Posjet učenika i učitelja iz Drnja grčkoj prijestolnici | Profil Klett

Koordinatorica projekta Ana Tustonjić Dombaj i vjeroučiteljica Ksenija Marić s učenicima

19. veljača 2020.

Posjet učenika i učitelja iz Drnja grčkoj prijestolnici

avatar
Autor:

Početkom veljače 2020. učenici osmoga razreda Osnovne škole Fran Koncelak Drnje i njihove učiteljice u sklopu Erasmus+ projekta SLAM (STEM Learning Activities & Methods) boravili su u grčkoj prijestolnici Ateni.

 

Cilj je projekta popularizacija STEM područja, a s obzirom na to da da je Grčka kolijevka matematike, upravo je škola 2. gymasio Neas Ionias Attikis odabrana kao partnerska u ovom projektu. Osim učenika atenske i drnjanske škole, u mobilnosti nazvanoj SLAMathic sudjelovali su i učenici partnerskih škola iz Estonije i s Cipra. Upoznajući jedni druge predstavljanjem projektnih aktivnosti, učenice Hana Široki i Ines Sataić zamijetile su kako učitelji slabo vladaju engleskim jezikom. Većinu razgovora i predavanja na engleski su im prevodili učenici domaćini. Koordinatorica projekta Ana Tustonjić Dombaj i vjeroučiteljica Ksenija Marić prisustvovale su školskim satima grčkih kolega te se upoznale s grčkim obrazovnim sustavom, koji je sličan hrvatskom. Prema njihovim riječima, grčka je škola slabije informatički opremljena, stoga znatno manje primjenjuju digitalizaciju.

 

Tjedan je bio posvećen STEM području pa su učenici sudjelovali u radionicama o Higgsovu bozonu, interaktivnom periodnom sustavu elemenata, glazbi u planetima i izradi svemirskog satelita. Uz prezentaciju upoznali su se i s Europskom svemirskom agencijom. Učenik Vinko Fabuš, osim radionica, kao najzanimljivije iskustvo naveo je svoj prvi susret s grčkim pismom.

Posljednji radni dan proveli su u Muzeju antičke grčke tehnologije i vidjeli koliko su Grci bili ispred svog vremena. Među ostalim, njihovi su izumi robot, zvučni alarm, način za ispumpavanje vode i kola za gašenje požara. Osim što su učenici u sklopu muzeja uživali u igranju prvih društvenih igara, imali su priliku i susresti se s Nikolom Teslom. Naime, u muzeju je bila izložba postavljena njemu u čast te su se mogli vidjeti njegovi izumi i postignuća.

Osim radom, posjet Grčkoj bio je prožet i prijateljskim druženjima učenika i učitelja. Za završetak boravka škola domaćin u suradnji s roditeljima i učenicima organizirala je Grčku noć. Učenicima Kevinu Bregoviću i Alanu Kovačiću najviše su se svidjeli ukusni tradicionalni grčki specijaliteti te su bili iznenađeni činjenicom da grčki učenici u školskoj kuhinji nemaju kuhanu hranu, nego su prisiljeni svaki dan jesti suhe pekarske proizvode.

Put u Grčku učenicima i učiteljicama donio je nezaboravno iskustvo i nove ideje za daljnji rad. Naučili su da na grčkom „ne“ znači „da“, a zaključili su da je mentalitet druželjubivih Grka sličan našem.

 

Cijeli projekt financiran je sredstvima programa Europske unije Erasmus+.

 

Tekst pripremila Stjepana Kadić, šk. knjižničarka, OŠ Fran Koncelak, Drnje.

Galerija: 
Učenici Hana Široki, Vinko Fabuš, Ines Sataić, Alan Kovačić i Kevin Bregović

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Job shadowing – IES San Jose, Cuenca, Španjolska

Sjećam se svojih fakultetskih dana i prakse u školama. Ono što me se, kao budućeg nastavnika, najviše dojmilo, bio je angažman nastavnika koje sam promatrala. Nastojala sam upiti njihove metode rada, kako u odnosu s učenicima i uspostavljanju autoriteta, tako i u motiviranju učenika. Činili su to izvanredno. Danas, kao nastavnica u OŠ Pantovčak, primjenjujem njihove metode, ali i nastojim unaprijediti svoj rad.

Erasmus+ projekti nude mogućnost unapređivanja rada nastavnika.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja