Volim Novu Gradišku | Profil Klett

Projekt „Volim Novu Gradišku“ realizirali su učenici 3. razreda OŠ „Mato Lovrak“ iz Nove Gradiške

26. veljača 2020.

Volim Novu Gradišku

avatar
Autor:

 

Projekt „Volim Novu Gradišku“ realizirali su učenici 3. razreda OŠ „Mato Lovrak“ iz Nove Gradiške. Ishodište su bile nastavne teme iz Prirode i društva Nizinski zavičaj i Moja županija. Dan grada Nove Gradiške obilježava se 8. prosinca, pa nam je i to bio motiv da projekt realiziramo u razdoblju od 15. studenoga do 15. prosinca. Otkrijte kako su učenici izrazili ljubav prema svojem gradu i možda pronađete inspiraciju za slične projekte u svojem razredu. 

 

Nositeljica projekta bila je učiteljica Irena Barić, razrednica 3.a razreda, a u njemu su sudjelovali i učenici 3.c razreda s razrednicom Ivanom Šokić te 3.d razreda s razrednicom Romanom Mazulović. Ukupno je sudjelovalo 56 učenika.

Sadržaji projekta realizirani su u svim nastavnim predmetima pa su razrednice načelno dogovorile nastavne teme u pojedinom predmetu, a svaka je zasebno kreirala nastavu i odabrala vrijeme realizacije onako kako odgovara rasporedu nastavnih tema u odjelima. Izvanučionički dio projekta realizirali smo zajednički.

Učenici 3.a razreda realizirali su projekt tijekom 16 nastavnih sati. U upoznavanju prošlosti i sadašnjosti našega grada primjenjivali smo različite pristupe učenju, izmjenjivali metode rada, stvarali, ali i promišljali o budućnosti grada Nove Gradiške i našoj ulozi u njoj.

Priroda i društvo

 

Tema: Prošlost i sadašnjost mojega grada (2 nastavna sata)

  • U istraživačkoj nastavi, korištenjem različitih publikacija i IKT tehnologije te radom u skupini, učenici su tražili određene podatke o Novoj Gradiški. Prilog 1

Tema: Poznate osobe mojega grada (1 nastavni sat)

  • Učenici su slučajnim odabirom dobili ime i prezime jedne poznate osobe iz našega grada.
  • Zadatak je realiziran kao domaća zadaća, a samostalnim istraživanjem trebali su odrediti vrijeme u kojem je živjela ili živi poznata osoba, što je po zanimanju i kakav je doprinos te osobe našem gradu ili široj zajednici.
  • Učenici su na satu u samostalnom govornom istupu predstavili svoju osobu, a učiteljica je pripremila fotografije osoba u ptt prezentaciji. Prilog 2
Hrvatski jezik

 

Tema: Pripovijetka „Paunaš“, Tito Bilopavlović (2 nastavna sata)

  • Upoznali smo Tita Bilopavlovića, pisca rođenog u Novoj Gradiški, uz ptt prezentaciju.

Prilog 3

  • Radom u skupinama učenici upoznaju pripovijetku „Paunaš“ čija se radnja događa u Novoj Gradiški. Prilog 4

Tema: Rasprava (1 nastavni sat)

  • Afirmacijska skupina: Zašto je naš grad ugodno mjesto za život?
  • Negacijska skupina: Što našem gradu nedostaje da bi bio ugodno mjesto za život? Prilog 5

 

Tema: Stvaralačko pisanje (1 nastavni sat)

  • Učenici su samostalno stvarali pjesme o gradu. Prilog 6

PARK

Zelen hladan

Spava pjeva šuti

List klupa drvo ptica

Stoji pada leti

Smeđi tvrdi

Tobogan

E. L.

Matematika

 

Tema: Pisano zbrajanje i oduzimanje dvoznamenkastih brojeva, „ekomatika“ (2 nastavna sata)

  • Učenici su rješavali problemske zadatke u skupinama po troje.
  • U sastavljanje matematičkih priča uključila sam događaje i lokacije u našem gradu. Svi problemi bili su vezani uz ekologiju, pa smo ovakvu matematiku nazvali „ekomatika“. Prilog 7
Likovna kultura

 

Tema: Visoki, niski i udubljeni reljef (1 nastavni sat)

  • Motiv: Kovanica izmišljam novac svojega grada
  • Likovno sredstvo: aluminijska folija 

Prilog 8; F 1, F 2, F 3, F 4

 

Tema: Ploha / modelacija i modulacija ili kontrast kromatskih boja (1 nastavni sat)

  • Motiv: Zgrade u mojemu gradu ili zgrade budućnosti mojega grada (po izboru učenika)
  • Likovno sredstvo; ugljen ili pastel (po izboru učenika)

Prilog 9; F1, F2, F3, F4, F5, F7, F8, F9

Glazbena kultura

 

Tema: Slušanje (1 nastavni sat)

  • Starogradska pjesma „Na te mislim“. Prilog 10
  • Čitanje pjesama pučkoga pjesnika iz Nove Gradiške Josipa Pintarića Puce.

Tema: Pjevanje (1 nastavni sat)

  • Pjesmu „Ulice Gradiške Nove“ napisao je Josip Pintarić Puco, a uglazbio je Tamburaški sastav Reštaračke lole. (Rešetari su selo pokraj Nove Gradiške.)

Ulice Gradiške Nove

 

Kad zlatni zraci od zore

Probude cio naš kraj

Ulice Gradiške Nove

Sa Slavče gledo sam ja

 

Gledam ta sela i gore

I cvjetne poljane te

okolo vinogradare

kad beru grožđe svoje.

 

Hajdemo sada na Strmac izvan grada

Gdje Psunj planina pruža čari

Za gradić ovaj mali

Potočić bistri što grad s planinom spaja

I preko polja rodnoga kraja

Prima ga rijeka Sava

 

Uzalud ljepote svijeta

Zar nije lijepo i tu

Sa dobrim zloću da dijelim

U svome rodnom kraju

Moj grade, maleni grade

U tebi sreća je sva

Po tvojim šumama lijepim

Mladost sam proveo ja

 

Hajdemo sada na Strmac izvan grada

Gdje Psunj planina pruža čari

Za gradić ovaj mali

Potočić bistri što grad s planinom spaja

I preko polja rodnoga kraja

Prima ga rijeka Sava

 

Sat razrednog odjela

 

Tema: Zašto volim svoj grad (1 nastavni sat)

  • Učenici su zadatak realizirali u skupinama po četvero: zapisali su razloge zašto vole grad u kojem žive, a zatim su rečenice prepisivali na kartice u boji i načinili plakate. Prilog 12; F1, F2.

Tema: Kad odrastem, ja ću… (1 nastavni sat)

  • Na početku sata upoznali smo neke od udruga koje djeluju u našem gradu: Crveni križ, sportske udruge, plesni studio, udruge za djecu s posebnim potrebama, dobrovoljno vatrogasno društvo, pjevačke skupine, šahovski klub, kulturnoumjetnička društva… (služila sam se mrežnom stranicom grada).
  • Učenici su imali zadatak nacrtati sebe u zanimanju u kojem se vide kad odrastu.
  • U predstavljanju svojega rada imali su i dodatni zadatak. Ovisno o svojim hobijima i interesima, trebali su reći u koju bi se udrugu u gradu najradije uključili kad odrastu. Prilog 13; F1, F2, F3, F4, F5, F6, F7, F8.

 

Tema: Kaži mi kako funkcionira naš grad, IUN, Gradska vijećnica (1 nastavni sat)

  • Tema je realizirana u Gradskoj vijećnici, a sudjelovali su svi učenici 3. razreda.
  • Domaćini su bili: Ivana Trupina, zamjenica gradonačelnika, Mihaela Đeraj, voditeljica Odsjeka za društvene djelatnosti, i Marko Ćosić, koordinator za sport i sportska događanja.
  • U ptt prezentaciji koju su nam pokazali domaćini upoznali smo zastavu i grb našega grada, opće podatke o gradu (broj stanovnika, prigradska naselja, geografski položaj), tijela koja upravljaju gradom, tvrtke koje su u vlasništvu grada te najpoznatije manifestacije koje se održavaju u našemu gradu.
  • Nakon prezentacije učenici su postavljali pitanja, primjerice: Kada će se sagraditi bazeni u gradu? Postoji li mogućnost za gradnju još jednog igrališta za djecu? Ima li izgleda da se otvore nastavni smjerovi za nova zanimanja u našim srednjim školama, ali i fakulteti u našem gradu? Uz to, davali su i svoje prijedloge: Grad bi trebao zabraniti korištenje petardi. Bilo bi dobro da imamo McDonald's. Potreban nam je još jedan park za životinje... Prilog 14; F1, F2, F3, F4.
Tjelesna i zdravstvena kultura

 

Teme: Vožnja biciklom, pješačenje, IUN (2 nastavna sata)

  • U suradnji s Policijskom postajom Nova Gradiška i Biciklističkim klubom „Psunj“ Nova Gradiška organizirali smo biciklijadu učenika 3. razreda pod nazivom „Biciklistički pogled na grad, pa na čaj s vatrogascima“.
  • U pratnji dvaju policijskih automobila i pod vodstvom člana BKa „Psunj“ Franje Barića, vozili smo turu dugu 4 km ulicama našega grada, uključujući i središte grada u kojem su njegove najstarije građevine.
  • Istodobno, za učenike koji nisu imali bicikle ili nisu sigurni u vožnji organizirali smo pješačku turu kroz grad.
  • Biciklijadu i pješačku turu završili smo u dvorištu DVDa Nova Gradiška, gdje smo popili čaj s vatrogascima. Prilog 15; F1, F2, F3, F4, F5, F6.

 

Projekt smo predstavili roditeljima i djelatnicima škole 16. prosinca 2019. u predvorju škole. U predstavljanju projekta sudjelovali su svi učenici 3. razreda. U predvorju škole priredili smo i izložbu učeničkih plakata, likovnih i literarnih radova učenika koji su nastali tijekom projekta, a koje su roditelji sa zanimanjem razgledavali. Prilog 16; F1, F2, F3, F4, F5, F6, F7.

 

Autorica teksta i priloga: Irena Barić, učiteljica

Fotografije snimile učiteljice Ivana Šokić i Irena Barić

 

Sve priloge i dodatne fotografije i dječje radove potražite u prilogu i fotogaleriji.

Galerija: 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Obojimo svijet zajedno – Božićna humanitarna čarolija Profil Kletta

U ovoj teškoj i zahtjevnoj godini koja je na neki način oduzela boje svijetu, mi u Profil Klettu želimo učiniti nešto drugačije – želimo vratiti svijetu sve njegove divne, šarene i razigrane boje i pokazati kako svatko od nas može učiniti nešto dobro i plemenito. Zato smo pokrenuli jednu sasvim posebnu Božićnu čaroliju – našu humanitarnu akciju i čestitkom Vas pozivamo da sudjelujete u njoj!

Zanima nas

Svjetski dan osoba s Down sindromom = Dan šarenih čarapa

Svatko bi se od nas mogao prisjetiti poneke situacije kad smo izgubili čarapu pa smo u nedostatku one prave obuli različite, a 21. ožujka različite čarape možemo nositi i namjerno. Zašto? Zato što 21. ožujka, prvog dana proljeća, obilježavamo Svjetski dan osoba s Down sindromom, a upravo nošenjem šarenih čarapa želimo svima poručiti da poštujemo prava osoba s Down sindromom te da se za njih brinemo i razumijemo ih.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Sanda Marjanović
udzbenik
Sanja Polak, Darko Cindrić, Sanja Duvnjak