LEKTIRA NA DRUKČIJI NAČIN Putopisna proza KRKOM UZVODNO (Nikola Pulić) Pripremila: Senija Badić, prof. iz Zagreba | Profil Klett

LEKTIRA NA DRUKČIJI NAČIN Putopisna proza KRKOM UZVODNO (Nikola Pulić) Pripremila: Senija Badić, prof. iz Zagreba

Ocijeni: 
5
Prosjek: 5 (1 vote)
Autor: Senija Badić
PPT
7. razred osnovne škole
8. razred osnovne škole
Hrvatski jezik
Priroda i biologija
Informatika
Geografija
Povijest
Glazbena kultura i umjetnost
Osobni i socijalni razvoj
Učiti kako učiti
Uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije
Građanski odgoj i obrazovanje
Ključni pojmovi: 
književnost, lektira, putopisna proza, putopis, Nikola Pulić, terenska nastava, timski rad, kulturna i prirodna baština, Nacionalni park Krka, Šibenik, otok Visovac, Sokolarski centar Dubrava kod Šibenika

LEKTIRA NA DRUKČIJI NAČIN Putopisna proza KRKOM UZVODNO (Nikola Pulić) Pripremila: Senija Badić, prof. iz Zagreba

VANJSKA KORELACIJA : Hrvatski jezik, Biologija, Glazbena kultura, Informatika

1.faza: PRIPREMA TERENSKE NASTAVE  - Plan i priprema je počela mjesec dana prije realizacije terenske nastave. Učenici su se upoznali s temom i podjelom zadataka. Prije putovanja prikupljeni su slikovni i pisani materijali o mjestima koja ćemo obići na terenskoj nastavi – učenici su se služili raznim izvorima informacija (Internet, knjige, zemljovidi, turističke brošure) HRVATSKI JEZIK  - U okviru književnosti Hrvatskoga jezika učenici su dobili individualni zadatak - pročitati za lektiru putopisnu prozu Nikole Pulića „Krkom uzvodno”. Kao spoznajno-doživljajna motivacija prikazana je TV emisija o rijeci Krki i autoru Nikolu Puliću pod istim naslovom.

2. faza : RAD NA TERENSKOJ NASTAVI - Nediferencirani individualni zadatak bio je interpretativno-analitički - obrada prvog poglavlja „Krešimirov grad”. Za ostalih 12 poglavlja učenici su imali diferencirane zadatke koje su pripremali u skupinama. Izvedba LEKTIRE bila je na terenskoj nastavi i pokazala je učeničke socijalne vještine (komunikaciju, vještinu pomaganja, odlična kooperativnost). U autobusu – živa riječ. Glasno čitanje odabranih ulomaka iz putopisne proze pridonijelo je živosti interpretacije te plijenilo pozornost ostalih učenika-slušatelja. Tijekom putovanja učenici su bilježili viđeno (natuknice, bilješke), fotoaparatom ili videokamerom. Učenici su radili u skupinama na terenu (heterogene, privremene i spontane skupine od 4 – 6 članova koje su formirane prema ranijem dogovoru). Skupine su samostalno podijelile uloge potrebne za rad unutar skupine. Radili su prema temama - 1. skupina: Sokolarski centar; 2. skupina: Šibeniku u pohode; 3. skupina: Čudesna rijeka Krka; 4. skupina: Visovac, otok ljepote i tišine.

3. faza: POSLIJE PROVEDBE TERENSKE NASTAVE
Priprema PPT prezentacija bila je na nastavi Informatike. Na kraju terenske nastave slijedilo je individualno PISANJE PUTOPISA . PUTOPIS je prozni tekst u kojemu se subjektivno i slikovito opisuje neki kraj , njegov krajolik i atmosfera. Iznose se osobni doživljaji s putovanja i susreta s krajevima i ljudima.

REZULTATI TERENSKE NASTAVE – predstavljanje prezentacija učenika (PPT, plakati / posteri) i evaluacija (vrednovanje rada na terenu po skupinama, vrednovanje prezentacija).

ZAKLJUČAK: Recepcija književnog djela ostvarena je u potpunosti zornom nastavom na terenu. Nije bila samo pročitana i interpretirana lektira, već je  i pokazan veliki interes učenika za upoznavanje hrvatske povijesti, kulturne i prirodne baštine kao i ljepote flore i faune naših krajeva. Čitajući i ploveći rijekom Krkom učenici sedmog razreda OŠ Jabukovac- Zagreb doživjeli su lektiru na sasvim nov način. Učenici su kasnije  samostalno čitali nova  putopisna djela što u konačnici i jest željeno postignuće u razvijanju kulture čitanja i čitalačke pismenosti naših učenika. Učenici su istraživali na terenu, uspoređivali, provjeravali i izmjenjivali informacije. Uspješno provedenim timskim radom i sinergijom lako su dolazili do novih spoznaja. Treba naglasiti da ovakav primjer dobre nastavne prakse potvrđuje da je ovo pravo učenje za život te potiče učenike na kreativno razmišljanje, povezivanje i logičko zaključivanje.

U uspješnoj organizaciji i realizaciji ove terenske nastave sudjelovali su učenici i profesori OŠ Jabukovac-Zagreb, djelatnici Sokolarskog centra Dubrava (Šibenik), Nacionalnog parka KRKA kao i članovi franjevačkog reda na Visovcu.