MALI ČITAČI – VELIKI TRAGAČI | Profil Klett

25. listopad 2023.

MALI ČITAČI – VELIKI TRAGAČI

avatar
Autor:

Čitanje je misaoni proces koji integrira nekoliko faza te dovodi do svladavanja tehnike čitanja, razumijevanja onoga što se čita, a u konačnici do stvaranja čitalački pismenog pojedinca.  

 

Tekst napisala: Monika Bionda

Dobrobiti čitanja se višestruke. Čitanjem se razvija rječnik, mašta i koncentracija djeteta, a važnost čitanja često se uspoređuje s važnošću tjelovježbe. Izdvajanjem vremena za fizičku aktivnost činimo dobro za svoje zdravlje, a jednako vrijedi i za čitanje. Kao što nastojimo djeci usaditi zdrave prehrambene i higijenske navike, isto trebamo činiti kada je riječ o čitanju. Čitanjem se stječu nove spoznaje, budi znatiželja i razvija empatija. Čitanje može nasmijati, razveseliti, približiti čitatelju neka daleka mjesta i vremena. Čitanje može biti korisno i u terapijske svrhe. Izlaganje problemskim pričama dovodi do boljeg razumijevanja, prepoznavanja osjećaja, savladavanja teškoća te pomaže u pronalaženju odgovora na različita pitanja.

 

Na tragu navedenih dobrobiti, u Osnovnoj školi 22. lipnja, Sisak, već se dvije godine provodi izvannastavna aktivnost Mali čitači velikih priča. U skladu s Kurikulumom nastavnog predmeta Hrvatski jezik i Kurikulumom međupredmetnih tema, cilj projektnih aktivnosti je poticati radost čitanja, učiti kako se odnositi prema knjizi, potaknuti interes učenika za samostalno posuđivanje i čitanje knjiga te osnažiti ulogu čitanja u razvoju jezičnih, komunikacijskih i stvaralačkih kompetencija. Zainteresirani učenici potaknuti su na usavršavanje tehnike čitanja, osnaživanje kritičkog mišljenja o pročitanom i razvijanje kulture provođenja slobodnog vremena kroz čitalačke i stvaralačke aktivnosti.

 

Aktivnosti učenika kroz koje su se ostvarivali ishodi su sljedeće:

  • Tijekom cijele nastavne godine učenici su čitali dječje časopise i enciklopedije.
  • Sudjelovali su u seriji susreta s poznatim hrvatskim književnicima za djecu i mlade s ciljem poticanja zanimanja za knjigu i čitanje u okviru projekta Hrvatskog školskog muzeja.
  • Pridružili su se projektu Hrvatskog čitateljskog društva koje je organiziralo virtualni čitateljski maraton pod nazivom Minuta za čitanje u kojemu su se čitali naglas ulomci iz odabranih knjiga u trajanju od 1 minute.
  • Odlazili su u Narodnu knjižnicu i čitaonicu Vlado Gotovac, Sisak, na prigodne radionice i obilježili su Dan hrvatskih knjižnica i Mjesec hrvatske knjige.
  • Povodom Svjetskog dana pripovijedanja napravili su strip prema priči Željke Horvat-Vukelja Leteći glasovir, a s autoricom su imali i online književni susret.
  • Prisustvovali su festivalu Uberi priču gdje su sudjelovali u predstavljanju slikovnice, animacijskom programu Berba slikovnica te su se susreli s kamishibai umjetnosti pripovijedanja.
  • Sudjelovali su na Natjecanju u čitanju naglas u kojem su došli do županijske razine, a literarnim radovima predstavljali su školu na županijskoj i državnoj razini na smotri Lidrano.
  • Kroz razne aktivnosti sudjelovali su u školskim projektima Avantura čitanja, Popodne s knjigom i Gdje stanuje kultura?.
  • Uključili su se u aktivnost čitanja prijateljima prvašićima.
  • Samostalnim čitanjem priča i pjesama te prezentacijom pročitanog usavršavali su tehniku čitanja i vještinu korištenja digitalnih alata.
  • Školski knjižničar često je bio gost u razredu, a ostvarena je suradnja i s knjižničarkama iz drugih osnovnih škola.
  • Svjetski dan pismenosti obilježili su izradom plakata na temu Zašto čitam svaki dan?, a Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva kroz poučnu prezentaciju, igru memory te pisanje svojih imena i poruka na glagoljici.
  • Učenici su sudjelovali i u međunarodnom projektu Naša mala knjižnica. Čitali su moderne slikovnice nastale u suradnji s priznatim autorima i ilustratorima. Koristili su se kreativnim knjižicama ispunjenim zanimljivim zadatcima i likovnim izazovima koji potiču stvaranje i izražavanje, razvijanje svijesti o sebi i svojoj okolini, jačaju samopouzdanje i stvaranje vlastitog mišljenja. U sklopu projekta izrađen je čitateljski vlakić, uređen čitateljski kutak u učionici, razmijenjeni su knjižni junaci s partnerskom školom te je ostvareno sudjelovanje na literarnim i likovnim natječajima

 

Za pozitivnim i poticajnim čitateljskim aktivnostima Mali čitači velikih priča nastavit će tragati i u četvrtom razredu.

Galerija: