OŠ Marije Jurić Zagorke | Profil Klett

OŠ Marije Jurić Zagorke

Likes: 
1

Na prvom radnom sastanku uključene učiteljice su napravile brainstorming  na temu mikrobita. Učiteljice tehničkog i informatike su objasnile kako mikrobit funkcionira kako bi mogle zajednički doći do adekvatne ideje za projekt. Odlučili smo se za uzgoj sadnica jedne vrste cvijeta, koja kasnije može imati višestruku uporabu. Projekt se dalje vodi u smjeru potvrđivanja hipoteze o superiornosti strija nad čovjekom ili obrnuto. Po završetku projekta biljke će biti kreativno upotrijebljene. Čitav projekt provode učenici različitog uzrasta pod mentorstvom svojih učitelja.

Opišite nam kako je protekla provedba projekta: 

Projekt „Znoj ili stroj“

Voditeljice projekta: Dubravka Fiolić

Željka Johan Kotur

Sudionice projekta: Natalija Jurašić, Katarina Kedačić Buzina, Mirka Peroković, Dubravka Šereg, Irena Škarica Milek

 

Sažetak

Na početku našeg projekta postavili smo hipotezu mogu li nove tehnologije zamijeniti čovjekov rad, odnosno može li stroj zamijeniti ljudski trud, rad i znoj. Pretpostavili smo da ne može. Kao predmet proučavanja uzeli smo biljku neven, vrstu koja se lako uzgaja i brzo raste te micro:bit, stroj za zalijevanje. Uzeli smo dva uzorka posijanog sjemena nevena. Uzorak br.1 od nekoliko desetaka sjemenki su zalijevali i brinuli se o njemu učenici 3. i 4. razreda. Uzorak br.2 bio je u blizini prvog i imali su istu količinu sjemenki te iste uvjete (količinu svjetlosti i topline), ali zalijevao ga je micro:bit, programiran i instaliran od strane profesorica tehničke kulture i informatike s učenicima 7. razreda.

 

 

Uvod

Neven (Calendula officinalis L.) je jednogodišnja zeljasta biljka visoka od 30 do 60 centimetara s mirisnim narančastim cvjetnim glavicama. Kod nas raste od travnja do studenog. List ima slankasto gorak okus i ljepljiv je na dodir, a stabljika mu je dlakava

Neven je česta biljka u vrtovima. Sprječava pojavu nametnika te tako štiti druge biljke zbog čega je vrlo korisna. Lako se uzgaja iz sjemena. Traži sunčan ili sjenovit položaj te umjereno zalijevanje.

 

Ciljevi i zadaci

Na početku projekta postavili smo nekoliko ciljeva:

  • Naučiti učenike osnove o sadnji biljaka
  • Upoznati ih s osnovnim životnim uvjetima za rast biljaka
  • Poučiti ih programiranju i instaliranju micro:bit-a
  • Razvijati kritičko mišljenje i zaključivanje
  • Uočavanje razlika u rastu nevena kojega zalijevaju učenici, dakle ljudska ruka i onoga kojeg zalijeva programirani stroj
  • Pretpostaviti moguće poteškoće prilikom napajanja micro:bita
  • Od cvjetnih latica izrada ljekovitog macerata

 

Metode rada i aktivnosti

  • Instaliranje i programiranje micro:bita
  • Sijanje sjemenki nevena
  • Fotografiranje i dokumentiranje promatranih uzoraka
  • Bilježenje učeničkog opažanja o rastu biljaka
  • Izrada učeničkih likovnih radova
  • Izrada tablica, slika i grafikona o promatranim promjenama u rastu i razvoju
  • Izrada filma o tijeku projekta

 

Rezultati

Oba uzorka posijanog nevena rasla su u sličnim uvjetima. Dobivala su istu količinu svjetlosti i topline, ali način zalijevanja biljaka bio je različit. Uzorak br. 1 su zalijevali učenici dok je uzorak br.2 zalijevao micro:bitov uređaj za zalijevanje. U početku, prvih nekoliko dana, nakon klijanja sjemenki uzorak br.2 je pokazivao veći napredak, izdanci biljaka bili su veći. Međutim, nakon nekog vremena pojavile su se poteškoće u radu pumpice micro:bita , pa su izdanci nevena iz uzorka br.2 sporije rasli. Nakon zamjene pumpice trebalo im je još neko vrijeme da se oporave i sustignu izdanke uzorka br. 1 koji su lijepo napredovali.

 

Zaključak

Kako smo i na početku pretpostavljali, zaključili smo da stroj samo djelomično može zamijeniti ljudski trud, rad i znoj. Strojevi, napredna tehnologija i u ovom slučaju micro:bitov stroj za zalijevanje mogu biti od velike pomoći, ali s obzirom da nam je bio potreban stalni izvor struje i da su postojali problemi s pumpicom micro:bita, zaključili smo da se znoj isplati. Biljke su rasle i razvijale se, ne samo zbog osnovnih životnih uvjeta, već i zbog stalne interakcije učenika i naših nevena, djeca su pričala i pjevušila biljčicama pri svakom susretu, a takva komunikacija među živim bićima je neophodna. Stroj nema ljubav. Mi je imamo napretek :-)

 

 

Dubravka Fiolić
Željka Johan Kotur