Virtualni izleti učenika kroz prostor i vrijeme | Profil Klett

08. studeni 2017.

Virtualni izleti učenika kroz prostor i vrijeme

Autor: Damir Tadić

Američki su učitelji početkom ove školske godine dočekali svojih 55 milijuna učenika s novim alatima sposobnim zaokupiti pozornost učenika i nadahnuti njihovu maštu – virtualnom stvarnošću (VR). Zahvaljujući naglom širenju posjedovanja pametnih telefona i „headsetova“ s niskim cijenama, obilje iskustava uzbudljive virtualne stvarnosti ulazi u učionice.

Stotine novih intrigantnih iskustava – od kojih su mnoga besplatna – mogu učenike prenijeti natrag kroz povijest ili kroz naš Sunčev sustav bez „magičnog“ školskog autobusa. Od Rata za neovisnost do močvara iz geološkog razdoblja jure, učenici se mogu naći u središtu akcije gdje mogu doživjeti vlastito pravo iskustvo. Cijeli spektar školskih virtualnih i i tzv. proširenih iskustava razvijen je za predmete u rasponu od matematike, preko povijesti do stranih jezika. Te se virtualne pustolovine mogu posaditi u emocionalno središte ljudskog mozga obmanjući um da povjeruje da su korisnici stvarno „teleportirani“ izvan učionice u okružje koje u potpunosti zaokuplja njihova osjetila.

Postalo je već poslovično da se sjećamo samo 10 posto pročitanog, 20 posto onoga što čujemo i 30 posto onoga što čujemo i vidimo zajedno. Međutim, virtualna stvarnost može obmanuti moždanu koru tako da stvarno možemo osjetiti da nas progoni dinosaur ili emocionalnu potištenost životom u izbjegličkom logoru. Radost hodanja po Mjesečevoj površini ili prolazak kroz smrtonosne rovove Prvog svjetskog rata može pobuditi emocionalnu reakciju dublju nego bilo koji film. Prema znanstvenom istraživanju koje se bavilo mjerenjem biometrijskog praćenja pokretanja oka i smjera pogleda, elektrodermalne reakcije i otkucaja srca, otkriveno je da su korisnici virtualne stvarnosti 27 posto više emocionalno zaokupljeni tim sadržajima nego sadržajima dostupnim putem dvodimenzionalnog, uobičajenog videa (27% ).

U dobu kada se učitelji za pozornost učenika primorani natjecati se sa simuliranim video igrama i društvenim mrežama, digitalna stvarnost je alat koji proširuje lekcije iz udžbenika, omogućujući 3D modele i videa s 360 stupnjeva kojima se učenici mogu baviti prema svojem vlastitom tempu i načinu učenja.

Tehnološke su tvrtke prepoznale dugoročnu marketinšku pogodnost uključivanja današnjih učenika. Više od 2 milijuna učenika već su iskušali virtualnu ekskurziju korištenjem Google Expedition platforme (google.com/expeditions). Sa stotinama modula koje mogu odabrati, Expedition omogućuje učenicima da uđu u ljudski probavni sustav, zarone u oceanu pokraj australskog Velikoga koraljnoga grebena, pa čak i da se popnu na piramidu u majanskome gradu Chichen Itzi. Aplikacije poput Unimersiva odvode učenike stazama drevne Grčke ili duboko u neurone ljudskoga mozga. Budućim studentima fakulteta YouVisit, primjerice, omogućuje posjetu kampusima u koje možda neće imati vremena ili mogućnosti fizički otputovati. Budući da tableti i pametni telefoni postaju sve prisutnijima, sve više tvrtki investira u akademske virtualne obrazovne alate.

Virtualna stvarnost je više od puke zabave u učionici, štoviše koristi se za pomoć u otkrivanju učenika s posebnim obrazovnim potrebama. Istraživanja pokazuju da VR zasigurno pomaže u otkrivanju učenika s pomanjkanjem pozornosti i hiperaktivnim poremećajem (ADHD). Virtualni „vršnjački avatari“ (“peer” avatars) također se upotrebljavaju za pomoć autističnim učenicima da nauče važne društvene vještine poput kontakta očima i empatije.

U Sjedinjenim Američkim Državama koje se suočavaju s nedostatkom od blizu 100 tisuća učitelja godišnje, tehnologije virtualne i proširene stvarnosti (AR) su potencijal koji može pomoći učiteljima i unaprijediti izobrazbu naše djece. Nije li to stvarnost koju svi želimo posjetiti?

 

Izvor:

fortune.com

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vrednovanje na daljinu

Uoči uskrsnog tjedna, MZO je objavilo Upute za vrednovanje i ocijenjivanje tijekom nastave na daljinu, a sljedeći tjedan posvećen je ponavljanju i planiranju. Upute su namijenjene učiteljima, ali i učenicima te roditeljima/starateljima jer u ovim se potpuno novim i nepredvidljivim okolnostima poziva na suradnju i partnerstvo svih sudionika u edukaciji djece i mladih, pa tako i nakladnika edukativnih izdanja.

Latinski je mrtav jezik?

Uoči Europskog dana jezika podsjetimo se koliki je utjecaj imao latinski jezik na razvoj znanosti. Latinski jezik je dugo bio službeni jezik znanosti, a danas se zadržao i u prirodoslovnim i u društvenim pojmovnicima. I ne, nije mrtav jezik. Samo se sakrio kao univerzalan način sporazumijevanja znanstvenika širom svijeta. U članku provjerite koliki je utjecaj imao i na danas dominantan engleski jezik. 

 

Različitosti nas povezuju: osvrt na studijsko putovanje u Mađarsku

Od rujna prošle godine naša škola, OŠ Višnjevac, uključena je u Erasmus+ projekt pod nazivom „Read for Fun, Fun to Read.“ Osim nas, u ovaj projekt uključeno je još pet zemalja: Portugal, Španjolska, Mađarska, Turska i Latvija. Nakon što smo posjetili predivnu Rigu i nezaboravnu Malagu, na red je došlo i naše treće putovanje i to u glavni grad Mađarske. Znali smo da je Budimpešta predivan grad, no u odličnom društvu i sjajnoj organizaciji naših domaćina, doživjeli smo je na jedan novi način.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja