eTwinning konferencija u Firenci | Profil Klett

12. listopad 2016.

eTwinning konferencija u Firenci

Autor: Nataša Ljubić Klemše

„Doprinos eTwinninga u razvoju aktivnog građanstva kao imperativa 21. stoljeća“

eTwinning zajednica europskih osnovnih i srednjih škole, dječjih vrtića i fakulteta nudi i mogućnost eTwinning mobilnosti za učitelje, nastavnike, profesore i odgajatelje iz Hrvatske. eTwinning mobilnost podrazumijeva odlazak na aktivnosti u organizaciji eTwinning Centralne službe za podršku i Nacionalne službe za podršku u neku od zemalja koje sudjeluju u Programu za cjeloživotno učenje.

Prošli sam mjesec bila počašćena nazočnošću na jednom takvom iznimnom događaju, eTwinning konferenciji u Firenci u Italiji. Talijanska nacionalna agencija naziva INDIRE organizirala je u Firenci od 21. do 23. rujna 2016. mini konferenciju „Citizenship: A new ethic for the 21st Century – The contribution of eTwinning“. Na konferenciji je sudjelovalo 267 sudionika iz 36 država Europe i šireg europskog prostora.

Grad Firenca središte je talijanske pokrajine Toskane. Leži na rijeci Arno i u svijetu je poznat po svojoj srednjevjekovnoj povijesti grada-države. Firenca je danas grad tolerancije i različitosti, grad kojeg nazivaju „talijanska Atena“. Stari povijesni centar je pod zaštitom UNESCA i na popisu svjetske baštine. Upravo u jednom od tih prostora, palači Vecchio, održano je otvaranje konferencije i prezentirani  su uvodni sadržaji konferencije. U kongresnom centru grada održavani su sadržaji drugog i trećeg dana konferencije.

Cjelokupna je konferencija bila orijentirana na tematiku aktivnog građanstva i na mogućnosti doprinosa eTwinninga razvoju te odgoju i obrazovanju učenika za aktivno građanstvo koje predstavlja novu etiku 21. stoljeća. eTwinning istican je u svakom govoru, u svakoj prezentaciji i radionici, s obzirom da danas, nakon više od 11 godina postojanja, zauzima moćno i važno mjesto u obrazovanju Europe i šireg europskog prostora. Na konferenciji se govorilo kako prevenirati ekstremno nasilje građanskim odgojem i obrazovanjem, a koje uključuje razmišljanje, susrete i eksperimentiranje; kako se odazvati izazovima kulturalnih različitosti; kako unaprijediti međukulturalnu inkluziju u školi i kako razvijati toleranciju te kako unaprjeđivati građansku kulturu u digitalnom društvu koristeći medijsku pismenost. eTwinning škole bile su u fokusu aktivnosti jer su i bit će u budućnosti prepoznate kao moćni čimbenici u razvijanju aktivnog građanstva svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa.

Suradnja i rad se odvijalo u vrlo profesionalnom, ugodnom i motivirajućem okruženju. Sudionici su bili u mogućnosti aktivno participirati u svim sadržajima, imajući priliku birati sadržaje, radionice i suradnike u skladu sa sklonošću i interesima ka određenim temama i potrebama.

Bilo je vremena i za obilazak kulturno-povijesnih spomenika kojima Firenca obiluje (Firentinska katedrala, Galerija Uffizi, Piazza della Signoria, Ponte Vecchio…). Završno je druženje održano u grandioznoj palači Borghese.

U povratku kući, povratkom u školu, razmišljanja o eTwinningu kao zajednici škola Europe i šireg europskog prostora koji nudi neizmjeran niz mogućnosti učenja, usavršavanja, dijeljenja, suradnje, uporabe IKT-a u sigurnom okruženju … i još mnogo toga, proširena su! Spoznala sam kako eTwinning ne nudi više samo to!

eTwinning je postao ključni obrazovni čimbenik kojim se utvrđuje uspješnost učenika, njihovih učitelja, škole, zajednice i društva. Uključenost u programe aktivnog građanstva siguran je put ka stjecanju prestižnog priznanja eTwinning škole.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Lj. Kurjak, G. Remussini
udzbenik
Danijela Janda Abbaci, Ksenija Ćosić, Nada Hižak, Edita Sudar