24. ožujak 2020.

Cjelovit i moderan pristup Nina i Tino u školi na daljinu

avatar
Autor: Barbara Zlatar

Nina i Tino simpatične su sove koje već nekoliko godina prate učenike nižih razreda u cjelovitom svladavanju gradiva. To zapravo znači da je nastavni program hrvatskoga, matematike te prirode i društva povezan, a jedno se gradivo oslanja na drugo. Olakšane su i učeničke torbe jer ono što je obično odvojeno u udžbenike, radne bilježnice i čitanke, Nina i Tino pokušali su objediniti na jednom mjestu.

 

Uz tiskane materijale, specifičnost je ovog pristupa korištenje digitalnom platformom na kojoj se nalazi mnoštvo zadataka, materijala i prijedloga a pomoću kojih učenici istražuju, povezuju, zaključuju i odlično se zabavljaju. Ukratko, mudre su sove ponudile cjelovit i moderan pristup učenju koji podjednako oduševljava učitelje i učenike. No kako on funkcionira u novonastaloj situaciji škole na daljinu, doznali smo od učiteljica iz zagrebačke OŠ Alojzija Stepinca.

Nina i Tino sretno huče i u ovim teškim trenucima

 

Tajana Franceković i Ines Jagić Zonjić učiteljice su s dugogodišnjim iskustvom i obje su ove školske godine dobile novu generaciju prvašića. S mudrim su sovama već nekoliko godina u bliskom i prijateljskom odnosu, a svojim su materijalima pridonijele da Nina i Tino sretno huče. Da mogu, vjerojatno bi i same hukale jer prvi tjedan razredne nastave na daljinu pokazao se boljim nego što su se nadali i najveći optimisti. Razrednoj je nastavi najjednostavnije. Mojim je prvašićima ostalo još 6 slova do kraja abecede i još nekoliko brojeva do 20, a to je ono što u prvom razredu trebaju dobro usvojiti, otkriva nam učiteljica Ines.

 

Obje hvale televizijsku školu i objašnjavaju kako je primjenjuju u radu s učenicima. Pogledam program i zadam im barem jedan zadatak povezan s televizijskim sadržajem, objašnjava Tajana.

Potom ih upućujem na zadatke iz udžbenika i tu su se Nina i Tino pokazali sjajnima. Napravljeni su jednostavno, tekstovi su kratki pa ih lagano prate čak i oni učenici za koje sam najviše strahovala kako će se snaći u ovom tipu nastave. Odlično je što se radi o materijalima koje djeca uistinu mogu riješiti sama jer čitava je priča uzaludna budemo li pregledavali zadatke koje su napravili njihovi roditelji. Međutim, obje se slažu kako su roditelji djece koja tek uče što znači biti školarac iznimno važni. Povezane su s njima putem elektroničke pošte i razrednih grupa. Međusobno se bodre i surađuju jer upravo je roditeljima bio zadatak da djecu spoje na platformu IZZI. Događaju se smiješne stvari. Imam učenika koji je otišao baki, izvan Zagreba, a ona se u virtualnom svijetu ne snalazi najbolje. No uspjeli smo i sada su svi spojeni pa na jednostavan način mogu pratiti tko je i kako riješio zadatke, kaže Ines. Uz manje i veće zadatke, tu možemo gledati različite filmove, slušati glazbu, a dobro će nam doći i sada kada obrađujemo proljeće, a mi smo u kućama i ništa od tog proljeća nećemo omirisati.

Sloga vlada svim porama školstva!

 

Tajana, kao i mnogi drugi učitelji i nastavnici, ističe slogu koja vlada svim porama školstva.

Bliži smo nego ikada i zato će ova generacija prvašića vjerojatno biti potpuno drukčija od onih prethodnih.

Svakodnevno dobivaju mnoštvo kućnih videa i fotografija pa i same pokušavaju uzvratiti istom mjerom. 

Virimo jedni drugima u intimni prostor i jasno je da smo na putu gotovo obiteljskog zbližavanja, objašnjava Ines. No budući da je riječ o prvašićima, već sada osjećaju i njihove prve tuge. Teško im je, nedostaje im jutarnji zagrljaj i osmijeh učiteljice, otkriva Tajana. Svima nama ovih dana nedostaju neki osmijesi i zagrljaji. Na njih ćemo još trebati pričekati, a čini se da su prvašići strpljiviji u čekanju od mnogih odraslih. Naučimo nešto i iz njihovih reakcija na strah i tugu.

IZZI materijali spremni za rad na daljinu

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja