Projektna nastava – In English, please! | Profil Klett

18. travanj 2017.

Projektna nastava – In English, please!

Autor: Suzana Mihelčić, Osnovna škola Vinica

Nekim se učiteljima diže kosa na glavi pri pomisli na vođenje još jednog projekta – osobito ako u vašoj školi vrijedi pravilo: „Svaki tjedan, projekt jedan.“ Što kažete na projekt koji učenici vode sami? Naravno, uz dobre smjernice, unaprijed pribavljene materijale i pomagala te dobro razrađenu ideju kao temelj uspješnog rada. Izvedivo je, a riječ je o projektnoj nastavi na satu engleskog jezika.

 

Projekt za 5

Projektna nastava nešto je što često koristim, a zahvaljujući dosadašnjem iskustvu naučila sam kako velik dio posla prepustiti malim, kreativnim glavicama uz moju povremenu asistenciju. Kako bi im nastava bila zanimljivija, a motivacija za učenjem barem na tren veća od želje da prosurfaju Facebook-om, dobili su zadatak osmisliti i snimiti reklamu. Na moje veliko zadovoljstvo, ideja im se odmah svidjela, a s porastom motivacije uspješno smo odradili sljedećih nekoliko sati nastavne teme o ulozi medija i reklama. Nakon dobro usvojenog sadržaja, potpunog razumijevanja obrađenih pojmova na engleskom jeziku i važnosti reklama u svakodnevnom životu, učenicima je objašnjen zadatak i postavljeni su ciljevi:

 - u timu osmisliti TV reklamu ili srodni oblik promidžbe koji uključuje sve elemente koje reklama treba sadržavati

- snimiti je koristeći videokameru, mobilni uređaj ili drugo pomagalo

- prezentirati je te usmeno opisati podjelu zadataka, njeno značenje i pozitivne strane reklame na satu engleskog jezika

- komentirati uratke drugih učenika te pritom razvijati kritičko razmišljanje i govorne sposobnosti

Dream homework

Nakon nekoliko tjedana laganog rada učenici su ponosno prezentirali uratke uz mnoštvo smijeha, divljenja, pohvala i komentara. Uzduž i poprijeko smo pročešljali i utvrdili ključne termine tadašnje nastavne jedinice, debatirali o pozitivnim i negativnim stranama promidžbe u medijima te donijeli zaključak o težini i važnosti izrade projektnog zadatka. Iskustva učenika bila su i više nego pozitivna, a točka na 'i' bile su izjave poput: „Dajte nam više ovakve domaće zadaće!“

IZAZOVna metoda

Nekom zadaća, drugom projekt, ali kako god gledamo, projektna nastava velik je izazov, kao i mogućnost kojom stavljamo učenika u centar obrazovnog procesa i dajemo mu mogućnost za:

Ispitivanje i sakupljanje podataka potrebnih za izvršenje zadatka.

Znanje, odnosno razvoj mišljenja na višoj kognitivnoj razini.

Aktivnost, kako u samom projektu tako i u daljnjem učenju i radu. Povećava se motivacija za učenjem engleskog jezika, a bitno je reći da je ona ključna stavka bez koje projekt neće biti uspješan.

Zajedništvo i suradnju koji se postižu radom u skupinama, osnaživanjem komunikacije i socijalizacije u grupi te pravilnom raspodjelom uloga.

Odgovornost za provedbu projekta u skladu s ciljevima, a poštujući unaprijed zadani rok provedbe.

Vrednovanje i diseminaciju rezultata projektnog uratka u cilju unapređenja nastave.

 

S prihvaćenim izazovom učenik ne samo da stječe konkretno znanje, već stvara i određeni 'proizvod' koji je jednako bitan kao i sam proces. U našem slučaju proizvod je promidžbeni materijal, odnosno video uradak ili plakat, a gledajući s aspekta edukatora konačni 'proizvod' jest aktivan učenik u krugu aktivnog procesa učenja.

Potaknite i vi projektnu nastavu, a za inspiraciju pogledajte neke od naših uradaka. Think – Pair – Share!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Dan sjećanja

Polje makova

Jedanaesti studenog dan je svršetka Prvog svjetskog rata i diljem svijeta obilježava se kao Dan sjećanja. Za učitelje Engleskog jezika pripremili smo prigodnu lekciju s idejama kako temu obraditi sa sedmim i osmim razredima.

eTwinning projekt “Life of My Superhero”: Kad učenici stvaraju vlastite svjetove

Zamislite školu u kojoj učenici ne samo da uče o superherojima – već ih i stvaraju! Upravo to se dogodilo u međunarodnom eTwinning projektu " Life of My Superhero", koji je od veljače do lipnja 2023. godine povezao 90 učenika i 5 učitelja iz Njemačke, Turske, Hrvatske, Rumunjske i Španjolske. Cilj projekta bio je jednostavan, ali moćan: poticati kreativnost, suradnju i komunikaciju na engleskom jeziku. Učenici su tijekom projekta osmislili vlastite superheroje s jedinstvenim moćima, koristili digitalne alate za animaciju i dizajn te suradnjom s vršnjacima iz drugih zemalja stvarali zajedničke priče i svjetove.

Dobrodošli u svijet priča

Iskustvo svakoga od nas bogato je barem jednom pričom vrijednom pričanja. Svi volimo čuti dobru priču, dobnih ograničenja nema. Kada dobro razmislimo, svakodnevno smo okruženi pričama raznih profila, bilo da je u pitanju priča o događaju iz novina, informacija koju smo sasvim slučajno čuli na javnom mjestu, poruka koju smo primili preko Messengera ili događaj u razgovoru s bliskom osobom. Smisao pričanja bilo koje priče je jednak – stvoriti emocionalnu vezu s publikom kojoj je priča usmjerena.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Daška Domljan, Ankica Knezović, Danka Singer
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Ankica Knezović