Stvaranje podrške za mentalno zdravlje u školama
Podržavanje mentalnog zdravlja učenika nikada nije bilo važnije. Učitelji su često prvi koji primijete poteškoće i probleme učenika i zato je važno znati kako reagirati i pomoći.
Podržavanje mentalnog zdravlja učenika nikada nije bilo važnije. Učitelji su često prvi koji primijete poteškoće i probleme učenika i zato je važno znati kako reagirati i pomoći.
Kada sam u lipnju prošle godine prvi puta zakoračila u Erasmus+ svijet nisam ni slutila koliko će to iskustvo biti značajno. Projekt kojeg smo u Osnovnoj školi „Grigor Vitez“ u Osijeku provodili upečatljivog je naslova IN & OUT u kojem se kratica IN odnosi na inkluziju, dok OUT označava učenje na otvorenom (outdoor) što su ujedno i dvije ključne dimenzije našeg projekta.
O projektu:
Dječji vrtić Vjeverica u pedagoškoj godini 2023./2024. započeo je s Erasmus+ projektom „Daj pet za europski vrtić“. Prepoznajući važnost i potrebu internacionalizacije i promocije cjeloživotnog učenja odgojno-obrazovnih djelatnika vrtića, Vrtić se prijavio na Natječaj Agencije za mobilnost i programe EU Erasmus+ te je Vrtiću odobrena financijska potpora za provedbu europskog projekta unutar ustanove.
Učenici OŠ Vugrovec-Kašina sa svojim učiteljicama Ninom Rezo i Marinom Sertić prošle su školske godine postali prave radijske zvijezde korištenjem podcasta u nastavi jezika. Kroz ovaj kreativni proces razvijaju se sve jezične vještine, a promiče se međupredmetna suradnja i interdisciplinarnost, medijska pismenost, održivi razvoj i kulturna baština.
Ovaj međunarodni projekt proveo se na eTwinning platformi tijekom drugog obrazovnog razdoblja, a prati istoimeni Erasmus + projekt koji je započeo na početku školske godine 2024./2025. Autori ovog eTwinning projekta su učiteljica Çimen Sarıaltın (Turska0) i učiteljica Marijana Curić. Sudjeluju učitelji zemalja sudionica koje su uključene u Erasmus + projekt: Španjolska, Turska, Hrvatska, Sjeverna Makedonija i Malta.
U sklopu Erasmus+ projekta „European schools with inclusive power of Music“, učenici Osnovne škole Mate Lovraka iz Petrinje sudjelovali su u drugoj mobilnosti koja se održala u Turskoj, od 4. do 10. svibnja 2025. godine. Tema mobilnosti bila je „Ljubav i poštovanje u međukulturalnom okruženju“, a učenici su posjetili grad Silifke i čarobnu regiju Kapadokiju.
Učiteljice Gabrijela Romić i Marija Rukavina iz Osnovne škole Vladimira Nazora u Vinkovcima pohađale su ove školske godine u sklopu Erasmus+ projekta stručno usavršavanje na Tenerifima s temom Mindfulness.
Učiteljice Melita Mira Petrić i Sandra Hajak iz OŠ Marije Jurić Zagorke putovale su u Latviju na Job shadowing u okviru Erasmus+ projekta Windows to the World.
Učenici i učiteljice I. osnovne škole Bjelovar sudjelovali su u trećoj mobilnosti u sklopu Erasmus+ Akreditacije u gradu Messini na Siciliji s ciljem razvijanja vještina, znanja i stavova koje će im pomoći u sprečavanju ksenofobije i povećanju tolerancije spram drugih i drugačijih.
Ovaj je projekt omogućio učenicima da kroz kreativne aktivnosti usmjerene na aktualne teme; smanjenje otpada, održivu poljoprivredu i izradu prirodnih proizvoda, spoznaju načela "Zero Waste" pristupa. U članku donosimo izvještaj o radu učenika uključenih u projekt – što su novo naučili i kakav je bio njihov utjecaj na zajednicu.