Započnite školsku godinu uz K1 - Erasmus+ | Profil Klett

26. kolovoz 2017.

Započnite školsku godinu uz K1 - Erasmus+

avatar
Autor: Mila Kokotović

Drage učiteljice, dragi učitelji, želimo vam uspješan, inspirativan i maštovit početak nove školske godine. Vjerujemo da vas vaši učenici nestrpljivo očekuju, a mi ćemo vas i ove godine pratiti brojnim člancima, praktičnim savjetima, primjerima učeničkih radova i mnogim nastavnim materijalima. Budite uz www.profil-klett.hr i već od prvog dana, u članku naše suradnice Mile Kokotović, doznajte kako i vi možete postati voditelji projekta financiranog iz fondova Europske Unije i tako obogatiti svoje znanje, učenike i školu.

                                                                                                                                                                         Uredništvo razredne nastave

Što je K1- Erasmus+?

Erasmus+ najveći je program Europske unije za obrazovanje, osposobljavanje, mlade i sport te obuhvaća razdoblje od 2014. do 2020. godine. Obuhvaća sve europske i međunarodne programe i inicijative Europske unije u području obrazovanja, osposobljavanja, mladih i sporta.

Erasmus+ usmjeren je jačanju znanja i vještina te zapošljivosti europskih građana, kao i unaprjeđivanju obrazovanja, osposobljavanja te rada u području mladih i sporta. Posebno je usmjeren povezivanju obrazovanja, osposobljavanja i sektora mladih s poslovnim sektorom, te je otvoren za njihove zajedničke projekte.

Svi učitelji koji se žele upustiti u avanturu koja se zove K1- Erasmus + (mobilnosti), moraju znati da se projekt ne može ni započeti bez tri osnovna uvjeta: osobna motiviranost, odobravanje unutar nastavničkog kolektiva i podrška ravnatelja.

Motivacija

Osobna motiviranost uvjetovana je različitim vanjskim utjecajima, ali i željama te ambicijama samog pojedinca.

Ako ste učitelj koji je poželio promijeniti nešto u svom profesionalnom, ali i privatnom okruženju, prava ste osoba za provođenje projekta. Vaše želje usmjerene su prema poboljšanju učenja i poučavanja, razvijanju motivacije kod učenika, zanima vas neposredno učenje i razvoj interkulturalnih, IKT, jezičnih vještina, želite iskustva i znanja koja ste dobili u jedinstvenom međunarodnom profesionalnom okruženju prenijeti na ostale kolege i učenike kojima predajete?

Želite unaprijediti ključne kompetencije i vještine? Imate razvijenu svijesti o važnosti cjeloživotnog učenja u europskom kontekstu? Cilj vam je usavršavanje u poučavanju i učenju jezika te poticanju jezične i kulturne raznolikosti?

Odlično. Vama, u ovom trenutku ne treba ništa osim laganog povjetarca u obliku nekoliko praktičnih savjeta i informacija koji će vas usmjeriti prema ostvarenju cilja.

Zajedništvo

Zapamtite da ništa na ovom svijetu nije ostvarivo ako u svojem okruženju nemamo ljude koji imaju slične interese te želju i ambiciju da to realiziraju. To su, u ovom slučaju, naši sustručnjaci, učitelji koji rade u školi. Možda, u prvom trenutku nisu svi ni svjesni što žele. Tada je potrebno izmijeniti svoje misli s drugima i artikulirati te povezivati očekivanja i moguću dobrobit za svakog pojedinca.

Što više budete razgovarali sa svojim kolegama, to će se grupa zainteresiranih povećavati jer će sve više učitelja pronaći svoje mjesto u budućem projektu.

Podrška ravnatelja škole i osnivanje EU tima

Nakon odluke koju ste donijeli svakako upoznajte ravnatelja s vašim idejama. Objasnite koji bi interes škola mogla imati u provođenju projekta. Upoznajte ravnatelja sa zadacima koje biste preuzeli na sebe, ali i sa svim što se očekuje od njega. Ako već imate uza sebe zainteresirane nastavnike predložite ravnatelju da se osnuje EU tim u vašoj školi kako bi kasnije u radu na projektu, ali i donošenju odluka i smjernica, sudjelovali svi zainteresirani učitelji.

 

O svim odlukama upoznajte sve učitelje na Vijeću učitelja. Zamolite ravnatelja da vam u ovom segmentu pomogne. Ne zadržavajte aktivnosti i informacije samo na sastancima EU tima. EU tim je tijelo u vašoj školi koje se mijenja i razvija pa će se tako mijenjati ljudi koji budu sudjelovali u aktivnostima. Neki učitelji odustat će zbog privatnih ili nekih drugih razloga. Neki učitelji poželjet će vam se priključiti. Budite spremni na promjene jer će one pridonositi osvježenju ideja.

I za kraj početka...

Na svakom koraku dočekat će vas poneki problem, prepreka koja će vam se učiniti jako velikom. Problemi su tu da se riješe, a prepreke da se prijeđu ili zaobiđu. I zato zapamtite: nemojte odustati! Pratite i dalje članke u kojima ćemo vam ponuditi praktične savjete za što uspješniji početak i provedbu projekta.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Timski rad u igrama na otvorenom

Živimo u okruženju kada nas svakodnevne obaveze sve češće udaljuju od prirode.  Prigovaramo kako nam djeca sve više vremena provode ispred manjih ili većih ekrana, a pri tome i jedni i drugi zaboravljamo koliko je boravak na zraku važan za zdravlje.

Naša glazbena priča

Početni impuls nastanku projekta Naša glazbena priča dale su vesele, razigrane i znatiželjne okice novih prvašića koji su kročili početkom školske godine 2013./14. u razred učiteljice razredne nastave Silvane Crljen. Bila je to skupina izrazito muzikalnih učenika, kristalne intonacije i izvrsnih ritamskih sposobnosti.

Savjeti za njegu Magičnog jedarca

Pročitajte savjete Kornelije Benyovsky Šoštarić o njezi ove prekrasne sobne biljke cvjetova nalik na bijela jedra. Neki ju zovu jedarce, neki mirni ljiljan, a neki jednostavno Spathiphyllum (čitamo spatifilum), što je i njezin latinski, odnosno botanički naziv. Među ljubiteljima biljaka već je odavno popularna jer nije osjetljiva, pa ju lako njeguju čak i djeca.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Jelena Sikirica, Snježana Stojaković, Ana Miljak