Povezujemo svjetove - jedan afrički dan | Profil Klett

08. veljača 2022.

Povezujemo svjetove - jedan afrički dan

avatar
Autor: Vesna Stipić

Afrički kontinent i daleki Zimbabve na trenutak su učionicu 3. a OŠ Nikole Hribara približili tom nepoznatom svijetu. Stvarna daljina trajala je kratko. Pjesma, ples, slikanje i čitanje neke su od aktivnosti koje su skratile puteve, spojile nespojivo i dokazale da u dječjem svijetu granice ne postoje.

Marijini obroci – humanitarna akcija

Činiti dobra djela i pomagati najpotrebitijima naše su aktivnosti cijele godine. Sudjelujući u međunarodnoj humanitarnoj akciji Marijini obroci učenike je zainteresirala daleka Afrika, njena zagonetnost, osobitost, ljudi i običaji. Dogovorili smo se da ćemo jedan od naših školskih dana posvetiti istraživanju upravo tog kontinenta. To smo započeli akcijom u kojoj razred prikuplja novac za prehranu i jedan topli obrok dnevno tijekom cijele školske godine najmanje jednom učeniku u najsiromašnijim zemljama svijeta. Za jednog gladnog učenika potrebne su 132 kn za prehranu. Sudjelujući u akciji, Marijinim obrocima svaki je razred prikupio dovoljno novca za barem jednog učenika. Učenici su pogledali uvodne filmove, upoznala se s uvjetima života i potrebama siromašnih. Izradili su kasicu, napunili je svojim donacijama, napisali poruke i pisma te ponosno pomogli petorici učenika dalekog svijeta. Vrata su bila otvorena dobrim djelom. Slijedio je korak dalje!

Učenici 3. a razreda OŠ Nikole Hribara
Salibonani

Salibonani na jeziku naroda Ndebele u Zimbabveu u južnoj Africi znači „dobro jutro“. To je vrlo popularna pozdravna pjesma koja je, osim na izvornom, snimljena  na mnogo različitih jezika.

Kao prvu glazbenu aktivnost učenici uče skladbu  s ciljem prepoznavanja tradicijske afričke glazbe i običaja. Skladba je ritmički jednostavna i vrlo podložna oblikovanju pokretom i prikazivanju tijelom. Tjeloglazbi se dodaju i mali instrumenti koji prate ritam, dobe i tekst skladbe.

Glazbenoj aktivnosti dodali smo i fašničko maskiranje te su kostimirani

učenici u skupinama izvodili usvojene elemente, mijenjajući aktivnosti i putem igre povezali glazbu, pokret i osjećaj za ritam. Mali afrički Turopoljci učionici su oživjeli, obojili i unijeli dašak dalekog svijeta.

Džunglu nismo mogli izbjeći. Afrička zvukovna priča bila nam je poticaj da i u razredu šumi vodopad, kriješte papige, urliču majmuni, sikću zmije i pucketaju grančice. Jednom riječju – zabavno!

Trag u priči 3, Glazbeni krug 3
Kratkovidna žirafa – Svjetski dan čitanja naglas

Obilježavanje Svjetskog dana čitanja naglas bilo je u afričkom stilu. Zanimljiv, dijalogom i unutarnjim promišljanjem bogat tekst A. H Benjamina Kratkovidna žirafa u udžbeniku Trag u priči 3 poslužio je kao književni predložak za čitanje naglas, dramatizaciju i scenski prikaz. Domišljatost te afričke životinje koja na duhovit način izbjegava nositi naočale učenike je nasmijala i raspoložila. Jednako tako osvijestila je činjenicu kako smo svi isti, a opet toliko drukčiji. Različitost nas čini posebnima i privlačnima. Naglasila je važnost i vrijednost prijatelja koji nam žele pomoći, zajedništva i zajedničkog dolaska do rješenja. Za svaki problem postoji rješenje kada nismo sami.

Afrička maska

Korak po korak putujući Afrikom i potaknuti fašničkim veseljem, a s velikom ljubavlju prema likovnom izražavanju odlučili smo se okušati u oslikavanju tradicionalnih afričkih maski. Na prvu, maske su nas osvojile svojom razigranošću boja, značenjem i dalekom prošlošću. Svaki sljedeći korak bio je dokaz da smo i mi danas vrlo uspješni pastelom na papiru, baš poput afričkih plemena nekada. Nakon usvojenog novog pojma simetrije, zrcaljenja s obzirom na pravac, promatranja detalja i analiziranja plohe, umjetnost je zavladala učionicom. Kao i uvijek u takvim trenutcima poticala sam, naglašavala bitno i usmjeravala učenike u ostvarenje novih likovnih uradaka. I rezultat je bio fantastičan! Učenici prezadovoljni, sretni i ostvareni.

 

Slijede novi izazovi, korelacije i učenje putem igre i istraživanja. Svaki naš mali korak otvori nam velika vrata u svijet. Svijet čije puteve s radošću otkrivamo!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Zaigrajmo matematiku!

Matematika je često predmet koji učenici najmanje vole. Mislim da razlog tome leži u suhoparnosti činjenica koje učenici razredne nastave trebaju usvojiti jer su im upravo one preduvjet i osnova za svladavanje svih ostalih matematičkih zakonitosti i apstrakcija. Zbog toga u nastavu matematike učitelji trebaju uložiti znanje, kreativnost i vještine kako bi sadržaje koje poučavaju učinili zanimljivijima.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Vesna Marjanović, Andrea Škribulja, Renata Gredelj, Marina Gabelica
udzbenik
Kristina Čajo Anđel, Daška Domljan, Paula Vranković