18. travanj 2017.

Projektna nastava – In English, please!

Autor: Suzana Mihelčić

Nekim se učiteljima diže kosa na glavi pri pomisli na vođenje još jednog projekta – osobito ako u vašoj školi vrijedi pravilo: „Svaki tjedan, projekt jedan.“ Što kažete na projekt koji učenici vode sami? Naravno, uz dobre smjernice, unaprijed pribavljene materijale i pomagala te dobro razrađenu ideju kao temelj uspješnog rada. Izvedivo je, a riječ je o projektnoj nastavi na satu engleskog jezika.

 

Projekt za 5

Projektna nastava nešto je što često koristim, a zahvaljujući dosadašnjem iskustvu naučila sam kako velik dio posla prepustiti malim, kreativnim glavicama uz moju povremenu asistenciju. Kako bi im nastava bila zanimljivija, a motivacija za učenjem barem na tren veća od želje da prosurfaju Facebook-om, dobili su zadatak osmisliti i snimiti reklamu. Na moje veliko zadovoljstvo, ideja im se odmah svidjela, a s porastom motivacije uspješno smo odradili sljedećih nekoliko sati nastavne teme o ulozi medija i reklama. Nakon dobro usvojenog sadržaja, potpunog razumijevanja obrađenih pojmova na engleskom jeziku i važnosti reklama u svakodnevnom životu, učenicima je objašnjen zadatak i postavljeni su ciljevi:

 - u timu osmisliti TV reklamu ili srodni oblik promidžbe koji uključuje sve elemente koje reklama treba sadržavati

- snimiti je koristeći videokameru, mobilni uređaj ili drugo pomagalo

- prezentirati je te usmeno opisati podjelu zadataka, njeno značenje i pozitivne strane reklame na satu engleskog jezika

- komentirati uratke drugih učenika te pritom razvijati kritičko razmišljanje i govorne sposobnosti

Dream homework

Nakon nekoliko tjedana laganog rada učenici su ponosno prezentirali uratke uz mnoštvo smijeha, divljenja, pohvala i komentara. Uzduž i poprijeko smo pročešljali i utvrdili ključne termine tadašnje nastavne jedinice, debatirali o pozitivnim i negativnim stranama promidžbe u medijima te donijeli zaključak o težini i važnosti izrade projektnog zadatka. Iskustva učenika bila su i više nego pozitivna, a točka na 'i' bile su izjave poput: „Dajte nam više ovakve domaće zadaće!“

IZAZOVna metoda

Nekom zadaća, drugom projekt, ali kako god gledamo, projektna nastava velik je izazov, kao i mogućnost kojom stavljamo učenika u centar obrazovnog procesa i dajemo mu mogućnost za:

Ispitivanje i sakupljanje podataka potrebnih za izvršenje zadatka.

Znanje, odnosno razvoj mišljenja na višoj kognitivnoj razini.

Aktivnost, kako u samom projektu tako i u daljnjem učenju i radu. Povećava se motivacija za učenjem engleskog jezika, a bitno je reći da je ona ključna stavka bez koje projekt neće biti uspješan.

Zajedništvo i suradnju koji se postižu radom u skupinama, osnaživanjem komunikacije i socijalizacije u grupi te pravilnom raspodjelom uloga.

Odgovornost za provedbu projekta u skladu s ciljevima, a poštujući unaprijed zadani rok provedbe.

Vrednovanje i diseminaciju rezultata projektnog uratka u cilju unapređenja nastave.

 

S prihvaćenim izazovom učenik ne samo da stječe konkretno znanje, već stvara i određeni 'proizvod' koji je jednako bitan kao i sam proces. U našem slučaju proizvod je promidžbeni materijal, odnosno video uradak ili plakat, a gledajući s aspekta edukatora konačni 'proizvod' jest aktivan učenik u krugu aktivnog procesa učenja.

Potaknite i vi projektnu nastavu, a za inspiraciju pogledajte neke od naših uradaka. Think – Pair – Share!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Let's Build a Story!

Ljudi su oduvijek pričali svoje priče prikazujući vlastito iskustvo i prenoseći ga kroz stoljeća. Od spiljskih slika do objava na društvenim mrežama- sve nas oduvijek vežu priče.

Pozivamo Vas da se prijavite na literarni natječaj Let's Build a Story! i na engleskom jeziku ispričate nam svoju priču!

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Jayne Wildman, Fiona Beddall
udzbenik
Helena Gustović Ljubić, Martina Jeren, Nina Rezo, Kristina Čajo Anđel, Daška Domljan, Ankica Knezović, Danka Singer
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Ankica Knezović