Suradnja s roditeljima | Profil Klett
18. svibanj 2022.

Suradnja s roditeljima

avatar
Autor:

Tekst napisale: Ksenija Petrlin Jurić, mag.prim.educ. i Vesna Lukinić, dipl. učiteljica

 

O važnosti suradnje roditelja i učitelja mogle bismo puno pisati, a ono što svakako moramo istaknuti to je izuzetna važnost te suradnje. Ona je predmet proučavanja raznih istraživanja čiji rezultati potvrđuju da su djeca čiji roditelji pridonose životu škole motiviranija za učenje i postižu bolji uspjeh.

Polaskom u 1. razred škola zauzima značajno mjesto u životu djece, ali i u životu roditelja i time počinje ta međusobna, vrlo važna suradnja. Učitelj često može usmjeriti roditelje i pomoći im u komunikaciji s djecom. Roditelji učitelju pružaju spoznaje o posebnostima svog djeteta te mu tako pomažu u radu. Svako je dijete posebno i jedinstveno, a učitelji se trude pronaći načine da svako dijete postigne najviše što može. Moramo istaknuti da odnos između roditelja i učitelja, najvažnijih osoba u životu učenika, mora biti suradnički. Takva suradnja stvara pozitivno ozračje u kojem učenici mogu uspješno razvijati svoje kompetencije i cjelokupnu osobnost, postižu bolji uspjeh, motivirani su te imaju više samopoštovanja.

Sve što ovdje pišemo rezultat je iskustva ostvarenog tijekom 30 godina uspješne suradnje s roditeljima. Više je oblika te suradnje, od onih uobičajenih kao što su roditeljski sastanci i individualni razgovori do podrške u realizaciji različitih projekata, priredbi, posjeta, radionica, organizacija izložbi, humanitarnih akcija, uređivanja učionica i ostalih prostora škole.

Takva uspješna suradnja ne dovodi samo do veće kvalitete u radu škole, već i društva u cjelini. Želimo istaknuti da roditelji i učitelji trebaju biti suradnici koji ravnopravno rade na zajedničkom zadatku, a to je dobrobit djeteta, jer su djeca i roditeljima i učiteljima uvijek na prvom mjestu. Svojom podrškom i suradnjom roditelji učiteljima daju vjetar u leđa u učionici i izvan nje i potiču nas da dajemo djeci najviše što možemo,  a sve u svrhu što kvalitetnijeg obrazovanja učenika.

 

Vrlo kvalitetnu suradnju roditelja i škole ostvarile smo radionicom u kojoj su sudjelovali roditelji i učenici 1. d i 2. c razreda OŠ Nikole Hribara. Bila je to kreativna radionica na kojoj su roditelji i učenici tradicionalnom tehnikom ukrašavali jaja voskom. Da je ovakav oblik suradnje dobrodošao i da ih veseli, rekli su nam roditelji koji su nadahnuto prionuli ukrašavanju. Zajedno sa svojom djecom crtali su po jajetu ovom već pomalo zaboravljenom tehnikom. Naravno, i učenici su bili uzbuđeni sjedeći u istoj školskoj klupi sa svojom mamom ili tatom. Pozorno su slušali naše upute kako ostvariti postavljeni zadatak te što ljepše ukrasiti pisanicu. Jaje je trebalo i tradicionalno obojiti, naravno lukovicom. Tijekom radionice vladalo je ugodno ozračje i na kraju radionice svi su bili zadovoljni i sretni što kući nose pisanice koje su sami ukrasili i koje će mi uljepšavati blagdanski stol. Još je jedna dodatna vrijednost ovakve radionice: neki od roditelja su se nakon radionice sami potrudili izraditi „držalo“ za ukrašavanje voskom kako bi na taj način ukrašavali pisanice za Uskrs.

Na kraju, željele bismo reći da svaki dan kad uđemo u naše učionice, osjećamo i znamo da smo odabrale zanimanje u kojem u potpunosti pronalazimo sebe, a jedan od razloga zašto se tako osjećamo je i uspješna suradnja s roditeljima.