„Tesla’s Legacy: Minds for the Future” | Profil Klett

25. listopad 2022.

„Tesla’s Legacy: Minds for the Future”

avatar
Autor:

„Tesla’s Legacy: Minds for the Future”- Projekt učitelja OŠ Nikole Tesle iz Zagreba

Osnovna škola Nikole Tesle iz Zagreba od 2014. godine sudjeluje u Erasmus + projektima te su nakon četiri uspješno završena projekta u posljednoj fazi svoga petog Erasmus+ projekta koji nosi naziv  “Tesla’s Legacy: Minds for the Future”.

Cilj projekta bio je obogatiti Kurikulum škole novim aktivnostima, poticati korelaciju među predmetima, a sve u svrhu razvijanja interesa i poticanja potencijalno darovitih učenika na ostvarivanje vlastitih punih potencijala u budućem školovanju.

Kako bi što bolje realizirali potrebe svojih učenika u projekt su se uključile dvije učiteljice engleskoga jezika, učiteljica hrvatskoga jezika, učitelj matematike, tri učiteljice razredne nastave, učiteljica produženoga boravka i pedagoginja škole.

S obzirom da naš obrazovni sustav zanemaruje darovite učenike, a učitelji u svom formalnom obrazovanju nisu stekli dovoljne kompetencije za rad s darovitima, našim učiteljima trebala je dodatna edukacija. Učitelji su svoje mobilnosti proveli diljem Europske unije, primjerice, u Finskoj, Islandu, Španjolskoj, na Tenerifima i na Cipru.

Osim što su pobliže upoznali obrazovne sustave zemalja u kojima su boravili te po povratku „donijeli“ brojne aktivnosti koje provode u školi, učitelji su upoznali kolege iz drugih europskih zemalja s kojima su uspostavili kontakte za daljnju suradnju i buduće europske projekte.

Kako bi sebe, a i svoje učenike poučile kako da postanu pokretači pozitivnih promjena, dvije učiteljice su na Cipru s kolegama iz Finske, Njemačke, Francuske, Austrije, Švedske, Litve i Hrvatske učile kako se koristiti prirodnim  resursima u redovnoj nastavi i izvannastavnim aktivnostima. Tako su, osim metodičkoga, prikupile i praktična znanja. Naučile su izrađivati prirodne sapune, balzam za usne, lijek protiv grlobolje, bojiti papir prirodnim bojama, izrađivati aranžmane i narukvice od prirodnih materijala, prikupiti „blago“ iz prirode i iskoristiti ga za izvođenje nastavnog procesa u učionici bez zidova.

Naučene tehnike implementirale su u predmetne kurikulume te su u školskoj eko-akciji pomogle smanjenju uporabe plastike u školskoj kuhinji.

Učiteljica razredne nastave s učenicima je ukrasila spremnike za plastiku i papir u svojoj učionici, a svojim učenicima omogućila je i međunarodnu suradnju na eTwinning projektu GreenDeal.  S učenicima u Gradskoj knjižnici Prečko predškolcima iz Dječjega vrtića Prečko čitala je priče o Zemlji i njenom očuvanju. Nakon čitanja zajedno su izradili plakate te su tako utjecali na djecu predškolske dobi da mijenjaju vlastite životne navike u svrhu očuvanja prirodnog okruženja u kojem borave.  

Učiteljica hrvatskoga jezika stečene kompetencije integrirala je u rad Dramske skupine s potencijalno darovitim učenicima ponudivši im nove lokalitete rada. Tako je s potencijalno darovitim učenicima uvježbala i izvela predstavu Glas Newtona u sklopu TeslaFesta čime je povezana umjetnost i znanost, odnosno, znanstvena tema obrađena je i prikazana metodama koje je učiteljica naučila na mobilnosti na Cipru.

Ovo je samo jedan od mnogobrojnih projekata Teslinih učitelja i učenika. Oni  govore o njihovom entuzijazmu i želji da se svi učenici u školi osjećaju kao kod kuće, da ostvaruju svoj puni potencijal u dijelu koji im je blizak, da otkriju svoje jake strane, da rade na sebi i napreduju. Projekti Teslinih učitelja usmjereni su osim na darovite i na djecu s teškoćama jer žele da se i oni osjećaju vrijednim članovima društva te da razvijaju svoje jake strane i da u budućnosti doprinose zajednici u kojoj žive.

Teslini učitelji u Erasmus projektima bave se i ekologijom jer su svjesni da naša bolesna Zemlja treba pomoć. Oni koji će utjecati na njeno ozdravljenje su upravo mladi naraštaji koje Teslini učitelji projektnim radom vode tim putem.

Učitelji OŠ Nikole Tesle svesrdno se trude da učenici mogu jednog dana reći: Od kolijevke pa do groba, najljepše je đačko doba. Velik broj učenika to je već uvelike shvatio.

Tekst napisale: Jasminka Možgon Jarić i Željana Đevenica