ProTourism - novi digitalni obrazovni materijali iz Engleskoga jezika za srednje strukovne škole | Profil Klett

17. studeni 2023.

ProTourism - novi digitalni obrazovni materijali iz Engleskoga jezika za srednje strukovne škole

Autor: Franka Palada

Donosimo uzbudljive vijesti iz svijeta digitalnog obrazovanja za sve profesore engleskoga jezika u turističko-ugostiteljskim srednjim školama!

U listopadu 2023. godine završen je Erasmus+ projekt naziva Professional language training of VET students in the field of customer service for quality tourism (ProTourism) na kojemu su zajedno radili izdavačke kuće Profil Klett, Klett Bugarska i Klett Srbija, bugarsko Udruženje škola u ugostiteljstvu (AURH) te slovenska Srednja sola za gostinstvo in turizem Celje. Projekt je nastao iz potrebe za suvremenim obrazovnim sadržajima iz nastavnog predmeta Engleski jezik, krojenima prema aktualnim zahtjevima tržišta rada, odgovarajućim strukovnim kurikulumima te stvarnim potrebama učenika i profesora engleskoga jezika u turističko-ugostiteljskim srednjim školama. Krajnji cilj projekta bio je prirediti sveobuhvatne digitalne materijale koji bi obogatili nastavu engleskoga jezika te učenicima pomogli da što uspješnije usvoje jezik struke na razini B1 prema ZEROJ-u. Kako je projekt tekao i što smo napravili pročitajte u nastavku članka!

Tko se može koristiti sadržajem?

Nastali sadržaji namijenjeni su učenicima trećih i četvrtih razreda srednjih turističko-ugostiteljskih škola. Sadržaji su pripremani imajući na umu učenike raznih usmjerenja – kuhare, pekare, slastičare, konobare, hotelijersko-turističke tehničare i turističko-hotelijerske komercijaliste – te one učenike koji se žele baviti turističkom animacijom. 

 

Svakom usmjerenju posvećen je po jedan modul koji se sastoji od više jedinica. Jedinice su osmišljene situacijski i kroz svaku od njih učenici mogu učiti i uvježbavati jezik i gramatiku te raditi na razvoju svih četiriju jezičnih djelatnosti. Kako bi ono što uče mogli primijeniti u stvarnom životu i radu, učenici u svim jedinicama sadržaj obrađuju kroz simulacije stvarnih situacija. Ovim jedinicama i modulima prethodi uvodni modul koji učenike svih usmjerenja vodi kroz izradu životopisa i motivacijskog pisma na engleskome jeziku. U njemu također mogu pronaći i neke korisne savjete koje mogu primijeniti na razgovoru za posao, kao i primjere razgovora i vježbi koje učenici mogu izvesti na satu.

Dobra priprema je pola posla

Naš projekt započeo je sastankom partnerskih zemalja u siječnju 2022. godine na kojemu su potvrđene obveze svih partnera. Bugarski Klett je, kao voditelj projekta, bio zadužen za izradu digitalnog obrazovnog sadržaja i koordinaciju. S obzirom da je za objavu sadržaja odabrana IZZI platforma, Profil Klett je kao njezin tvorac vodio drugu fazu projekta – organizaciju online edukacije za sve sudionike te izradu priručnika koji je svim korisnicima (učiteljima i učenicima) olakšao snalaženje na platformi i pomogao da se što kvalitetnije koriste sadržajem. Srednja sola za gostinstvo in turizem Celje bila je na čelu treće faze u kojoj se sadržaj pilotirao u srednjim školama, dok je srpski Klett vodio završnu fazu projekta – doradu sadržaja i njegovo objavljivanje na IZZI digitalnoj platformi.

Da bi digitalni obrazovni materijali bili što kvalitetniji i primjenjiviji, njihovoj izradi prethodilo je sustavno istraživanje potreba realnog sektora te zadovoljstva profesora jezika dostupnim materijalima. Svaka partnerska zemlja organizirala je fokus grupe čiji su članovi bili profesori engleskoga jezika, djelatnici u ugostiteljskom sektoru i stručni savjetnici iz agencija za strukovno obrazovanje. Na sastanku su sudionici raspravljali o očekivanoj i ostvarenoj razini usvojenosti stranog jezika učenika turističko-ugostiteljskih škola, stručnim i jezičnim vještinama koje bi učenici trebali imati po završetku srednjoškolskog obrazovanja, kao i o predloženoj strukturi digitalnog obrazovnog sadržaja. U Hrvatskoj su članovi fokus grupe bili srednjoškolske profesorice Martina Borko iz Hotelijersko-turističke škole u Zagrebu,  Simona Atlaga Ivanišević i Lara Hromin Henjak iz Turističko-ugostiteljske škole u Zadru te Maja Labaš Horvat iz Srednje škole Prelog, kao i gosp. Leon Stažnik, Front Office Manager u zagrebačkom hotelu Zonar te gđa Monika Belle, viša stručna savjetnica za turizam i ugostiteljstvo pri ASOO.

Nakon analize rezultata iz svih zemalja, autorski tim iz Bugarske napravio je sve potrebne izmjene u konceptu sadržaja i započeo s raspisivanjem lekcija. Ostali partneri aktivno su pratili izradu rukopisa i davali povratne komentare na sadržaj za vrijeme trajanja cijelog projekta. Valja napomenuti da su u analizi i doradi sadržaja sudjelovali i profesori engleskoga jezika. Naime, svaka partnerska zemlja u projekt je uključila srednje turističko-ugostiteljske škole i pilotirala digitalne sadržaje u trećim i četvrtim razredima. U Hrvatskoj su u pilot-projektu sudjelovale Martina Borko, prof. i Ivana Marić, prof. iz Hotelijersko-turističke škole u Zagrebu, Simona Atlaga Ivanišević, prof. i Lara Hromin Henjak, prof. iz Turističko-ugostiteljske škole u Zadru te Maja Labaš Horvat, prof. i Andreja Benković, prof. iz Srednje škole Prelog. Profesorice su izabrale module i lekcije prema usmjerenjima u kojima predaju i testirale ih u nastavi. Nakon toga su popunile evaluacijski obrazac u kojemu su navele svoja vrijedna opažanja i komentare, ali i dale prijedloge za poboljšanje.

Vaše je mišljenje važno

Više o samom projektu možete saznati ovdje, a nastalom sadržaju možete potpuno besplatno pristupiti na ovoj poveznici. Kratki priručnik za korištenje materijalom možete preuzeti ovdje. Ako odlučite isprobati sadržaj, toplo vas pozivamo da nam javite što mislite putem anketa dostupnih na poveznicama u zadnjem IZZI modulu. Učite i vježbajte vrijedno i s veseljem!

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke
Zanima nas

Job shadowing – IES San Jose, Cuenca, Španjolska

Sjećam se svojih fakultetskih dana i prakse u školama. Ono što me se, kao budućeg nastavnika, najviše dojmilo, bio je angažman nastavnika koje sam promatrala. Nastojala sam upiti njihove metode rada, kako u odnosu s učenicima i uspostavljanju autoriteta, tako i u motiviranju učenika. Činili su to izvanredno. Danas, kao nastavnica u OŠ Pantovčak, primjenjujem njihove metode, ali i nastojim unaprijediti svoj rad.

Erasmus+ projekti nude mogućnost unapređivanja rada nastavnika.

Europski tjedan programiranja u OŠ Strahoninec

Učiteljice Tea Horvatić i Snežana Nedelkovska stručno su se usavršavale u slopu Erasmus+ KA1 projekta “Iskorak u budućnost” OŠ Strahoninec na Malti te su nakon toga, u sklopu nastave engleskog i njemačkog jezika uspješno organizirale Code Week aktivnosti, povodom europskog tjedna programiranja. Više o njihovom iskustvu te o digitalnim kompetenicijama općenito možete saznati u članku.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Zvonimir Šikić, Ivanka Bujan-Slamić, Marija Crnković, Roberta Germin Mileta, Ljiljana Jeličić
udzbenik
Gorica Grozdanić, Karlo Horvatin, Željko Krstanac, Martina Vidović