Ritam prirode u likovnoj kulturi | Profil Klett
Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture

Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture

11. prosinac 2017.

Ritam prirode u likovnoj kulturi

Autor: Abel Brčić

Učenici šestih razreda osnovne škole Petra Kanavelića iz Korčule rješavajući likovni problem Teksturne i strukturne crte svojom kreativnošću i maštovitošću, a vođeni mentorom likovne kulture Abelom Brčićem, napravili su zanimljive likovne kompozicije u korelaciji s Prirodom i Glazbenom kulturom.

Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Tijek rada

Tehniku koju sam odabrao za ovaj rad je tekuća crtačka tehnika tuš-drvce. Od pribora još svakako treba imati na umu i primjerenu zaštitu za klupu. Koristili smo glatki bijeli iz papir mapa koji je vrlo kvalitetan za rad.

Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Teksturne i strukturne crte

Teksturom nazivamo površine koje mogu biti glatke, hrapave, bodljikave, šupljikave, mrežaste, rupičaste itd. Sama riječ tekstura latinskog je porijekla (textura) i znači tkanje. Kako sam učenicima nakratko pokazao različite materijale, pri tom vodio brigu da budu raznoliki, moglo se tu primijetiti i uočiti upravo one koji pružaju razne mogućnosti u tretiranju crta. Stečena znanja u pogledu crte, koja pruža likovni crtački instrument drvce koristili su na razne načine.

Našlo se tu zasićenih debelih crta, gustih koje dočaravaju tamne dijelove i rijetke crte koje dočaravaju svijetle dijelove crteža. Uz isprekidane, zavinute, ravne, krive, debele, tanke, duge, kratke, našla se i pokoja slučajna kap ili mrlja. Naravno, nisu se dali smesti, već su i takve slučajne dijelove iskoristili i ukomponirali u likovnu priču s linijama. Kako se na crtežima isprepliću teksturne i strukturne crte, međusobno se i prožimaju, stoga ih je ponekad i teže razlikovati.

Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Radovi učenika šestog razreda OŠ Petra Kanavelića, Korčula, mentor Abel Brčić, prof. likovne kulture
Inspiracija u prirodi i glazbi

Prilikom vrednovanja uočili smo da smo postigli i međusobno povezali nekoliko predmeta: Prirodu - raznim teksturama iz prirode, Glazbena kultura - ritmovima, a mogu se naći i poveznice s Geografijom i Tehničkom kulturom.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Oživljavanje graditeljske baštine kroz detalje

Iznimna se moć zapažanja skriva u dječjem oku. Način percipiranja detalja te preciznog, predanog prenošenja na papir ponekad ostavlja gledatelja u iskrenom čuđenju.  Ako se pritom sljube talent, moć zapažanja, vještina stvaranja tušem, kvalitetni papiri iz Likovne mape za velika djela i uspješno mentorstvo zaslužuje se i nagrada na natječaju Želim, stvaram, oblikujem.

 

 

 

Predstavljam se svijetu: 100 godina Bauhausa kao inspiracija za produkt dizajn

Radovi učenika OŠ Grabrik, Karlovac

Multisenzorna izložba „Josef i Anni Albers: Putovanje kroz slijepo iskustvo“ u zagrebačkom MSU-u, otvorena od 10. 1. do 21. 4. 2019., hrvatski je doprinos međunarodnom obilježavanju stogodišnjice osnutka Bauhausa. To je prilika školama za edukacijom jer osim učenja o Bauhausu, učenici dodatno mogu istraživati umjetnička djela, vizualno i taktilno.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ružica Ambruš-Kiš, Nikolina Matoš, Tomislav Seletković, Snježana Stojaković, Zrinka Šimunović
udzbenik
Biljana Agić, Antonela Dragobratović, Ana Lopac Groš, Nataša Kletečki, Ozrenka Meštrović