Udžbenik

Udžbenik obrađuje nastavnu građu sinkronijski, usustavljujući je fokusirano na usporedbu razvoja pojedine glazbene vrste kroz tri stilska razdoblja: klasicizam, romantizam i 20. stoljeće. Omogućuje to učenicima dinamično izmjenjivanje glazbenih stilova, vrsta i pravaca te upoznavanje i usporedbu recentnih glazbenih djela i skladatelje koji ih predstavljaju. Nadovezujući se završno na barok u prvoj godini učenja, učenik uspoređuje naslijeđene višestavačne glazbene vrste baroka i uspoređuje u kojoj su mjeri promijenjene (poput sonate i koncerta) te koje se pojavljuju kao nove (poput simfonije). Slijedi usporedba jednostavačnih glazbenih vrsta u razdobljima romantizma i 20. stoljeća, te pojava novih, poput solopjesme, minijature i simfonijske pjesme. Poglavlje nudi i pjesme za izvođenje različitih stilova i žanrova. Posebna pozornost posvećena je razvoju opere kroz razdoblja klasicizma, romantizma te 20. i 21 stoljeća, balet u 19. i 20 stoljeću te mjuzikl u 20. stoljeću. Nakon fenomenološkog sinkronijskog pristupa obrade vrsta, građa se sintetizira usustavljanjem općih i glazbenih značajki sva tri stilska razdoblja. Obrada nastavne građe završava kratkim uvođenjem u fenomen jazza i rocka u 20. stoljeću usmjerujući učenike na projektne zadatke.

Prolistaj

Priručnik

Sastavnim dijelom udžbeničkoga kompleta su godišnji izvedbeni kurikulumi (GIK-ovi) na godišnjoj razini s raspodjelom nastavne građe te na mjesečnoj razini s ishodima predmetnog kurikula i međupredmetnih tema. Pripreme za svaki nastavi sat sadrže niz aktivnosti od kojih će nastavnik odabrati njemu najbliže, a učenicima najizazovnije. Pripreme sadrže i brojne tablice za formativno vrednovanje (s povratnim informacijama o vrednovanju za učenje i izlazne kartice za samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje). Oba pristupa formativnoga vrednovanja su nerazdvojnim dijelom digitalnih obrazovnih sadržaja IZZI platforme. Na kraju svake tematske cjeline udžbenika su pitanja koja provjeravaju vrednovanje naučenog. Ista je funkcija i kvizova s kojim završavaju jedinice digitalnih obrazovnih sadržaja.

IZZI digitalni obrazovni sadržaj

Digitalni obrazovni sadržaji (DOS) pružaju učeniku interaktivno sučelje sa sadržajima kurikuluma obrađenim fenomenološkim pristupom s naglaskom na njihovo osobno istraživanje i kreativnost u izrazu. IZZI digitalni obrazovni sadržaji komplementarno obogaćuju sadržaje tiskanoga udžbenika temama: višestavačne (simfonija, sonata, koncert i komorne vrste) i jednostavačne (solopjesma, glazbena minijatura i simfonijskapjema) glazbene vrste te glazbeno-scenske vrste (opera, opereta, mjuzikl, balet) i glazbeno-stilska razdoblja (klasicizam, romantizam te 20. i 21. stoljeće). Dinamičnost prikaza ovih tema pridonose prednosti digitalnoga medija koji spaja riječ, sliku audio i videozapis. Tu su i brojni interaktivni zadatci kojima prethodi metodički vođena prezentacija sadržaja, a završava s kvizovima vrednovanja ostvarenosti ishoda. Digitalni obrazovni sadržaji pogodni su za frontalnu uporabu tijekom nastavnog procesa, za grupni rad, rad u paru te individualni rad na nastavi ili kod kuće. Istodobno pružaju brojne mogućnosti za projektne zadatke.

Glazbene sastavnice
Preuzmi
Okvirni godišnji izvedbeni kurikulum
Preuzmi
Primjer pripreme za nastavu
Preuzmi
Vrednovanje učenika u nastavnom procesu
Preuzmi
Dnevnik slušanja
Preuzmi
Plakati Glazbeno stilska razdoblja
Preuzmi
Tematski izvedbeni kurikulum
Preuzmi