojim Facebook stranicama. Uz školu nalazi se i kutak za čitanje u kojem učenici mogu posuditi i ostaviti knjige koje čitaju vani, u hladu.
Tijekom mobilnosti na otoku Gran Canaria stečena su dragocjena iskustva i inspiracija koja će dodatno obogatiti naš obrazovni rad u OŠ Strahoninec. Sudjelovanje u inovativnim nastavnim metodama poput igrifikacije i OAOA metode omogućilo nam je uvid u nove pristupe poučavanju matematike i engleskog jezika, kao i praktične tehnike za povećanje motivacije i angažmana učenika. Zanimljivi primjeri iz učionica CEIP Elvira Vaquero, kao i primjena aromaterapije i interaktivnih alata za praćenje emocionalnog stanja učenika, pružili su nam nova saznanja o osmišljavanju ugodnog i produktivnog okruženja za učenje. Vjerujemo da ćemo stečeno znanje i iskustva uspješno primijeniti u našoj školi, doprinoseći tako kvaliteti i raznolikosti obrazovnog procesa.
Autorica članka: Tea Horvatić, učiteljica engleskog jezika
Osnovna škola Strahoninec, Čakovec