27. travanj 2020.

Krug povjerenja za učenje

avatar
Autor: Marija Šimoković Sikavica

Tekst pripremile učiteljice 3. b razreda Katoličke osnovne škole iz Šibenika, Antonija Mamužić i Katarina Pilipac

 

Vodeći se Uputama za vrednovanje i ocjenjivanje tijekom nastave na daljinu Ministarstva znanosti i obrazovanja, u kojima se, među ostalim, navodi kako je „Kontakt učitelja, nastavnika s učenicima i roditeljima važan kako bi se stvorio krug povjerenja za učenje, ali u tome svatko ima svoju ulogu…“, odlučile smo ostvariti projektni zadatak na daljinu i tako u njega uključiti učenike i njihove roditelje.

Krenimo redom!

 

Projekt je uključivao tri nastavna predmeta: Likovnu kulturu, Prirodu i društvo, Hrvatski jezik.

Upute smo dali učenicima preko naše Weebly razredne stranice.

 

1. dio likovnog zadatka bio je izraditi mobil ribe (riba je mogla biti iz vode tekućice, stajaćice ili mora). Za izradu mobila učenici su se mogli koristiti papirom, kolažom, aluminijskom folijom, kartonom, žicom, spajalicama… po želji.

 

2. dio likovnog zadatka bio je kartonskom kutijom (kutijom cipela, tjestenine i sl.) i dostupnim materijalima (kolažem, kamenčićima, grančicama, folijom, papirom itd.) prikazati biljni i životinjski svijet vodenoga staništa u kojem živi životinja koju su prikazali mobilom).

 

3. dio zadatka odnosio se na Prirodu i društvo i istraživanje životinje koju su prikazali mobilom. Zadatak je bio s pomoću enciklopedije ili nekog drugog izvora znanja istražiti tu vrstu životinje i u tablici ZNAO SAM / DOZNAO SAM prikazati istraživački rad.
 

4. dio zadatka odnosio se na Hrvatski jezik i dramatizaciju igrokaza o životinji koju su prikazali mobilom. Mobil je postao lutka koja je visjela iznad kutije koju su izradili u drugom dijelu projekta.

Učenici su mogli smisliti i izvesti monolog lutke ili dijalog u kojem doznajemo ono što su istražili u trećem dijelu zadatka. Poželjno je bilo uvrstiti i ekološku poruku.

Izvođenje igrokaza roditelji su trebali snimiti i poslati učiteljicama.

 

Pogledajte snimku igrokaza o meduzi (učenica Petra Paškov)  te srdeli i morskom konjicu (učenik Petar Slavica)

 

 

 

 

U dopisu Ministarstva još stoji „…..Inovativne metode vrednovanja uključuju izradu projekata, plakata, rješavanje problema, izradu e-portfolija,  istraživačke radove, praktične radove, projekte, ali za sve njih potrebna je potpora učitelja i vršnjačka potpora kao i postupnost izrade uz povratne informacije učeniku na različitim stupnjevima izrade….“

 

Ovim projektom koji je trajao desetak dana i koji je uključivao povratne informacije učenicima kroz trajanje projekta s lakoćom se moglo vrednovati i aktivnost učenika i kreativnost i samostalnost i mogućnost korištenja naučenog na zadovoljstvo učenika, roditelja i njihovih učiteljica.

 

A o ishodima koji su se ostvarili mogao bi se napisati još jedan članak

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja