eTwinning projekt Mjesečeve zgode/Adventures on the Moon | Profil Klett

16. srpanj 2020.

eTwinning projekt Mjesečeve zgode/Adventures on the Moon

avatar
Autor: Esma Sarajčev

Autorice: Anita Čupić i Esma Sarajčev

 

Sudjelovanjem u projektu željeli smo kod učenika osnažiti prirodnu dječju znatiželju, kreativnost i maštu.

 

Mjesec je od davnina predmet ljudske znatiželje. Ljudi su maštali o Mjesecu, izmišljali različite priče, slikali Mjesec, pjevali o njemu. Apollo 11 je bila svemirska misija koja je 20. srpnja 1969. godine ostvarila čovjekov san i dovela prve ljude na Mjesec. Po prvi je puta ljudska noga kročila površinom Mjeseca. Divan i tajanstveni  Mjesec, na dohvat naše ruke, a opet tako daleko.

To nas je navelo da se početkom školske godine 2019./2020. uključimo u eTwinning projekt pod nazivom Mjesečeve zgode. Sudjelovanjem u projektu željeli smo kod učenika osnažiti prirodnu dječju znatiželju, kreativnost i maštu. Također, nastojali smo razvijati suradničke i komunikacijske vještina naših učenika. Vrijednost projekta prepoznali su mnogi učitelji tako da  je projekt implementiran u školske kurikulume unutar Hrvatske i u nekim europskim zemaljama npr. Bosni i Hercegovini, Moldaviji, Srbiji, Makedoniji, Bugarskoj…

Iako se čini da je tema projekta poprilično zahtjevna, mistična i tajanstvena strana Mjeseca potaknula je učitelje i nižih razreda da ostvare planirane projektne zadatke. Tako smo i mi, učiteljice prvog i trećeg razreda, odlučno krenule u još jedan eTwinning projekt.

Na samom početku školske godine roditeljima smo izložile cilj, zadatke i načine realizacije projektnih aktivnosti. Nakon što smo dobile njihove privole, naša je avantura druženja s Mjesecom mogla početi.

U svome smo radu izmjenjivali različite aktivnosti  ovisno o dobi naših učenika. U prvom smo razredu čitali pjesme o Mjesecu te ga crtali. Učenici trećega razreda promatrali su Mjesec u jutarnjim satima iz školskoga dvorišta i na taj način započeli svoja razmišljanja o Mjesecu, svemiru, zvijezdama i planetima. Oba su razreda izradili Mjesečevu zastavu u elektronskom obliku te je postavili na zajedničku internetsku stranicu projekta. Učenici prvoga razreda fotografirali su Mjesec u večernjim satima s prozora svoje kuće. Njihovi su  partneri u trećem razredu istraživali o prvim ljudima na Mjesecu i o tome izradili plakat. Promišljali su o putovanju na Mjesec te što bi ponijeli sa sobom. Neki su smatrali da je za put na Mjesec jako važno ponijeti gorivo, hranu, vodu, prijatelje. Pisali su i sastavke pod nazivom Susret  s nepoznatim prijateljem iz svemira.

Svoje su aktivnosti učenici upotpunili izradom maketa raketa od kocaka i od različitih otpadnih materijala. Priredili su i izložbu raketa, odabrali najuspješnije radove. Za svoj trud su bili nagrađeni pohvalnicama. Svoja iskustva rada na projektu su izmijenili sudjelujući na video konferenciji. Takav oblik suradnje im se veoma svidio jer su vidjeli da u projektu nisu sami, te ih je to motiviralo da još predanije sudjeluju u projektnim aktivnostima. Mi, učiteljice, surađivale smo  sa svojim kolegicama i izmjenjivale iskustva kako bi  naši učenici projektne zadatke realizirali na što maštovitiji i kreativniji način.

Učenici su svoje maštanje o Mjesecu dopunili čitanjem knjige Eko Eko u trećem razredu dok su mali učenici prvoga razreda od otpadnoga materijala izradili robote za otkrivanje Mjeseca.

Radeći na projektu u naš rad uključili smo i roditelje. To je bilo posebno važno učenicima  prvih razreda koji su tijekom nastave na daljinu radili neke od projektnih zadataka. Njihova nas je pomoć motivirala da nastavimo s našim radom. 

Projekt smo uspješno priveli kraju. Učenici su svoje pozitivne stavove iskazali dizanjem palca prilikom vrednovanja projektnih zadataka. Roditelji su zadovoljni jer smo kod djece potaknuli maštu i znatiželju za otkrivanjem novoga. Mi smo sretne jer smo kod naših učenika pobudile želju za učenjem  i ohrabrile ih na tom putu. Nadam se da ćemo ovim opisom projekta potaknuti i vas na projektni korak u nastavi.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Ususret Danu učitelja - Intervju s doc. dr. sc. Vesnom Budinski

Doc. dr. sc. Vesna Budinski radi na Katedri za hrvatski jezik i književnost, scensku i medijsku kulturu na Učiteljskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Osim u znanstvenim, vrlo je poštovana i u učiteljskim krugovima gdje ju prepoznaju i cijene učiteljice/učitelji, no i roditelji i učenici s kojima se povezala tijekom dugogodišnjeg rada u razredu. Bogato znanstveno i učiteljsko iskustvo čine docenticu Budinski izvrsnom sugovornicom povodom nadolazećeg Dana učitelja.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov
udzbenik
Sanja Škreblin, Sanja Basta, Nataša Svoboda Arnautov
udzbenik
Sanda Marjanović