Erntedankfest und Apfeltag | Profil Klett

09. listopad 2018.

Erntedankfest und Apfeltag

Autor: Marija Galović

Ne postoji fiksni datum uz koji vežemo Dane kruha ili kako ih posljednjih godina nazivamo Dani zahvalnosti za plodove zemlje. Budući da su sva tri mjeseca: kolovoz, rujan i  listopad bogati plodovima njiva, voćnjaka i povrtnjaka, ovim projektom možemo se baviti od samog početka nastavne godine pa do sredine listopada.

 

 

Također, projekt se može uklopiti u gotovo sve društvene nastavne predmete, od Hrvatskog jezika, preko Likovne kulture, Vjeronauka…, a može biti i lijepa tema za sat razredne zajednice.

Kako je obilježavanje Dana zahvalnosti za plodove zemlje tradicija i u zemljama njemačkog govornog područja, nije mi bio problem ovu temu uklopiti u nastavu Njemačkog jezika. Ovisno s koliko vremena raspolažete, možete ovaj projekt raditi ili na redovnoj nastavi ili pak u sklopu dodatne nastave.

Krenuli smo od poznatog. Učenici su sami spomenuli da se kruh i njegova simbolika najviše spominju u crkvi. Potražili smo na internet molitvu Vater unser (Oče naš) i izdvojili stih u kojem se spominje kruh: Unser tägliches Brot gibt uns heute…

Učenici viših razreda mogu o spominjanoj temi I njezinoj tradiciji u zemljama njemačkog govornog područja puno saznati na sljedećoj poveznici.

Sljedeći korak bila je sistematizacija plodova koje nam donosi jesen. Podijelili smo ih u četiri skupine:

1. FELDFRÜCHTE (plodovi njiva)

- istražujući koji su sve to naučili smo uz pomoć rječnika nazive mnogih žitarica na njemačkom jeziku.

2. HERBSTFRÜCHTE (plodovi jeseni)

- u ovu skupinu smo uvrstili općenite plodove jeseni koje beremo u šumama, poput kestena, gljiva, šipka. Opet mnogo novih riječi za usvojiti. Radili smo uz pomoć internetskih tražilica i rječnika.

3. GEMÜSE (povrće)
4. OBST (voće)

4. OBST (voće)

- ovo je najlakša skupina. Riječi poput Äpfel, Birnen, Pflaumen, Trauben… poznaju učenici koji su jezik učili samo dvije godine.

Učenički radovi na temu Erntedankfest

Radi bolje preglednosti popise smo izradili u preglednom, tiskanom obliku, no učenici nižih razreda mogu i crtati.

Ovaj dio aktivnosti odradili smo u školi, a domaća zadaća se sastojala od prikupljanja prikladnog slikovnog materijala (plodovi i simboli jeseni) kojima ćemo ukrasiti prigodni pano u holu škole.

Učenički radovi na temu Apfeltag

Kako su učenici pokazali dosta zanimanja i entuzijazma za ovu temu, činilo mi se zgodnim proširiti ju na srodnu  temu Dana jabuka; voća vrlo omiljenog i raširenog u našem kraju.

Dan jabuka obilježava se 20. listopada.

Opet smo krenuli od tradicije i simbolike koju jabuka ima u Bibliji (priča o Adamu i Evi), no većinu projekta posvetili smo istraživanju sorata jabuka I njihovih naziva na njemačkom jeziku, te zdravlju i značenju jabuka za zdravlje.

Ova tema je u vrlo lijepoj korelaciji s nastavom Biologije: jabuke sadržavaju brojne vitamine i minerale. Koje točno i kako glase njihovi nazivi na njemačkom jeziku (nije ih teško za savladati, budući da korijene vuku iz latinskog, pa se radi o internacionalizmima vrlo sličnim u većini europskih jezika) potražili smo na internet, a naučeno prezentirali ostalima uz pomoć skice.

Isprobavanje različitih sorata jabuka tek nas očekuje u listopadu.

Zainteresirani za ovu temu mogu puno ideja pronaći samim upisivanjem pojma Erntedankfest. Na isti način pronaći ćete  puno slika i videa kako učenici u njemačkim školama rade projekt na spominjanu temu. 

 

Vezani Članci

Pogledajte tematski slične članke

Strategije i metode učenja njemačkoga jezika - s osvrtom na udžbenik Maximal 2

Dvije su glavne paradigme koje sugerira novi kurikul Njemačkog jezika: samostalnost učitelja u odabiru aktivnosti i sadržaja kojima će ostvariti pojedini ishod i čim veća samostalnost učenika u procesu njegovog učenja. Učitelj tako može i sam sastaviti vlastiti obrazovni materijal ili koristiti neki od gotovih materijala dostupnih na internetu. Kako izrada samostalnih materijala zahtijeva obično jako puno vremena, učitelji vole pouzdan i kvalitetan udžbenik na koji se mogu osloniti.

Ishodi učenja stranih jezika u Školi za život u odnosu na Europski referentni okvir za jezike

 

Strani jezik je predmet koji intenzivno prati europske i svjetske trendove, ne samo svojim sadržajem, nego se i metodama rada oslanja na najnovija dostignuća u nastavi drugih zemalja. Ponekad i sami autori tih udžbenika dolaze iz zemlje u kojoj je taj jezik materinji, pa već i koncepcijom nastavnih materijala u njih implementiraju najnovija dostignuća metodike i didaktike, a posebno glotodidaktike.

Vezani Sadržaj

Pogledajte našu ponudu sadržaja

udzbenik
Jutta Douvitsas-Gamst, Sigrid Xanthos-Kretzschmer
udzbenik
G.Barišić Lazar
udzbenik
Gordana Barišić Lazar, Danica Ušćumlić