Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture

Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture

11. prosinac 2017.

Ritam prirode u likovnoj kulturi

Autor: Abel Brčić

Učenici šestih razreda osnovne škole Petra Kanavelića iz Korčule rješavajući likovni problem Teksturne i strukturne crte svojom kreativnošću i maštovitošću, a vođeni mentorom likovne kulture Abelom Brčićem, napravili su zanimljive likovne kompozicije u korelaciji s Prirodom i Glazbenom kulturom.

Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Tijek rada

Tehniku koju sam odabrao za ovaj rad je tekuća crtačka tehnika tuš-drvce. Od pribora još svakako treba imati na umu i primjerenu zaštitu za klupu. Koristili smo glatki bijeli iz papir mapa koji je vrlo kvalitetan za rad.

Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Teksturne i strukturne crte

Teksturom nazivamo površine koje mogu biti glatke, hrapave, bodljikave, šupljikave, mrežaste, rupičaste itd. Sama riječ tekstura latinskog je porijekla (textura) i znači tkanje. Kako sam učenicima nakratko pokazao različite materijale, pri tom vodio brigu da budu raznoliki, moglo se tu primijetiti i uočiti upravo one koji pružaju razne mogućnosti u tretiranju crta. Stečena znanja u pogledu crte, koja pruža likovni crtački instrument drvce koristili su na razne načine.

Našlo se tu zasićenih debelih crta, gustih koje dočaravaju tamne dijelove i rijetke crte koje dočaravaju svijetle dijelove crteža. Uz isprekidane, zavinute, ravne, krive, debele, tanke, duge, kratke, našla se i pokoja slučajna kap ili mrlja. Naravno, nisu se dali smesti, već su i takve slučajne dijelove iskoristili i ukomponirali u likovnu priču s linijama. Kako se na crtežima isprepliću teksturne i strukturne crte, međusobno se i prožimaju, stoga ih je ponekad i teže razlikovati.

Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Inspiracija u prirodi i glazbi

Prilikom vrednovanja uočili smo da smo postigli i međusobno povezali nekoliko predmeta: Prirodu - raznim teksturama iz prirode, Glazbena kultura - ritmovima, a mogu se naći i poveznice s Geografijom i Tehničkom kulturom.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Kreativnost na kraju školske godine

Podmorje, skupni rad polaznika umjetničkih radionica Artmix

Razvoj kreativnih sposobnosti i potencijala talentirane djece moguće je postići upornim i kontinuiranim radom. Kako je u sportu bitan intenzivan fizički rad, zalaganje i kontinuitet, tako je i u umjetnosti bitan intenzivan i kontinuiran višegodišnji kreativan rad da bi se došlo do najboljih mogućih rezultata. - kažu Marko A. Cinotti i Ksenija Filipović, iskusni likovni pedagozi koji, između ostalog, djeluju i udruzi znakovitog naziva Artmix.

 

Od Likovne mape za velika djela do natječajnih učeničkih radova

Želim, stvaram, oblikujem je višemjesečni likovni natječaj Profil Kletta koji je uključivao četiri cjeline kreativnog stvaranja: Slikam graditeljsku baštinu, Oblikujem škrinju za čuvanje naše baštine, Dizajniram plakat „Stablo mojeg zavičaja“, Stvaram uzorke, modeliram pregače. Svrha natječaja bila je uključiti učenike u promišljanje o našoj kulturnoj i prirodnoj baštini kroz likovnost.

 

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Balenović Tomislav, Mirta Balenović
udzbenik
Karlo Horvatin, Gorica Grozdanić, Željko Krstanac
udzbenik
Ana Janković, Željkica Mamić, Ružica Ambruš Kiš
udzbenik
Jelena Sikrica, Saša Marić