29. listopad 2018.

Uručene nagrade pobjednicima natječaja Želim stablo - upotreba IKT-a u nastavi

avatar
Autor: Marija Šimoković Sikavica

Prisjetimo se, edukativno-ekološki projekt Želim stablo okupio je veliki broj učitelja i učenika iz cijele Hrvatske. Cilj projekta bio je pridonijeti zdravijem i kvalitetnijem životu putem istraživanja i učenja kroz praktičan rad razvijanjem generičkih vještina učenika. 

Kako bismo hladne jesenske dane učenicima i njihovim vrijednim mentorima učinili toplijima i radosnijima, posjetili smo naše pobjedničke škole koje su u sklopu edukativno-ekološkog projekta „Želim stablo“ osvojile nagrade na natječaju Upotreba IKT-a u nastavi i osobno im čestitali!

Ponosni smo što smo zajedno s učenicima i učiteljima spajali ideje i stvarali znanja razvijajući sposobnosti rješavanja problema, inovativnost, kreativnost. Upravo su nam to potvrdili i učitelji i učenici pobjedničkih škola, ističući između ostalog i važnost projektne nastave, poticajnost natječaja poput ovog koji spaja i podržava učeničku međuvršnjačku suradnju te uključuje različite predmete i obrazovna područja. Bilo nam je drago čuti da su i roditelji uključenih učenika svesrdno pozdravili ovaj projekt, podržavali angažman svoje djece u radu na projektu smatrajući da se time spremaju i osnažuju za život.

U sklopu natječaja, na konkretnom primjeru željeli smo pokazati kako primijeniti IKT u nastavi i istovremeno razvijati društvenu i ekološku svijest učenika. U više od 200 škola, koje su se prijavile za sudjelovanje u natječaju, donirali smo set za zalijevanje biljaka. Set se sastoji od senzora za mjerenje vlažnosti tla u kojemu je biljka posađena i pumpe za vodu. Spajajući senzor na micro:bit i njegovim programiranjem, micro:bit je zalijevao biljku, a pritom su nastale odlične ideje, izrasli manji i veći školski projekti koji su se uključili u utrku za valorizacijom i nagradama.

U svibnju je naš stručni žiri, Jozo Pivac, učitelj tehničke kulture i informatike iz Splita, predsjednik udruge Inovatic, Josip Šimić, predstavnik Instituta za razvoj i inovativnost mladih i Mato Šimunović, predsjednik Hrvatskog saveza pedagoga tehničke kulture, odabrao pobjedničke projekte.

Iako je između velikog broja prijavljenih radova koji su nas oduševili bilo vrlo teško istaknuti one najmaštovitije i najkvalitetnije, žiri se odlučio za pobjednike, a mi smo pri dodjeli nagrade pokušali zabilježiti njihovo zadovoljstvo te ispričati kratku priču o procesu njihova sudjelovanja u projektu.

Prva nagrada OŠ Zamet, Rijeka

Prvu nagradu osvojili su učenici OŠ Zamet iz Rijeke, a u projekt su bili uključeni učitelj informatike Dino Arbula, učiteljica biologije Ana Zeko Plazonić  te učiteljica razredne nastave Ivanka Stojaković, koje veže uspješna suradnja na projektima koje škola već aktivno provodi.

Oni su pratili rast i razvoj dviju vrsta biljaka: prekrasne cvjetnice perunike i mlade sadnice trešnje, točnije na divlju su rašeljku nacijepili plemke domaće trešnje. I iako su perunike davno ocvale, u školi nas je dočekala trešnja koja će uskoro biti presađena u školski vrt, te nasmijana lica učenika i učitelja koji su sudjelovali u natječaju.

Donosimo vam djelić atmosfere! Bravo OŠ Zamet!!!

 

Maštovitost, kreativnost i znanje - OŠ Granešina Zagreb

Sa sunčanog Kvarnera, vratili smo se u Zagreb u OŠ Granešina. U projektu su sudjelovali učenici razredne i predmetne nastave i čak 6 učiteljica: učiteljice razredne nastave Gabrijela Žugec, Katarina Šimić i Đurđica Milardović te Martina Madžarević Petričević, učiteljica fizike i tehničke kulture, Jasna Brnić, učiteljica kemije i Zrinka Šamec, učiteljica biologije. Srdačno su nas dočekali, spremni na razgovor i dijeljenje zajedničkog iskustva vrlo kreativnog i promišljenog rada. Ovi učenici sada znaju sve o rajčicama! Pristupili su projektu putem različitih medija i praksi, i u konačnici napravili veliki projektni kolaž koji se sastojao od programiranja, promatranja, mjerenja i pravog istraživačkog rada do rasprava i diskusija, plakata, stripova, poezije, likovnih radova, snimanja kratke TV-emisije itd.

Tako se to radi s puno maštovitosti, kreativnosti i znanja!

 

Slavonski micro:bit za treću nagradu!

I napokon, putujući slavonskom ravnicom došli smo do OŠ Zrinskih Nuštar i PŠ Cerić. Ovi su motivirani i zanimljivi učenici sa svojim učiteljicama Maricom Jurec, učiteljicom razredne nastave i Klaudijom Wild, učiteljicom informatike, osmislili projekt Kruženja vode u prirodi, i u suradnji razredne i predmetne nastave oblikovali zanimljivu maketu prirodnog okoliša, u kojoj programirani micro:bit kroz oblak zalijeva biljku. Upotrebljavajući QR kodove ispričali su cjelovitu priču i osvojili 3. mjesto.

Radosno su nam i entuzijastično objasnili i pokazali svoj mali izum.  

Nagrade za inovativnost

Posebnu nagradu za najinovativniji projekt osvojili su učenici OŠ Bartola Kašića iz Vinkovaca  stručno vođeni učiteljicama Zvjezdanom Kelava, Ivanom Spajić i učiteljem Vedranom Menđušićem, u suradnji s OŠ Mitnica iz Vukovara i učiteljem Tonijem Hutzom i učiteljicom Mirnom Vukoja iz PŠ Sotin. Bez obzira na dislociranost, zajedničkim su snagama pratili razvoj proljetnog bilja pod prirodnim i umjetnim svjetlom, vršili različita mjerenja te uspoređivali razvoj biljaka pod kontroliranim i nekontroliranim uvjetima. Cjelovit istraživački rad i iznimno uspjele, žute i ljubičaste proljetne cvjetnice, otvorile su njihov put do nagrade za inovativnost.

 

Publika je izabrala!

Publika je pak izabrala pobjednike svojim glasovima na našem webu. Najviše glasova publike, čak 6213, osvojili su učenici i učiteljice Zrinka Grabovac, Martina Ivnik, Dijana Šutak iz OŠ Žuti Brijeg iz Zagreba.

Njihova školska maskota Žutac propjevao je od sreće! Pogledajte!

 

Zahvaljujemo svim prijavljenim školama, učenicima i učiteljima koji su Željeli stablo i stvarali divne projektne zadatke. Čestitamo svim dobitnicima i zajedno se družimo, istražujmo, promišljajmo, stvarajmo i u nekom novom natječaju i projektu Profil Kletta.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

STEM izazov „Jagoda“

Dobro došli na STEM izazov „Jagoda“. Pogledajte kako spojem prirodoslovlja, tehničkog, informatike, matematike i umjetnosti možemo uzgojiti – jagode, ali sličan projekt može se primijeniti i na druge kulture. Vjerujemo da će članak biti zanimljiiv sudionicima projekta Želim stablo za nadogradnju micro:bita,  ali i svim ostalim ljubiteljima STEM predmeta, umjetnosti i jagoda.

 

Micro:bitno simuliranje ponašanja čestica

Voda u uvjetima mikrogravitacije na Međunarodnoj svemirskoj stanici

Uvod

 

Objasniti ponašanje tvari uporabom modela čestica jedna je od velikih obrazovnih ideja u prirodoslovnoj edukaciji. Učenici koji započinju srednjoškolsko obrazovanje možda su se već susreli s modelom čestica, no moguće da nisu bili svjesni na koji način vanjski uvjeti mogu utjecati na ponašanje čestica. Micro:bit uređaji mogu se programirati da simuliraju ponašanje čestica i potaknu ispitivanje učinaka različitih agregatnih stanja.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja