OŠ Vukovina

4

-

Opišite nam kako je protekla provedba projekta: 

Vučkova kockavica

međupredmetni projekt učenika OŠ Vukovina

U projektu su sudjelovali učenici drugog razreda, produženog boravka (1. i 2. razred) te učenici koji pohađaju vannastavne aktivnosti – literarna i novinarska skupina, Vukovinski glagoljaši, likovna skupina, a rad su popratili učitelji i učenici na nastavi biologije, informatike i vjeronauka.

Posadili su ugroženu biljnu vrstu kockavicu, karakterističnu za Turopoljski Lug, i pratili faze razvoja.

TIJEK PROJEKTA:

Tijek projekta:

  1. izrada posuda
  2. programiranje mikro:bita
  3. sadnja
  4. promatranje, mjerenje, zalijevanje
  5. U dvije pripremljene posude učenici su posadili nekoliko lukovica kockavice i postavili ih na mjesto koje bi biljci trebalo najbolje odgovarati.
  6. Učenici šestih razreda programirali su micro:bit za zalijevanje jedne teglice dok su drugu učenici zalijevali sami.
  7. Kako bi rast biljke bio uspješniji, dodan je i hormon rasta. Osim u teglice, učenici 7. i 8. razreda su s učiteljem vjeronauka kockavicu posadili i u školskom vrtu.
  8. Učenici su pratili razvoj biljke te o tome izvješćivali u svojim radovima. Pratila se vlažnost tla, prema procjeni zasađenu smo biljku zalijevali, dok je mikro:bit zalijevao biljku sam ako bi vlažnost bila ispod 50%

 

Učenici šestih i osmih razreda koji pohađaju glagoljašku skupinu Vukovinski glagoljaši prepisivali su tekst o kockavici glagoljicom i latinicom, izrezali slova od papira i crtali ju, dok su učenici 5. i 7. razreda koji pohađaju literarnu grupu osmislili naziv projekta Vučkova kockavica.

Napravljen je i plakat koji je postavljen u školskom predvorju, a koji je predstavljao ovu biljku koja je karakteristična za kraj u kojem živimo te se pokušalo učenike i učitelje, ali i sve posjetitelje naše škole upoznati s ovom zaštićenom vrstom te osvijestiti važnost očuvanja biljnih vrsta turopoljskoga kraja.

Učenici drugog razreda prionuli su na posao i svojim crtežima na temu kockavice ukrasili su pano u svom razredu i panoe u školskome predvorju.

Novinarska skupina izvješćivala je o samom projektu na mrežnim stranicama škole pokušavajući na taj način osvijestiti ostale o biološkoj raznolikosti i ugroženim te zaštićenim vrstama.

Učenici koji borave u produženom boravku su se putem fotografija, interneta i enciklopedije upoznali s ovom biljkom. Na temelju naučenoga izradili su plakat, oblikovali cvjetove pomoću salveta i vodenih boja. Sa svojom učiteljicom uputili su se u obližnju šumu kako bi i uživo vidjeli ovaj cvijet. Jako ih je zainteresirala ova biljčica te su odlučili sudjelovati u njenom prebrojavanju. Sve je dogovoreno s Hrvatskom agencijom za okoliš i prirodu (HAOP), no ružno vrijeme ih je spriječilo u naumu te će ga provesti sljedeće proljeće.

 

Cilj projekta:

  • suradnja među učenicima razredne i predmetne nastave
  • pokazati kako primijeniti IKT u nastavi
  • razvijanje ekološke svijesti
  • potaknuti očuvanje prirodne baštine turopoljskoga kraja

Zaključak:

U konačnici nismo uspjeli uzgojiti ugroženu vrstu biljke kockavica, no većina zadanih ciljeva ovog projekta je ostvarena. Učenici su surađivali i primjenjivali svoje znanje iz prirode, biologije, kemije i informatike. Učenici su razvili svijest o postojanju ugroženih vrsta svoga kraja te o potrebi i načinima kako ju očuvati.

 

RADIONICA: Vrbin sok - prirodni hormon rasta za zalijevanje naše kockavice

 

Učenici produženog boravka (dio 1.a i dio 2.a razreda) s učiteljicom Anom Kovačević i 2.b razred s učiteljicom Majom Malinović u suradnji s profesoricom biologije Marijom Lešić odradili su radionicu za izradu otopine koja sadrži prirodni hormon rasta.

 

Profesorica Lešić ukratko je učenicima održala kratko predavanje – upoznala ih je s biljkom vrbe, njezinim staništem i svim blagodatima biljke. Vrba je biljka bogata fitohormonima, biljnim hormonima koji se stvaraju u vršnim dijelovima stabla, korijenja i grančica, te potiču rast korijenja, djeluju na rast i razvoj biljaka potičući biljke na intenzivno cvjetanje, reguliraju različite fiziološke procese od klijanja sjemena pa do sazrijevanja plodova.

Objasnila im je da vrba sadrži i salicilnu kiselinu koja spriječava razne bakterije i nametnike te ojačava imuni sistem biljke koja je zalijevana vrbinim sokom, te ih korak po korak provela kroz postupak izrade vrbinog soka nakon čega su se u pripremi vrbinog soka kojom će zalijevati našu kockavicu i sami okušali i zaista uživali.

Postupak izrade vrbinog soka: izrezati mlade grančice vrbe na sitne komadiće, preliti s 500 ml prokuhane mlake vode, pustiti da odstoji 24 sata, procijediti te dobivenom otopinom zalijevati biljku.

Projekt je trajao od veljače do svibnja 2018. godine.

ANA KOVAČEVIĆ, ANTUN GREGANIĆ, LIDIJA REGUŠIĆ, MAJA MALINOVIĆ, MARIJA LEŠIĆ, MARIJA MAGDIĆ, NINA MULC
-