Hrvatski jezik u medijima

Hrvatski jezik u medijima
U Projektu ,,Hrvatski jezik u medijima'' sudjelovali su učenici sedmih razreda. U zadanom vremenskom razdoblju (mjesec dana), čitali su izabrani tiskani medij i/ili web portal i analizirali jezik kojim su pisani. Uočavali su jezične pogreške, te uz pomoć normativnih priručnika, tumačili pogreške i nudili svoje, jezično ispravne, prijedloge.
Svrha projekta je osvijestit učenika kao aktivnog stvaratelja hrvatskog jezika te njihovu ulogu u kreiranju hrvatskog jezika sutrašnjice (odgovornost prema budućim generacijama), potaknuti ih na kritičko čitanje sadržaja koji nisu nužno vezani uz njihovo školovanje (aktivna primjena pravopisnih i gramatičkih sadržaja kad čitaju, primjerice, sportske vijesti).
Aktivnost projekta su podijeljene na 4 dijela:
- prva aktivnost je motivacijska te učenike potiče na razmišljanje o pravopisnim pogreškama u medijima (Primjećujete li pravopisne pogreške čitajući novine ili web portale? Smetaju li vam te pogreške?).
- druga aktivnost uključuje odabir web portala ili tiskanog medija koji će učenik čitati tijekom zadanog razdoblja i bilježiti uočene jezične pogreške
- treća aktivnost jest izlaganje rezultata - od 21. veljače (Dan materinskog jezika) do 17. ožujka ( Dani hrvatskog jezika)
- četvrta aktivnost - dojmovi učenika.
Učenici su uočili da tekstovi namijenjeni mlađoj populaciji sadrže više posuđenica i tuđica od tekstova namijenjenih odraslima.
Na satu smo osvijestili da su upravo učenici oni koji oblikuju naš jezik te da oni odlučuju što će jezikoslovci uvrstiti u rječnik hrvatskog jezika. Oni odlučuju kako će se i u kojem smjeru razvijati hrvatski jezik te kakav će jezik ostaviti svojoj djeci.
Na poveznici (https://read.bookcreator.com/G55pSyCB1TNxHGN1juvNnAPfSIs1/tSgszbiHQNy5PJ...) možete pogledati rezultat projekta.