Individualno usavršavanje u Pireju u sklopu Erasmus + projekta Creativity Labs OŠ Pantovčak, 13.-17.11.2017. | Profil Klett

16. siječanj 2018.

Individualno usavršavanje u Pireju u sklopu Erasmus + projekta Creativity Labs OŠ Pantovčak, 13.-17.11.2017.

avatar
Autor: Željka Frančić

U učiteljskoj profesiji cjeloživotno učenje je neminovno, tko je odabrao biti učiteljem, odabrao je učiti cijeli život, a kroz ovako kvalitetna individualna usavršavanja, čovjek ne samo da obogaćuje svoje znanje i gradi svoje iskustvo, već „puni baterije“ za nadolazeće izazove u svom profesionalnom razvoju.

Upravo kada su zaljubljenici u nogomet budnim okom pratili rezultat nogometne utakmice Grčka – Hrvatska u Pireju, ja sam budnim okom pratila hoću li pogoditi „pravo“ autobusno stajalište u blizini održavanja strukturiranog tečaja „Dramske aktivnosti u nastavi“, a gdje drugdje, nego u Pireju.

Sama pomisao da odlazim na takvu vrstu tečaja, učiti o drami i kazalištu, u kolijevku civilizacije, u blizinu Dionizejevog kazališta, već je danima prije puta stvarala nervozu u želucu. Nadala sam se ipak da nakon mog jednotjednog stručnog usavršavanja Zeus neće poslati munje i gromove na me te da ću se sretno vratiti u Zagreb.

Zeus je bio blagostiv, stigla sam na pravo autobusno stajalište, puno naučila, upoznala divne ljude i vidjela to famozno Dionizejevo kazalište, a sve to zahvaljujući KA1 Erasmus +projektu OŠ Pantovčak pod nazivom Creativity Labs.

Tečaj „Dramske aktivnosti u nastavi“ odvijao se u organizaciji grčkog centra IDEC Lifelong Learning Centre koji djeluje od 1989. te organizira raznovrsne tečajeve, i to ne samo na polju obrazovanja, već i na polju tehnologije, konzaltinga i sl. Njihove reference na School Education Gateway stranici pomogle su mi u samom odabiru individualnog usavršavanja u sklopu spomenutog projekta.

Voditeljice tečaja, Penny Fylktaki, poznata grčka dramaturginja i predavačica na Aristotelovom sveučilištu u Solunu, te Anastasia Koumidou, nagrađivana grčka glumica i profesorica glume, maestralno su nas vodile kroz osnovne dramske elemente i ukazale nam na njihovu uporabu u nastavi.

Na tečaju je sudjelovalo 14 polaznika iz Estonije, Francuske, Litve, Italije, Srbije, Španjolske i Hrvatske.

Bio je to vrlo intenzivan te vrlo dobro organizirani tečaj, s aktivnim sudjelovanjem svih polaznika od prve minute tečaja. Dramski elementi u nastavi stavljeni su u pozadinu razvoja jezičnih i socijalnih vještina učenika, vještina učenja i aktivnog slušanja, ali i razumijevanja samih sebe te poticanja interesa, pažnje, samopouzdanja i mašte. Raznovrsne dramske tehnike, „storytelling“, prilagodba književnih djela izvođenju na sceni, režiranje drame, samo su neki od dijelova strukture tečaja. Drama u nastavi u vidu ravnoteže obrazovnih i umjetničkih parametara te u vidu ispoljavanja kreativnosti zaista je moćan alat za pridobivanje aktivnog sudjelovanja djece u nastavi. Kao što dramu nitko ne može inscenirati sam, bez tima ljudi u pozadini svega, tako se drama u nastavi koristi za povezivanje učenika, tim više što se kreativnost ne može kategorizirati kao nešto što je točno ili netočno, a učenici to vole.

U učiteljskoj profesiji cjeloživotno učenje je neminovno, tko je odabrao biti učiteljem, odabrao je učiti cijeli život, a kroz ovako kvalitetna individualna usavršavanja, čovjek ne samo da obogaćuje svoje znanje i gradi svoje iskustvo, već „puni baterije“ za nadolazeće izazove u svom profesionalnom razvoju.

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

ProTourism - novi digitalni obrazovni materijali iz Engleskoga jezika za srednje strukovne škole

U listopadu 2023. godine završen je Erasmus+ projekt naziva Professional language training of VET students in the field of customer service for quality tourism (ProTourism) na kojemu su zajedno radili izdavačke kuće Profil Klett, Klett Bugarska i Klett Srbija, bugarsko Udruženje škola u ugostiteljstvu (AURH) te slovenska Srednja sola za gostinstvo in turizem Celje.

Zanima nas

Erasmus + "Obrnuta učionica“ za povećanje motivacije učenika

Program stručnog usavršavanja odvijao se na engleskom jeziku, a cilj mu je bilo upoznavanje s principom obrnute učionice te mogućnošću primjene novih tehnologija (mobitela, interneta, pametne ploče) u nastavi radi povećanja motivacije učenika i postizanja boljih obrazovnih rezultata, kao i osuvremenjivanja nastavnog procesa.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja