Planinska priroda iz bajke | Profil Klett

15. lipanj 2016.

Planinska priroda iz bajke

Autor: Maja Jelić Kolar

Iako je Hrvatska pretežno nizinska zemlja, 21% Hrvatske čini gorsko i planinsko područje. Povodom Dana zaštite planinske prirode u Hrvatskoj koji se obilježava 8. lipnja, želimo ukazati na važnost očuvanja naših planina.

Približava se ljetna sezona i brojni će turisti posjetiti Hrvatsku obalu. Putem do naše obale prolazit će kroz različite krajolike i posvjedočiti našim prirodnim bogatstvima. U ovoj maloj zemlji moći će vidjeti ravnice, gore, planine, pećine, krš ili more. Premda je uskoro kraj školske godine i krajnje odredište turista najčešće je Jadransko more, danas vas želimo podsjetiti na hrvatske planine. Povodom Dana zaštite planinske prirode u Hrvatskoj koji se obilježava 8. lipnja, želimo ukazati na važnost očuvanja naših planina. Iako je Hrvatska pretežno nizinska zemlja, 21% Hrvatske čini gorsko i planinsko područje koje pruža dom brojnim životinjama i biljkama, a avanturu mnogim domaćim i stranim entuzijastima koji se bave penjanjem i planinarenjem. Zato je naša uloga osvijestiti potrebu za očuvanjem prirodnih planinskih bogatstava, ali i očuvati planinski duh koji inspirira brojne kreativce na stvaralački rad.

Pravi je poticaj i dokaz takvog stvaralaštva naša književnica Ivana Brlić-Mažuranić čija djela u nama stvaraju bajkoviti doživljaj planina i šuma te tajni koje one skrivaju. Dok Klek mnogim znatiželjnim pogledima otkriva skriveni profil Regoča koji spava, učiteljice iz OŠ dr. Jure Turića, Gospić, dobile su nadahnuće da djeci približe bajke smještajući Crvenkapicu u njihov zavičaj. Ovdje donosimo link na video Lička Crvenkapica koji spaja tradicionalno i suvremeno prikazujući bajku koja je djeci bliska, poznata i razumljiva.

https://www.youtube.com/watch?v=eMcYznHqxF8

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Čudo japanskoga školskog sustava

Koliko vam vremena treba da pomnožite 21 puta 13? Jedna minuta, vjerojatno. A koliko za 123 puta 321? Više od minute, sigurno. Međutim japanska su djeca sposobna to riješiti u trenutku, pomoću nekoliko redaka. Svako dijete to može čak i petogodišnje. Oni ne uče brojeve napamet. Umjesto toga, crtaju i igraju se.

Pitate se kako je to moguće.

Moguće je zato što se nastava u toj zemlji usmjerava na kvalitetu poučavanja, a ne na kvantitetu.

Ususret Danu učitelja - Intervju s doc. dr. sc. Vesnom Budinski

Doc. dr. sc. Vesna Budinski radi na Katedri za hrvatski jezik i književnost, scensku i medijsku kulturu na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Osim u znanstvenim, vrlo je poštovana i u učiteljskim krugovima gdje ju prepoznaju i cijene učiteljice/učitelji, no i roditelji i učenici s kojima se povezala tijekom dugogodišnjeg rada u razredu. Bogato znanstveno i učiteljsko iskustvo čine docenticu Budinski izvrsnom sugovornicom povodom nadolazećeg Dana učitelja.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Danijela Janda Abbaci, Ksenija Ćosić, Nada Hižak, Edita Sudar
udzbenik
Ivana Kirin, Marinko Uremović, (Daška Domljan)
udzbenik
Ana Janković, Željkica Mamić, Ružica Ambruš Kiš