30. lipanj 2020.

Kada linija krene u šetnju…

avatar
Autor: Marija Šimoković Sikavica

Sve likovne tehnike vole mape za velika djela Profil Kletta!

Likovne mape za velika djela Profil Kletta sadrže veliki broj kvalitetnog papira za suhe i mokre crtaće tehnike. Odaberete li olovku, olovku u boji, kredu, ugljen u likovnim mapama Profil Kletta pronać ćete crtaći bijeli papir, amber, sulfitni bijeli papir, reciklirani papir i natro-papir. Ako vaš izbor bude tuš, lavirani tuš i flomaster tu su amber i akvarel papir te paus papir.

Otkrit ćete najveći izbor papira za najviše kreativnih crtaćih mogućnosti!

Kad se izražavamo crtama, rezultat koji dobijemo jest crtež.

Crtež je jednostavno linija koja ide u šetnju., rekao je Paul Klee.

 

Otkrivajući bogati sadržaj likovnih mapa Profil Kletta, mnoštvo papira za suhe i mokre crtače tehnike, učitelj likovne kulture Abel Brčić (sada u mirovini), sa svojim je učenicima OŠ Petra Kanavelića iz Korčule, pristupio rješavanju likovnog problema Teksturne i strukturne crte. Učenici su  napravili  zanimljive likovne kompozicije u korelaciji s Prirodom i Glazbenom kulturom

 

Tijek rada

 

Učitelj Brčić odabrao je crni tuš, a kao pribor tuš-drvce. Drvce kratko zadržava tekućinu za crtanje pa su potezi kratki, snažni i sočni. Kada tekućine ponestane, potezi postaju blaži, prozračniji i svjetliji. To svakako pridonosi bogatstvu likovnog izraza koji se očituje u nijansiranju linije od potpuno crne do najsvjetlijih tonova. Od pribora još svakako treba imati na umu i primjerenu zaštitu za klupu.

Učenici su koristili glatki bijeli papir iz likovnih mapa za velika djela Profil Kletta.koji je vrlo kvalitetan za rad.

Teksturne i strukturne crte

 

Teksturom nazivamo površine koje mogu biti glatke, hrapave, bodljikave, šupljikave, mrežaste, rupičaste itd. Sama riječ tekstura latinskog je porijekla (textura) i znači tkanje. Kako sam učenicima nakratko pokazao različite materijale, pri tom vodio brigu da budu raznoliki, moglo se tu primijetiti i uočiti upravo one koji pružaju razne mogućnosti u tretiranju crta. Stečena znanja u pogledu crte, koja pruža likovni crtački instrument drvce koristili su na razne načine.

Našlo se tu zasićenih debelih crta, gustih koje dočaravaju tamne dijelove i rijetke crte koje dočaravaju svijetle dijelove crteža. Uz isprekidane, zavinute, ravne, krive, debele, tanke, duge, kratke, našla se i pokoja slučajna kap ili mrlja. Naravno, nisu se dali smesti, već su i takve slučajne dijelove iskoristili i ukomponirali u likovnu priču s linijama. Kako se na crtežima isprepliću teksturne i strukturne crte, međusobno se i prožimaju, stoga ih je ponekad i teže razlikovati.

Inspiracija u prirodi i glazbi, objašnjava tijek vođenja likovnog procesa učitelj Abel Brčić.

 

Inspiracija iz likovne mape i IZZI sadržaja

 

Inspiraciju i zanimljivosti o mogućnostima izražavanja u tehnici tuša, prepoznavanje postupaka i sredstava kojima crtamo, razlikovanje podloga, papira za mokre crtačke tehnike te ljepotu japanskih crteža i kineske kaligrafije potražite u IZZI Opažam oblikujem 6 https://hr.izzi.digital/DOS/3500/3532.html

 

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja