Vrijeme je za priču | Profil Klett

04. srpanj 2018.

Vrijeme je za priču

avatar
Autor: Marija Vlahusin

U današnjem užurbanom svijetu čitanje ima blagotvoran učinak, a dodamo li tome prijatelje u razredu, dobit ćemo kvalitetno ispunjeno vrijeme. Čitanjem priča djeca uče o svemu što ih okružuje, spontano uče nove riječi i grade svoj rječnik. Na zabavan način uče o osnovnim pojmovima pismenosti i stvaraju vezu između izgovorene i pisane riječi. Čitanje naglas stvara osjećaj pripadnosti, potiče stvaranje ljubavi prema čitanju i znatiželje prema knjigama. Uz dobru volju to je sve što nam treba za novu pustolovinu u prvom razredu!

 

Projekt Vrijeme je za čitanje usmjeren je na učenje novih riječi, stvaranje rečenica, osmišljavanje priče, te razvoj govora, pažnje, mašte, koncentracije i kreativnosti. Tijekom godine poticali smo znatiželju prema knjigama i druženje s prijateljima, a u projekt smo uključili i roditelje. Svakoga dana nakon velikog odmora čitali smo naglas desetak minuta, a da bismo čitanjem ostvarili ciljeve projekta obuhvatili smo kratke vježbe (brain gym), čitanje priče i igre slušanja.

Kratke vježbe – braingym

Metoda “braingym” je gimnastika za mozak u službi razvoja slušanja, čitanja, učenja, pisanja i koncentracije. Osnovni je cilj ove metode uključivanje i aktiviranje lijeve i desne polutke mozga za učenje s pomoću kretanja. Takvo usklađivanje tijela i uma pomaže ostvarenju svih ciljeva projekta, a dobiveni rezultati učenicima su korisni i primjenjivi pri učenju općenito.

Čitanje priče

Sadržaj priča prilagođen je uzrastu učenika. Naslove priča zapisali smo na mjesečnim plakatima, te smo odabrali priču tjedna, mjeseca i godine. Povodom blagdana u goste smo pozvali roditelje koji čitaju priče, a povodom Noći knjige priče su čitali gosti iznenađenja. U svibnju su učenici sami čitali najdraže priče, a nakon toga smo odabrali najčitača razreda.

Igre slušanja

Važno je naučiti slušati, a aktivnost čitanja priča uz brain gym potiču koncentraciju i pamćenje pa su igre slušanja bile vrijedno iskustvo projekta. Razgovarali smo o radnji priče, osjećajima i osobinama likova. Osmišljavali smo što se u priči moglo dogoditi da je neki dio radnje bio drugačiji, čime su učenici razvijali maštu i oslobađali svoju radoznalost u ugodnom društvu suučenika. Razotkrivanjem poruka koje donosi pojedina priča uključili smo odgojno-obrazovnu komponentu projekta, a slušanjem priča razvijali smo fonološku svijest učenika.

 

Ovaj je projekt uz čitanje, slušanje, razgovor, opisivanje i objašnjavanje donio i jedno vrijedno iskustvo u kojem smo se družili, razmjenjivali ideje i darovali jedni drugima kvalitetno provedeno vrijeme koje se samo pričom može opisati, a čitanjem, slušanjem, maštanjem i stvaranjem iskusiti.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Pet najboljih izvora za učenje geografije

Na koje sve načine učitelj geografije može poučavati svoje učenike geografskim vještinama i znanjima? Koji su najbolji izvori i materijali pomoću kojih učitelj može osmisliti zanimljivu i korisnu nastavu geografije? Koji oblici IKT-a su najučinkovitiji u nastavnom procesu? Zanimljive i konkretne odgovore na ova pitanja donosi australski učitelj geografije Keith Heggart iz Sydneya.

Lapbook – knjiga koju rade učenici

Suvremena nastava od učitelja i učenika traži kreativnije i samostalnije pristupe učenju. U takvim situacijama prestaje tradicionalno učenje, a razvija se niz mogućnosti za nešto novo, zabavno i edukativno, nešto što će pomoći učenicima da nastavne sadržaje obrazlažu i primjenjuju sa sigurnošću i samopouzdanjem.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Renata Gredelj, Marina Gabelica
udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Renata Gredelj, Marina Gabelica
udzbenik
Željkica Mamić, Ana Janković, Ružica Ambruš Kiš
udzbenik
Sanda Marjanović