Stare bajke u novome ruhu | Profil Klett

18. veljača 2019.

Stare bajke u novome ruhu

Autor: Maja Jelić Kolar

Na mnogo se načina ostvaruju razne maštovite ideje učiteljica i njihovih učenika. Jedna je ideja tražila način da postane projekt i pronašla ga u eTwiningu. Tako su nastale nove priče i nova prijateljstva. Učiteljica prvoga razreda Ivana L. Š. sa svojim je učenicima ostvarila jedan bajkovit projekt bogat idejama i pričama. O čemu se radi, pročitajte u nastavku.

Projekt se temeljio na ideji čitanja priča i osmišljavanja novih na temelju starih. Učenici su prepoznavali likove iz svjetski poznatih bajki, razmišljali o njima i razgovarali o mogućim modernim situacijama u kojima bi se ti likovi mogli naći. Zatim su dobro poznate likove i njihove uloge smještali u posve novo okruženje. Jedna od priča koju su tako osmislili je Snjeguljica, a što se u njoj događalo i s kojim su opasnostima učenici suočili Snjeguljicu pročitajte u nastavku.

Jednoga dana imućna je obitelj dobila djevojčicu. Nazvali su je Snjeguljica. Kad je narasla, otišla je sama u grad i izgubila se. Stranac joj je ponudio haljinu i parfem. Parfem je bio otrovan i čim ga je pomirisala, odmah se onesvijestila. Stranac ju je oteo i tražio za nju otkupninu od 2 milijuna eura. Roditelji su pozvali policiju i rekli da Snjeguljica nosi uređaj za praćenje na svojoj odjeći. Policija je pronašla Snjeguljicu, a stranac je još mnogo godina bio u zatvoru.

Učenici su osmislili nekoliko priča u kojima su svima poznate likove stavili u moderno okruženje i suočili ih s opasnostima zbog kojih danas moramo biti vrlo oprezni. Pritom su zadržali neke osobine likova pa je tako Snjeguljica i u novoj priči bila jako dobra i pomalo naivna. Opasnosti koje su se nekad skrivale u šumi i divlje životinje koje su mogle napasti čovjeka učenici su u današnjem svijetu prepoznali u velikom gradu i pojedincima koji mogu nauditi drugome čovjeku.

U ovom su projektu učenici bili vrlo motivirani za čitanje tradicionalnih bajki koje su već mnogo puta čitali i slušali. Zadatak da misle o bajkama na drukčiji način poticao ih je da stvaraju nove priče, razvijaju maštu i pripovijedaju. Vježbali su čitanje, pisanje i pripovijedanje s pomoću najljepših bajki koje roditelji pričaju djeci od najranijeg djetinjstva i potvrdili da je klasična književnost s razlogom uvijek dio našeg života i stvaralaštva: ona nas razvija, potiče i oslobađa našu maštu.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

ESCAPE (CLASS) ROOM

Escape (class) room je tematski zadana misija, u kojoj u određenom vremenskom roku skupina učenika treba riješiti niz neobičnih zadataka, zagonetki, dekodirati kodove, otključati brave lokota…U učionici su skriveni predmeti, poruke, putokazi, slike koje treba pronaći. Rješavanjem zadataka otkrivaju se tragovi koji upućuju gdje dalje tražiti. Posljednji zadatak je vrhunac igre – njegovo rješenje je ujedno izlaz iz učionice.

Suradnjom do zabavne lektire

Čitanje je posebno iskustvo koje nas odvodi u neke druge svjetove…  Ljubav prema čitanju i učenju je siguran način da svaki roditelj svoje dijete usmjeri na put koji mu povećava mogućnosti za uspjeh u današnjem svijetu. 

Dani vještina

Jesu li se vaši učenici kada pitali što su sve radili njihovi predci? Kako su nastajala šarena i maštovita tkanja u prošlosti? Ovim su se pitanjima bavili učenici 2. a razreda OŠ Šimuna Kožičića Benje iz Zadra uz vodstvo učiteljice Sandre Tomić.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Arijana Piškulić Marjanović, Jasminka Pizzitola, Lidija Prpić, Maja Križman Roškar
udzbenik
Darko Cindrić, Sanja Polak
udzbenik
Vesna Budinski, Katarina Franjčec, Marijana Zelenika, Saša Veronek Germadnik