Stare bajke u novome ruhu | Profil Klett

18. veljača 2019.

Stare bajke u novome ruhu

Autor: Maja Jelić Kolar

Na mnogo se načina ostvaruju razne maštovite ideje učiteljica i njihovih učenika. Jedna je ideja tražila način da postane projekt i pronašla ga u eTwiningu. Tako su nastale nove priče i nova prijateljstva. Učiteljica prvoga razreda Ivana L. Š. sa svojim je učenicima ostvarila jedan bajkovit projekt bogat idejama i pričama. O čemu se radi, pročitajte u nastavku.

Projekt se temeljio na ideji čitanja priča i osmišljavanja novih na temelju starih. Učenici su prepoznavali likove iz svjetski poznatih bajki, razmišljali o njima i razgovarali o mogućim modernim situacijama u kojima bi se ti likovi mogli naći. Zatim su dobro poznate likove i njihove uloge smještali u posve novo okruženje. Jedna od priča koju su tako osmislili je Snjeguljica, a što se u njoj događalo i s kojim su opasnostima učenici suočili Snjeguljicu pročitajte u nastavku.

Jednoga dana imućna je obitelj dobila djevojčicu. Nazvali su je Snjeguljica. Kad je narasla, otišla je sama u grad i izgubila se. Stranac joj je ponudio haljinu i parfem. Parfem je bio otrovan i čim ga je pomirisala, odmah se onesvijestila. Stranac ju je oteo i tražio za nju otkupninu od 2 milijuna eura. Roditelji su pozvali policiju i rekli da Snjeguljica nosi uređaj za praćenje na svojoj odjeći. Policija je pronašla Snjeguljicu, a stranac je još mnogo godina bio u zatvoru.

Učenici su osmislili nekoliko priča u kojima su svima poznate likove stavili u moderno okruženje i suočili ih s opasnostima zbog kojih danas moramo biti vrlo oprezni. Pritom su zadržali neke osobine likova pa je tako Snjeguljica i u novoj priči bila jako dobra i pomalo naivna. Opasnosti koje su se nekad skrivale u šumi i divlje životinje koje su mogle napasti čovjeka učenici su u današnjem svijetu prepoznali u velikom gradu i pojedincima koji mogu nauditi drugome čovjeku.

U ovom su projektu učenici bili vrlo motivirani za čitanje tradicionalnih bajki koje su već mnogo puta čitali i slušali. Zadatak da misle o bajkama na drukčiji način poticao ih je da stvaraju nove priče, razvijaju maštu i pripovijedaju. Vježbali su čitanje, pisanje i pripovijedanje s pomoću najljepših bajki koje roditelji pričaju djeci od najranijeg djetinjstva i potvrdili da je klasična književnost s razlogom uvijek dio našeg života i stvaralaštva: ona nas razvija, potiče i oslobađa našu maštu.

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Čudo japanskoga školskog sustava

Koliko vam vremena treba da pomnožite 21 puta 13? Jedna minuta, vjerojatno. A koliko za 123 puta 321? Više od minute, sigurno. Međutim japanska su djeca sposobna to riješiti u trenutku, pomoću nekoliko redaka. Svako dijete to može čak i petogodišnje. Oni ne uče brojeve napamet. Umjesto toga, crtaju i igraju se.

Pitate se kako je to moguće.

Moguće je zato što se nastava u toj zemlji usmjerava na kvalitetu poučavanja, a ne na kvantitetu.

Dobrodošlica u OŠ Ivana Gorana Kovačića u Zagrebu

Počinje nova školska avantura u OŠ Ivana Gorana Kovačića u Zagrebu. Učiteljica Iva Zeljko sa svojim je kolegicama uredila školske prostorije i poželjela dobrodošlicu učenicima. Ulaz u školu, školska knjižnica pa čak i novi udžbenici dobili su posebno ruho. Ova je škola svojim učenicima već na samom početku nove školske godine pokazala koliko truda, mašte i rada ulaže u njihov odgoj i obrazovanje.

Praznici, napokon praznici!

Napokon su naša djeca dočekala praznike! Dok se oni žele samo igrati i odmarati, roditelji možda imaju drugačije planove. Pročitajte čega su se naši junaci dosjetili kako bi uvjerili svoju majku da se s njima odmori i igra tijekom ljetnih praznika.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Ernst Endt, Anne-Kathrein Schiffer, Michael Koenig, Nadine Ritz-Udry, Claudine Brohy, Lucrezia Marti u suradnji s Hannelore Pistorius
udzbenik
Nina Lauder, Suzanne Torres, Paul Shipton
udzbenik
Jelena Sikirica, Snježana Stojaković, Ana Miljak