Osnovna škola Sesvetski Kraljevec | Profil Klett

Osnovna škola Sesvetski Kraljevec

Likes: 
1

-

Opišite nam kako je protekla provedba projekta: 

PROJEKT: ORIGANO JE ORIGINALAN!
Učenici će posijati sjeme te pratiti rast, razvoj i napredovanje začinske biljke origano. Kako bi što bolje upoznali origano i kasnije iskoristili sva njegova svojstva, učenici će istražiti i prezentirati istraženo. Sve aktivnosti pratit ćemo literarnim i likovnim radovima.

PROJEKT: PAMETNO ZALIJEVANJE MENTE

OŠ Sesvetski Kraljevec,

Sesvetski Kraljevec, Zagreb

 

OPIS PROJEKTA: Cilj našeg projekta je bio osmisliti detaljni plan proizvodnje kojim bi učenici samostalno izradili te predstavili prepoznatljiv proizvod - Prirodni sapun od mente u prigodnoj kutijici. U projektu su sudjelovali učenici 6. i 8. razreda OŠ Sesvetski Kraljevec iz Zagreba. Projekt se sastojao od sljedećih etapa:

  1. Praćenje rasta biljke mente (metvice)
  2. Analiza i obrada podataka
  3. Izrada prirodnih sapuna s mentom
  4. Izrada kutija za sapune
  5. Oglašavanje i promocija

 

U prvoj etapi projekta su učenici senzorima spojenim na Micro: bit mjerili vlažnost tla. Ukoliko je vlažnost tla pala ispod unaprijed određene granične vrijednosti učenici su aktivirali pumpu te zalili biljku. Izmjerene podatke su bilježili u tablice za praćenje. Etapa praćenja rasta biljke mente trajala je 5 tjedana. Dobiveni podatci koristit će nam za pripremu tla i uzgoj biljke mente u našem školskom dvorištu.

 

Proučavanjem podataka na mrežnim stranicama učenici su pronašli različite korisne primjene biljke mente (metvice). Biljka menta ima antibakterijsko djelovanje, hladi kožu, ublažava upale, smiruje kožu nakon prekomjernog izlaganja sunčevim zrakama, smanjuje znojenje i otklanja neugodne mirise, poboljšava raspoloženje. Ulje mente i usitnjene listove mente koristili smo u proizvodnji prirodnih sapuna na dodatnoj nastavi kemije.

 

Na dodatnoj nastavi matematike učenici su dobivene podatke (visina biljke i vlažnost tla) grafički prikazali te izračunali koliko je ukupno potrebno novaca za proizvodnju jednog sapuna (gotovi proizvod). Dobivene računske podatke koristi ćemo prilikom formiranja maloprodajne cijene našeg sapuna. Također, učenici su osmislili i napravili kratki animirani film u programu Animaker te tako prezentirali naš projekt na zanimljiv i zabavni način.

 

Na nastavi tehničkog odgoja učenici su izrađivali kutijice za sapune. Prilikom izrade kutijica koristili su različite tehnike (shabby  chic i salvetna tehnika). Učenici su izradili i slagalicu Tangram - najstariju matematičku slagalicu koja se sastoji od sedam standardnih dijelova od kojih se slažu slike različitih objekata. Na svaki dio tangrama su lijepili magnete tako da se poklopac kutijice može dizati bez opasnosti da bi dijelovi tangrama ispali. Osim ukrasne uloge poklopac kutijice s Tangram slagalicom se može upotrijebiti u nastavi kao korisni didaktički i zabavni materijal za učenike.

 

Na nastavi informatike učenici su napravili reklamni plakat i video reklamu kojima ćemo predstaviti svoj projekt te naš gotovi proizvod – Prirodni sapun u kutijici.

 

Animirani film s kratkim prikazom našeg projekta možete vidjeti i na poveznici: https://www.youtube.com/watch?v=GmiX8izdAhk&feature=share

 

OSTVARENA  KORELACIJA  I INTERDISCIPLINARNOST:

  • matematika
  • priroda
  • kemija
  • biologija
  • informatika
  • tehnička kultura
  • medijska kultura
  • marketing

 

OBLICI RADA

  • rad u skupinama

 

SUDIONICI U PROJEKTU:

  • učenici OŠ Sesvetski Kraljevec, Zagreb
  • Sanja Bimbi, prof. (matematika i informatika)
  • Andreja Habek, prof. (informatika)
  • Sanja Ljubičić, prof. (tehnički odgoj)
  • Nikolina Štiglić, prof. (kemija i biologija)
Martina Kolobarić
Nikolina Štiglić