OŠ Antuna Matije Reljkovića, Bebrina

U područnoj školi Stupnički Kuti, učiteljica Marija Tomakić vodi izvannastavnu aktivnost "Eko kreativci". Čitav projekt bi se temeljio na radu učenika navedene skupine, kao i na podacima koje bi oni proslijedili dalje. Microbit set za zalijevanje trebao bi nam kako bi učenici navedene skupine pomoću njega zalijevali grah. Nositelji aktivnosti bili bi učenici 4. razreda, uključeni u aktivnost, koji bi prikupili što više vrsta graha, posadili ga u čašice, pratili njegov rast, vodili bilješke, mjerili stabljiku i listove, brojali sekunde, minute, sate, dane, tjedne..., a Microbit bi grah zalijevao. Učenici bi također istražili ovisi li brzina klijanja i rasta graha o vrsti graha (bijeli, trešnjevac...)
U projekt bi se uključili i učenici ostalih razreda, kako područne, tako i matične škole, a zajednički nazivnik svih aktivnosti bio bi upravo GRAH:
- učenici 1. razreda učili bi na satu matematike zbrajati i oduzimati pomoću zrnja graha. Također bi izradili 3D piramidu prehrane i u njoj označili mjesto na kojem bi bio grah. Obradili bi i bajku "Ivica i čarobni grah", crtali bi, prepričavali i maštali što bi bilo da su oni Ivica.
- učenici 2. razreda istražili bi zašto je dobro jesti grah, a na satu vjeronauka bi, u Gospinom mjesecu (listopadu ili svibnju) mogli izraditi krunicu od zrnja graha.
- učenici 3. razreda istražili bi i izradili plakat o jelima u kojima se koristi grah - usporedili bi neka tradicionalna jela s grahom i suvremena jela s grahom, zapisali bi i recepte, a moguće je i izraditi mini kuharicu jela od graha.
- učenici 5. razreda povezali bi grah i povijest, pa bi tako istražili porijeklo graha i njegove srodne kulture te energetsku i nutritivnu vrijednost. Također bi od zrnja graha izradili Abakus.
- učenici 6. razreda bi, prema podacima koje dobiju od 4. razreda, izradili vremensku liniju (lentu vremena) Od sadnje do ploda, popratili vrijeme fotografijama i opisom fotografija
- učenici 7. razreda obradili bi podatke dobivene od 4. razreda u MS Excelu, prikazali bi ih tablično i pripadajućim dijagramom.
- učenici 8. razreda bi cjelokupan projekt dokumentirali i izradili bi film.

Marija Tomakić
Irena Katinić