Udžbenik obrađuje nastavnu građu sinkronijski, usustavljujući je fokusirano na usporedbu razvoja pojedine glazbene vrste kroz tri stilska razdoblja: klasicizam, romantizam i 20. stoljeće. Omogućuje to učenicima dinamično izmjenjivanje glazbenih stilova, vrsta i pravaca te upoznavanje i usporedbu recentnih glazbenih djela i skladatelje koji ih predstavljaju. Nadovezujući se završno na barok u prvoj godini učenja, učenik uspoređuje naslijeđene višestavačne glazbene vrste baroka i uspoređuje u kojoj su mjeri promijenjene (poput sonate i koncerta) te koje se pojavljuju kao nove (poput simfonije). Slijedi usporedba jednostavačnih glazbenih vrsta u razdobljima romantizma i 20. stoljeća, te pojava novih, poput solopjesme, minijature i simfonijske pjesme. Poglavlje nudi i pjesme za izvođenje različitih stilova i žanrova. Posebna pozornost posvećena je razvoju opere kroz razdoblja klasicizma, romantizma te 20. i 21 stoljeća, balet u 19. i 20 stoljeću te mjuzikl u 20. stoljeću. Nakon fenomenološkog sinkronijskog pristupa obrade vrsta, građa se sintetizira usustavljanjem općih i glazbenih značajki sva tri stilska razdoblja. Obrada nastavne građe završava kratkim uvođenjem u fenomen jazza i rocka u 20. stoljeću usmjerujući učenike na projektne zadatke.
Sastavnim dijelom udžbeničkoga kompleta su godišnji izvedbeni kurikulumi (GIK-ovi) na godišnjoj razini s raspodjelom nastavne građe te na mjesečnoj razini s ishodima predmetnog kurikula i međupredmetnih tema. Pripreme za svaki nastavi sat sadrže niz aktivnosti od kojih će nastavnik odabrati njemu najbliže, a učenicima najizazovnije. Pripreme sadrže i brojne tablice za formativno vrednovanje (s povratnim informacijama o vrednovanju za učenje i izlazne kartice za samovrednovanje i vršnjačko vrednovanje). Oba pristupa formativnoga vrednovanja su nerazdvojnim dijelom digitalnih obrazovnih sadržaja IZZI platforme. Na kraju svake tematske cjeline udžbenika su pitanja koja provjeravaju vrednovanje naučenog. Ista je funkcija i kvizova s kojim završavaju jedinice digitalnih obrazovnih sadržaja.
Digitalni obrazovni sadržaji (DOS) pružaju učeniku interaktivno sučelje sa sadržajima kurikuluma obrađenim fenomenološkim pristupom s naglaskom na njihovo osobno istraživanje i kreativnost u izrazu. IZZI digitalni obrazovni sadržaji komplementarno obogaćuju sadržaje tiskanoga udžbenika temama: višestavačne (simfonija, sonata, koncert i komorne vrste) i jednostavačne (solopjesma, glazbena minijatura i simfonijskapjema) glazbene vrste te glazbeno-scenske vrste (opera, opereta, mjuzikl, balet) i glazbeno-stilska razdoblja (klasicizam, romantizam te 20. i 21. stoljeće). Dinamičnost prikaza ovih tema pridonose prednosti digitalnoga medija koji spaja riječ, sliku audio i videozapis. Tu su i brojni interaktivni zadatci kojima prethodi metodički vođena prezentacija sadržaja, a završava s kvizovima vrednovanja ostvarenosti ishoda. Digitalni obrazovni sadržaji pogodni su za frontalnu uporabu tijekom nastavnog procesa, za grupni rad, rad u paru te individualni rad na nastavi ili kod kuće. Istodobno pružaju brojne mogućnosti za projektne zadatke.