Punom parom naprijed - sve do Portugala | Profil Klett
Erasmus+ projekt Full STEAM Ahead

Erasmus+ projekt Full STEAM Ahead

25. svibanj 2017.

Punom parom naprijed - sve do Portugala

avatar
Autor: Danijela Takač

Putovati je uvijek lijepo, a još je ljepše vratiti se kući, obogaćen novim saznanjima i punog srca. Tako je bilo i ovoga puta, na mobilnosti u sklopu Erasmus+ projekta Full STEAM Ahead. Zamjenski dom projektnih partnera je od 27. – 31. ožujka bio Portugal!

Naš domaćin, škola Agrupamento de Escolas Marinhas do Sal iz grada Rio Maiora, priuštila nam je nezaboravno iskustvo. Profesori i učenici iz Francuske, Italije, Irske, Portugala i Hrvatske su, osim kulturoloških aktivnosti i upoznavanja portugalske kulture i načina života, mnogo naučili i o portugalskom sustavu obrazovanja, znanosti, astronomiji, robotici, informacijsko-komunikacijskoj tehnologiji te poduzetništvu i dizajnu.

Prvog smo dana posjetili solanu Salinas de Rio Maior u okolici Rio Maiora gdje su učenici upoznali postupak dobivanja soli, te gdje su sudjelovali u radionici izrade svemirskih raketa od soli.

Primila nas je i gradonačelnica Rio Maiora, Isaura Morais, te time dala podršku ovom projektu.

Drugog smo dana posjetili Lisabon, predivan grad u kojem smo posjetili najvažnije kulturne znamenitosti grada, ali i Muzej znanosti, u kojem su učenici sudjelovali u zanimljivim radionicama u laboratoriju samog muzeja. Radionice su učenicima rasvijetlile primjene zakona fizike u svemiru te pojmove mikrogravitacija i umjetna gravitacija.

U sklopu stručnog usavršavanja profesora, profesori su sudjelovali u radionicama o programiranju pomoću Scratch programa te vidjeli primjere dobre prakse iz škole domaćina. Njihov kurikulum za IKT i tehnologiju sastoji se od tri ciklusa, prvi ciklus obuhvaća 3. i 4. razrede, 2. ciklus 5. i 6., te treći ciklus 7. i 8. razrede! U prvom ciklusu koriste Scratch program, u drugom S.A. program koji povezuju s automatikom te u trećem ciklusu Arduiono kada i izrađuju automatske tvorevine.

Trećeg su dana učenici sudjelovali u provođenju raznih eksperimenata i origami radionici, a kao šećer na kraju, imali su jedinstvenu priliku noću promatrati prelet Međunarodne svemirske postaje (ISS) te pomoću teleskopa promatrati zviježđa i Jupiterove mjesece! Bio je to trenutak za pamćenje.

Četvrti dan bio je u znaku izleta u Batalhu, Nazare i Obidos te uživanja u prirodnim ljepotama Portugala i zvukovima valova Atlantskog oceana.

Posljednjeg dana mobilnosti u Portugalu učenici su pekli kolače, imali simulaciju treninga astronauta u bazenu škole te odradili vrlo važne Lego radionice tijekom kojih su složili maketu po uzoru na ExoMars Rover. Nastavili su s programiranjem rovera tako da mu omoguće vršenje jednostavnih radnji, poput kretanja naprijed-nazad, prepoznavanja boja i slično.

Sljedeći koraci u projektu su dodavanje robotske ruke i senzora te omogućavanje mjerenja temperature, prepoznavanja boje tla i kretanja po neravnom terenu te kao vrhunac svega, natjecanje rovera na terenu napravljenom od vulkanskog tla vulkana Etne na Siciliji (simulacija Marsove površine i nizine Meridiani Planum )!

Nakon završne dodjele diploma svim sudionicima, rastali smo se od naših projektnih partnera sa željom da ih što prije vidimo na jesen u Hrvatskoj!

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Započnite s umjetnošću

Umjesto da pruže odmor od učenja, satovi umjetnosti omogućuju učenicima prostor koji im je potreban da obrade i iskoriste ideje iz svih područja. Kritička analiza umjetnosti iz nekog razdoblja, primjerice, može poduprijeti lekciju iz povijesti. Analiziranje likovne umjetnosti i arhitekture može biti iskorišteno za ilustraciju matematičkih koncepata, poput Fibonaccijeva niza ili simetrije.

Zanima nas

Travanj u znaku knjige

Mjesec travanj nedvojbeno povezujemo s knjigom i čitanjem. Naime, 2. travnja obilježava se Međunarodni dan dječje knjige, 22. travnja obilježavamo Dan hrvatske knjige i na kraju Svjetski dan knjige i autorskih prava obilježava se 23. travnja.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja